Madingų daiktų „medžioklė“ internete: privalumai, trūkumai ir praktinis gidas
Elektroninė prekyba – seniai ne naujiena. Entuziastai kraustosi dėl jos iš proto, skeptikai negali pirkti nepačiupinėjusios gyvai, o išmintingieji išklauso abi puses. Ir perka ten, kur patogiau.
Kaip pasirinkti ir ką pirkti
1. Paprasčiausia – aksesuarus: rankines, papuošalus. „Prada“ yra „Prada“ ir net jei ji bus ne tokia ideali, kaip reklamos nuotraukoje, vis tiek gana tobula, kad džiugintų. Galų gale tokius daiktus galima apžiūrėti gyvai, paskui pasitelkti kantrybę ir susirasti internete tokių pačių – tik (galbūt) pigiau, norimų spalvų ir pristatomų į namus.
2. Jei patinkantį drabužį galite pasimatuoti – idealu. Tada pirkinys internete mažai kuo skirsis nuo matyto realioje parduotuvėje.
3. Jei pasimatuoti nėra galimybės, gerai išanalizuokite modelį, nufotografuotą svetainėje, ir perskaitykite visą informaciją. Pavyzdžiui, drabužiai dažnai fotografuojami ant 1,76–1,78 m ūgio manekeno. Jei jūsų ūgis panašus – valio, apsivilktas drabužis tikriausiai tiks kaip nulietas. O jei jau net modeliui rankovės per trumpos, neturėkite iliuzijų – jums jos irgi bus striukos.
4. Daugelį drabužių galima palenkti arba susiaurinti, bet šitokių žygių vertas tik itin patikęs ar pigiai atsiėjęs daiktas. O kartais nieko padaryti net neįmanoma – dėl sudėtingo kirpimo ir klijavimo, nepatogioje vietoje prisiūtų užtrauktukų ar klosčių. Todėl verčiau paieškoti tinkamo varianto.
5. Peržiūrėkite filmuotą medžiagą, atkreipkite dėmesį, kaip drabužis krinta, yra prigludęs ar laisvas, – pagal tai galite orientuotis, kurio dydžio jums reikia. Perskaitykite sudėtį. Baltai kasdienei šilko palaidinei rekomenduojamas tik sausasis valymas? Ar vis dar esate tikra, kad jos norite?!
6. Peržiūrėkite kelias svetaines, kuriose siūlomas tas pats drabužis, vilkimas skirtingų modelių, arba aksesuaras, nufotografuotas ant įvairių manekenų. Kartais vien to užtenka, kad pirkinio atsisakytumėte. O jei jis vis dar patinka, galbūt rasite už mažesnę kainą. Perskaitykite apžvalgas ir pirkėjų vertinimus – ten apstu naudingos informacijos apie dydžius, savybes ir kitus niuansus.
7. Pirkdama avalynę žiūrėkite ne tik į dydį, bet ir į kulno aukštį (paprastai jis nurodomas). Lakuotus batelius rinkitės puse ar visu dydžiu didesnius, zomšinius – savo dydžio. Lakinė oda beveik nesitempia, o zomša elastinga ir labiau prisitaiko prie kojos.
8. Patikusius daiktus dėkite ne į pirkinių krepšelį, o į vadinamąjį wish list – pageidautinų daiktų sąrašą. Krepšelyje jie laikomi labai trumpai, o sąraše juos galima pasaugoti nuo kitų trokštančių juos įsigyti pirkėjų ir laisvai juo disponuoti. Kai kuriose parduotuvėse daiktai apskritai juda laisvai – tai dingsta iš sąrašo, tai vėl atsiranda. Kartais tai reiškia, kad pirkinys buvo grąžintas (ir jei jis netiko keliems žmonėms, gali būti, kad turi defektų).
Neignoruokite akivaizdžių trūkumų vien dėl to, kad galvoje susikūrėte idealų derinį ir idealią save, vilkinčią tuo megztuku ar avinčią tais bateliais.
9. Turėkite kantrybės ir laukite kainos, kurią esate pasirengusi mokėti (arba papildomų nuolaidų, kuponų, vienos valandos ar nakties akcijų). Jei daiktą nupirks – vadinasi, jums jo ir nereikėjo!
10. Neidealizuokite daikto. Neignoruokite akivaizdžių trūkumų vien dėl to, kad galvoje susikūrėte idealų derinį ir idealią save, vilkinčią tuo megztuku ar avinčią tais bateliais.
Patarimas paprastas, bet dažnai pamirštamas. O pasižiūrėjus blaiviomis akimis visi defektai neretai matyti jau nuotraukoje.
11. Nesidrovėkite grąžinti pirkinių, dėl kurių kilo abejonių. Niekas į jus nepažiūrės ne taip. Jūs perkate – jūs diktuojate taisykles. Beje, dar dėl pašto paslaugų ir siuntinių: jei siuntinys atėjo pažeistas, o prekė turi nedidelį broką, bet nusprendžiate ją vis dėlto pasilikti, tą pačią dieną nufotografuokite ją ir išsiųskite į parduotuvę nuotrauką, prašydama papildomos nuolaidos.
12. Visus siuntinius tikrinkite pašte arba kurjerio akivaizdoje. Žmonėmis pasikliauti reikia, bet jūsų daiktai keliavo per tiek rankų – kas žino, kurioje grandyje galėjo pasitaikyti asmuo, nevertas pasitikėjimo. O kai jau pasirašote gavusi prekę, pretenzijas reikšti sunkiau.
13. Atminkite, kad pirkimas internetu – vis dėlto loterija. Tačiau kai gautas drabužis ar aksesuaras pranoksta lūkesčius, visi sunkumai pamirštami. Stengtis ir laukti buvo verta.
Argumentai už
- Jūsų mieste nėra mėgstamo prekės ženklo (parduotuvėje nebeliko jums reikalingo dydžio ar spalvos, o gal apskritai nė nebuvo visos kolekcijos).
- Matėte ar net matavotės gaminį užsienyje, tačiau dėl vienų ar kitų priežasčių jo neįsigijote.
- Jūs mėgstate tikras nuolaidas ir norite jomis pasinaudoti (10 proc. lojaliems klientams – tai dar ne tos nuolaidos).
- Nemėgstate parduotuvių, šurmulio, minios ir sudėtingo ritualinio šokio su klausimu: „Gal ko nors ieškote?“, kai viso labo norite nusipirkti šilkinę pižamą be peliuko Mikio.
- Ieškote drabužio ar aksesuaro iš senesnių kolekcijų, kurių jau nebėra realiose parduotuvėse, arba jums patinkantis daiktas iš principo parduodamas tik skaitmeninėje parduotuvėje.
- Prekę paprasčiau gauti (idealiu atveju ji atkeliauja į namus) ir grąžinti (nereikia jaustis kaltai).
- Nuolaidų kodai, lojalumo taškai ir kortelės išties veikia (ypač kalbant apie užsienio elektronines parduotuves).
- Kainos čia vis dėlto dažnai būna mažesnės, nei kalbant apie realius analogus.
Argumentai prieš
- Gaminio dažniausiai negalima pamatyti ir pasimatuoti.
- Elektroninėse parduotuvėse taikomi tie patys principai, kaip ir realiose prekybos vietose, ir skaičius blogai įsimenančios pirkėjos vedžiojamos už nosies.
- Pirkti internetu reikia laiko: pavyzdžiui, prekės nukainojamos ne vienu metu, o kasdien po truputį.
- Norėdama pasinaudoti lojalumo taškais ar gerai apsipirkti nuolaidų dieną, turite skaityti parduotuvių reklaminius laiškus (tiesa, jie darosi vis įdomesni).
- Grąžinus netikusį daiktą pinigai į sąskaitą neįkrinta tą pačią minutę – kartais reikia laukti apie mėnesį (priklauso nuo parduotuvės).
- Drabužio ar aksesuaro kelionė gana sudėtinga: siuntimas kurjerių paštu gali kainuoti brangiau, o siunčiami paprastu paštu siuntiniai rizikuoja dingti.
- Net jei siuntinį turi atgabenti kurjeris, jis nebūtinai paskambins jums patogiu laiku ar iš anksto (greičiausiai paskambins nepatogiu laiku – tokia „šopoholikių“ karma).
- Ne visi klientų centrai bendrauja angliškai, ne visos elektroninės parduotuvės turi anglų kalbos versiją.
- Ne visos parduotuvės siunčia į Lietuvą (ši situacija sparčiai gerėja).
- Dydžiai aprašyme ir spalvos nuotraukose gali būti netikslūs.
- Net sėkmingai atgavus pinigus už grąžintą prekę finansiniai nuostoliai neišvengiami.