2016-ųjų prognozės: mados industrija – senoji gvardija ir nauji vėjai

Rafas Simonsas / Vida Press nuotr.
Rafas Simonsas / Vida Press nuotr.
Šaltinis: 15min.lt
A
A

15min pateikia svarbiausių 2016 metų įvykių apžvalgą įvairiose srityse – nuo politikos ar ekonomikos iki sporto, pramogų ar mados. Bet kurie pokyčiai dažniausiai – procesas, o ne perkūnijos iš giedro dangaus rezultatas. Kokie 2015-ųjų pokyčiai keis mados industrijos veidą 2016-aisiais?

Jei didieji koncernai, kuriems šiandien priklauso kone visi garsiausi mados namai, nepakeis politikos, iš jų ir toliau trauksis kūrėjai, kaip 2015 metais tai padarė Alexanderis Wangas, Rafas Simonsas ar Alberas Elbazas. „Balenciaga“, „Dior“ ir „Lanvin“ liko našlaičiais. Ir jei „Kering“, LVMH ir kiti prabangos gigantai nepakeis politikos, gali būti, kad netrukus mados namų bus daugiau nei meno direktorių, pasirengusių jiems vadovauti.

„Lanvin“ kolekcijos dizaineris Alberas Elbazas
„Lanvin“ kolekcijos dizaineris Alberas Elbazas / „Scanpix“ nuotr.

O jei neliks kūrėjų, gebančių pasiūlyti legendą, mados namus vargu ar išgelbės rankinių ar kvepalų pardavimas. Nes be legendos net „Hermès Kelly“ rankinė yra viso labo senamadiškas odos gabalas – tvirtas, gerai padarytas, brangus ir... ne itin išvaizdus.

Be legendos net „Hermès Kelly“ rankinė yra viso labo senamadiškas odos gabalas – tvirtas, gerai padarytas, brangus ir... ne itin išvaizdus.

Aišku, yra naujoji dizainerių karta, kurios tipišku atstovu galima pavadinti „Balmain“ meno direktorių Olivier Rousteingą, kuriam 2016-aisiais kaip tik sukaks trisdešimt. Mažiau skausmingos savirefleksijos, fantastiškas godumas gyventi, racionalumas (viename interviu Olivier sakėsi galėjęs būti teisininku – ir būtų buvęs geras juristas), aistra socialiniams tinklams ir gebėjimas išnaudoti visas progas – tai gana nauji menininko bruožai.

Arba kaip tik seni – iš tų laikų, kai kūrėjai puikiai mokėjo naudotis įtakingų globėjų lėšomis ir protekcijomis ir net manipuliuoti tais globėjais. Gali būti, kad O.Rousteingas ir kompanija privers kitaip suktis ir senąją gvardiją. Juolab kad O.Rousteingas – finansinės sėkmės numylėtinis. 

„Lanvin“ kolekcijos dizaineris Alberas Elbazas
„Lanvin“ kolekcijos dizaineris Alberas Elbazas / „Scanpix“ nuotr.

Vienas naujausių pavyzdžių – „Balmain“ ir švedų greitosios mados giganto „H&M“ bendradarbiavimas. Turint omeny, kokios populiarios – kone akimirksniu išperkamos – tokios kolekcijos, aišku, kad 2016 metais jų bus daugiau.

Ir galbūt jas palaimins net Amancio Ortega, turtingiausias Ispanijos žmogus (ir antrasis pasaulyje). Nes jam priklausantys „Zara“, „Bershka“ ir kiti populiariausi prekės ženklai, valdomi „Inditex“ grupės, kol kas į tokio bendradarbiavimo upę nebrenda.

Ir dar apie socialinius tinklus. 2015 metų pabaigoje tokios žvaigždės kaip Kate Winslet ir Adele prisipažino neturinčios „Facebook“ paskyrų, o iš „Instagram“ pasitraukė viena iš jo žvaigždžių, australė Essena O‘Neill, turėjusi 800 000 gerbėjų. Ir jei šis žingsnis – ne reklamos triukas (E.O‘Neill dar ir garsiai pareiškė, kad nuotraukos „Instagram“ neturi nieko bendra su realiu gyvenimu), galbūt 2016-aisiais pasaulis vėl grįš ten, kur jis ir turėtų būti. Ir aiškiai atribos virtualų ir realų pasaulį. 

Mados prekių ženklai, „Instagram“ turintys daugiausiai sėkėjų:

1. „Nike“ – 32.8 mln. sekėjų
2. „H&M“ – 11,8 mln. sekėjų
3. „Chanel“ – 9,1 mln. sekėjų
4. „Louis Vuitton“ – 8,9 mln. sekėjų
5. „Victoria Beckham“ – 8,9 mln. sekėjų
6. „Zara“ – 8,7 mln. sekėjų
7. „Dior“ – 8 mln. sekėjų
8. „Adidas“ – 6,7 mln. sekėjų
9. „Michael Kors“ – 6,6 mln. sekėjų
10. „Burberry“ – 5,6 mln. sekėjų
11. „Marc Jacobs“ – 3,8 mln. sekėjų
12. „Mango“ – 3,8 mln. sekėjų
13. „Calvin Klein“ – 3,2 mln. sekėjų
14. „Ralph Lauren“ – 2,8 mln. sekėjų
15. „The Free People“ – 2,3 mln. sekėjų