LRDT atsisveikina su dviem vienaveiksmiais spektakliais

LRDT spektaklis / D. Matvejev  nuotr.
LRDT spektaklis / D. Matvejev nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Lietuvos rusų dramos teatras (LRDT) gruodžio mėnesį paskutinį kartą rodys vienaveiksmius spektaklius „Camera obscura“ ir „Vieniši.“.

Vienos dalies spektaklis „Vieniši.“ pagal Gerharto Hauptmanno dramą „Vieniši žmonės“ atsisveikins su žiūrovais gruodžio 6 d. teatro „Erdvėje A–Z“. Lietuvių kalba vaidinamą spektaklį „Vieniši.“ režisavo tuomet profesionalioje scenoje debiutavęs profesoriaus Jono Vaitkaus kurso absolventas Augustas Gornatkevičius. Spektaklis sukurtas bendradarbiaujant su Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA). Vaidina Nacionalinio dramos teatro ir LRDT aktoriai bei LMTA absolventai, buvę režisieriaus bendrakursiai.

LRDT spektaklis
LRDT spektaklis / D. Matvejev nuotr.

Šis jauno, aktyviai Lietuvos teatruose kuriančio režisieriaus debiutinis darbas pagal vokiečių literatūros ir dramaturgijos klasiko Gerharto Hauptmanno (1862–1946) pjesę „Vieniši žmonės“ (1890) pasižymi ir gana brandžia režisūra, ir savita scenografija, ir įdomia pjesės kompozicija. Klasikinio kūrinio tekstas čia papildytas dramaturgės Indrės Bručkutės sukurtais intarpais, kurie priverčia į pjesės siužetą pažvelgti iš kitokio – šiuolaikinio jaunimo kartos – rakurso.

Gruodžio 11 d. taip pat teatro „Erdvėje A–Z“ paskutinį kartą bus progos pamatyti LRDT trupės aktoriaus Vidmanto Fijalkausko vienos dalies monospektaklį „Camera obscura“ pagal Vladimiro Nabokovo to paties pavadinimo romaną.

V. Fijalkausko ir režisieriaus Sauliaus Varno monospektaklis rusų kalba „Camera obscura" (ankstesnis pavadinimas – „Kritimas į tamsą") jau buvo rodytas ir pelnė apdovanojimus tarptautiniuose monospektaklių festivaliuose Ukrainoje, Izraelyje, Makedonijoje, Armėnijoje.

V. Nabokovo romanas, kurio siužetas rutuliojasi praeito šimtmečio trečiajame dešimtmetyje Vokietijoje, pasakoja apie solidaus menotyrininko Krečmaro ir šešiolikmetės Magdos romaną. Bendrais bruožais šis V. Nabokovo kūrinys siejasi su kitu populiariu jo romanu „Lolita", irgi pasakojančiu apie vyro meilę paauglei. „Camera obscura" taip pat provokuoja, bet tai yra ir žmogiška meilės, vardan kurios aukojamas įprastas gyvenimas, istorija.

Romaną scenai pritaikė Saulius Varnas ir Nina Mazur (Vokietija).