Mada kraustosi į Rytus!

Tautvydas Stukas/Modelis / Organizatorių nuotr.
Tautvydas Stukas/Modelis / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Jubiliejinė „Mados infekcija“ šiemet plečia festivalio veiklą ir pirmą kartą organizuoja „Mados inventorizaciją“ – renginį profesionalams, skirtą plėtoti mados industrijos ir verslo sektoriaus bendradarbiavimą, taip pat pritraukti potencialių partnerių iš užsienio.         

„Mintis apie tokį renginį brendo seniai. Liūdna, kai itin gabūs konkurso „Injekcija“ nugalėtojai startuoja su stipria kolekcija, bet negalėdami įsitvirtinti sustoja arba net pakeičia veiklos kryptį. Nekalbant apie ilgametę patirtį turinčius kolegas, kuriems didesnis užsakymas tampa iššūkiu dėl investicijų trūkumo, o siekiant plėsti veiklą užsienio rinkose reikia itin daug išteklių, nes viskas: dalyvavimas parodose, audinių ar furnitūros pirkimas, gamyba – brangus malonumas.

Todėl šiemet į „Mados inventorizaciją“ kviečiame visus dizainerius, pajėgius užsiimti masine gamyba, o taip pat specialiai kviečiame užpirkėjus iš užsienio. Vargu, ar vienas dizaineris sulauktų didelio susidomėjimo, bet jei pavyks suburti kritinę masę, tikimės, kad ilgainiui šis renginys taps unikalia mados verslo skatinimo platforma ir kasmet sulauks didesnio dėmesio,“ – apie idėją pasakoja Sandra Straukaitė.

Žvilgsnis į Rytus

Jei Lietuvoje apie „Mados inventorizaciją“ girdėjęs ne vienas, partneriams užsienyje renginys neatsitiktinai pristatomas „Eastern European Showroom“ pavadinimu. „Pastaruoju metu pasaulinė mados industrija įkvėpimo ieško Rytų Europos regione. Dėmesio ir pripažinimo sulaukia nebūtinai tie, kurie dirba Milane, Paryžiuje ar Niujorke. Jei anksčiau bandyta lygiuotis į Vakarų kultūros tendencijas, dabar savo kilmės suformuotą braižą Rytų Europos dizaineriai drąsiai pateikia kaip vertingą išskirtinumą,“ – apie vyraujančias mados tendencijas pasakoja renginio kuratorė Milda Savickienė.

„Mados inventorizacija“ įvyks balandžio 14–15 dienomis Vilniaus rotušėje. Pirmoji renginio diena skirta profesionalams ir įsigijusiems bilietą į „Mados infekciją“, antroji – visiems besidomintiems. Dizaineriai kviečiami registruotis internetinėje svetainėje www.easterneuropeanshowroom.com.

„Podiumas dizaineriui būtinas. Tik jis – tikrasis kūrybos variklis. Bet norint išgyventi ir augti, investuoti į idėjas, žinias ir technologijas, to nepakanka. Turime pralaužti ledus ir užvesti mados verslo variklį. Po vieną daug nenuveiksime, bet susivieniję – būsime didelė jėga,“ – priduria „Mados infekcijos“ idėjinė vadė S. Straukaitė.

Apie „Mados infekciją“
Nuo 1999 m. kiekvieną pavasarį Šiuolaikinio meno centre vykstančioje „Mados infekcijoje“ savo kūrybą pristato per 16 dizainerių iš Lietuvos ir užsienio. 2008 metais festivalis pradėjo rengti perspektyviems talentams skirtą konkursą „Injekcija“. Per visą konkurso istoriją kompetentinga komisija atrado ir padėjo iškilti daugiau kaip 50 naujų mados talentų. Lietuvos kultūros tarybos remiamas festivalis šiemet jau dvidešimtas.