Linos Bernotaitytės „Kino pavasario“ filmų TOP 5: pradžiugino Japonijos režisierių filmai
Labiau nei paties pavasario kino mylėtojai laukia „Kino pavasario“. Neabejotinai jie iš anksto susiplanuoja, kokius filmus būtinai turi pamatyti šių metų kino festivalyje ar ieško rekomendacijų, kokių filmų nevalia praleisti. Stilistė Lina Bernotaitytė „Kino pavasario“ sako niekada nepraleidžianti.
Šių metų festivalis ją ypač pradžiugino japoniškų filmų pasirinkimu – jų „must-watch“ Linos sąraše net keli. Su tais, kurių filmų sąrašas dar neužpildytas, stilistė dalinasi savo laukiamiausiais ir dėmesio vertais „Kino Pavasario“ filmais.
„Kino pavasaris“ – unikalus kino festivalis. Artėjant jam, visada išsirenku mane dominančius filmus, kuriuos visus ir stengiuosi pamatyti. Neišskirčiau vieno žanro ar vienos šalies kūrėjų filmų, priešingai, stengiuosi pamatyti kuo įvairesnių žanrų ir skirtingų režisierių kino kūrybą“, – sako L. Bernotaitytė.
Stilistė sako, kad jos mėgstamiausi – dokumentiniai filmai. „Visada sudomina tikros istorijos apie tikrus dalykus. „Kino pavasario“ filmai mane traukia unikalumu ir aktualumu. Kiekvienas filmas leidžia pamatyti skirtingas kultūras, kraštus, pažinti skirtingus žmones, taip pat ir save. Šie filmai dažniausiai pasakoja, kaip jaučiasi įvairios bendruomenės. Na, o tarp laukiamiausių filmų šių metų festivalyje – japonų režisierių kūriniai“, – kokie filmai atsiduria jos „must-watch“ sąraše pasakoja L. Bernotaitytė.
Iš viso šiemet „Kino pavasario“ festivalio programą sudaro 170 filmų, iš kurių 113 yra ilgametražiai, likę 57 – trumpametražiai. Tarp jų – net 5 Lietuvos kino kūrėjų juostos. Festivalis pirmą kartą vyks tuo pat metu visoje Lietuvoje – net 19 miestų. Nepasiklysti didžiausio Lietuvos kino festivalio filmų džiunglėse kaip ir kasmet padės keli šimtai savanorių, kuriuos šiemet išsiskiriančiais mėlynais džemperiais rengia aktyvaus laisvalaikio ir sporto aprangos gamintojas „Audimas“ – naujas festivalio bičiulis.
Stilistės Linos Bernotaitytės rekomenduojamų „Kino pavasario“ filmų TOP 5:
Hirokazu Kore-eda filmas „Vagiliautojai“ („Shoplifters“). Filmo centre – neįprasta japonų šeima, sunkaus gyvenimo priversta šen bei ten vagiliauti. Ir taip vos galą su galu suduriančią šeimą netrukus papildo dar viena valgyti prašanti burna – po eilinės vagystės šeimos tėvas Osamu su sūnumi parsiveda namo šaltyje rastą keturmetę. Nors ir patys vos išgali išsimaitinti, smurto ženklai ant mažylės kūno paskatina ją priimti į šeimą. Nepaisant sunkumų, šeima gyvena laimingiau už daugelį kitų, kol vieną dieną jų kasdienybę aptemdo netikėta paslaptis. Filmas laimėjo „Auksinę palmės šakelę“.
Ciro Guerra, Cristina Gallego kino juosta „Vasaros paukščiai“ („Birds of passage“). Filmo veiksmas rutuliojasi 8 dešimt. Lotynų Amerikoje. Amerikoje suklestėjus hipių kultūrai, paprastus Kolumbijos ūkininkus marihuanos eksportas pavertė nuožmiais verslininkais. Šių įvykių centre – La Gvachiros dykumoje gyvenanti indėnų šeima. Ji imasi vadovauti rizikingam marihuanos verslui ir netrukus perpranta galios bei turtų privalumus. Tokioje aplinkoje išlaikyti santaiką šeimoje pasirodo ne taip paprasta – godumas ir aistra įžiebia nesantaikos ugnį tarp artimųjų. Pavojus gresia ne tik šeimos narių gyvybėms, bet ir tūkstantmečius skaičiuojančioms tradicijoms.
Vaske Hermann filmas „Kodėl mes kūrybingi?“ subūrė pačius garsiausius ir įtakingiausius pasaulio kino, meno, mokslo, mados, net religijos atstovus. Daugiau nei 100 apdovanojimų, tarp kurių ir prestižinį „Kanų liūtų“, laimėjęs profesorius H. Vaske šį filmą kūrė 30 metų. Tiek laiko jis filmavimo ir kalbino įtakingiausius įvairių sričių lyderius, klausdamas „Kodėl esate kūrybingas?“ Atsakymą pateiks daugiau kaip 50 išskirtinių asmenybių, tarp kurių ir Davidas Bowie, Björk, Davidas Lynchas, Angelina Jolie, Yohji Yamamoto, Vivienne Westwood, Marina Abramović, Dalai Lama, Stephenas Hawkingas ir kt.
Mamoru Hosoda „Mano mažoji sesutė Mirai“ – animacinis japonų režisieriaus filmas, nominuotas „Oskarui“ ir „Auksiniam gaubliui“, pasakoja apie keturmetį vienturtį lepūnėlį Kun, su tėvais gyvenantį dideliame priemiesčio name. Idilišką berniuko gyvenimą aukštyn kojomis apverčia namuose atsiradusi mažoji sesutė Mirai („ateitis“). Tėvų širdis pavergusi mergytė akimirksniu įplieskia pavydą Kun. Vieną dieną keturmetis randa vartus į magišką sodą, kuriame gali keliauti laiku ir erdve bei sutikti savo artimuosius skirtingais jų gyvenimo laikotarpiais. Dabar viskas tampa įmanoma...