„Mados infekcija“ 2015: dizainerės Ugnės Martinaitytės kolekcija OHMY

Dizainerės Ugnės Martinaitytės kolekcija
Dizainerės Ugnės Martinaitytės kolekcija
Šaltinis: „Laimė“
A
A

Portalas Žmonės.lt tęsia pažintį su dizaineriais, šiųmečiame festivalyje „Mados infekcija“ pristatysiančiais naujausias savo kolekcijas. Didžiausias Lietuvoje mados renginys Šiuolaikinio meno centre Vilniuje šurmuliuos kovo 27-28. Šiais metais žiūrovai ant podiumų išvys ne tik lietuvių mados kūrėjų, bet ir svečių iš Prancūzijos, Belgijos, Latvijos, Rusijos ir Vokietijos darbus.

2013 metais Ugnė Martinaitytė konkurse „Injekcija” laimėjo kelialapį į „Mados infekciją“ ir dabar jau antrus metus iš eilės dalyvauja  festivalyje. Vis dėlto, „Mados infekciją“ dizainerei pažįstama jau iš anksčiau: ji buvo net penkių festivalyje dalyvavusių dizainerių ir jų duetų – Bibi Ghost (Danija), Irakli Nasidze (Prancūzija), „C/ Bruerberg“ (Norvegija/NORDIC LOOK), Michael Sontag (Vokietija) ir dizainerių dueto „Grosser Heinrich“ (Vokietija) – asistentė, talkino konkurso „Injekcija“ ir festivalio „Mados infekcija“ organizatorių komandai.

Netrukus po praėjusių metų dalyvavimo „Mados infekcijoje“, ji savo kolekciją pristatė ir tarptautiniame „Habitus Baltija“ (Rygoje) jaunųjų dizainerių konkurse, kur laimėjo 3-ąją vietą. 

Ugnė savo kolekcijas kuria ir pristato jau dešimt metų. Jos kūrybinėje biografijoje – ilgas sąrašas parodų ir projektų, ekspozicijų ruošimo, dalyvavimo kūrybinėse dirbtuvėse, konkursuose. Ji taip pat yra sukūrusi idėjų ir stilių reklaminėms, įvaizdinėms fotosesijoms, asistavo žinomiems dizaineriams.

Pastaraisiais metais Ugnė kuria kostiumus spektakliams, dirba stiliste fotosesijų ir televizijos laidų metu.

Apie kolekciją OHMY

OHMY - tai naujas dizainerės Ugnės Martinaitytės sukurtas mados ženklas. Inspiruotas heroiškumo sąvokos, OHMY manipuliuoja kontrastingų subkultūrų įvaizdžiu. Socialiniai ir kultūriniai skirtumai, dominuojantys tarp individų, yra panaudojami sukurti herojų, kuris ir yra viso mados ženklo ašis. OHMY skatina individą atskleisti savo identitetą pasitelkiant drabužį kaip „supergalią“, išlaisvinti save nuo socialinių apribojimų, atrasti naujus būdus išnaudoti savo kūrybingumą.

Dizainerės kolekcija susitelkia ties herojaus išraiška, remiantis dizaino estetika, minimalizmu, forma. Drabužiuose ir audiniuose persipinantys sportinio, klasikinio ir gatvės stiliaus elementai – tai kombinacija, kuri sukuria drabužį, turintį supergalių. Pasak Ugnės, OHMY pristato savo herojų – linksmą ir sarkastišką bei drabužius – pritaikytus kasdieniam nešiojimui, tvirtus, patogius, inovatyvius. 

Ugne Martinaityte portretas
Ugne Martinaityte portretas / Agnės Solovjovaitės nuotr.

5-ios šio pavasario Ugnės Martinaitytės inspiracijos

1. Pirmas dalykas, kuris įkvepia šį pavasarį yra emocija. Viso proceso metu, nuo sugalvojimo iki įgyvendinimo, kad ir kokį darbą daryčiau, stengiuosi įsivaizduoti rezultatą, gyvenu ta mintimi iki tol, kol darbas būna atliktas. Manau, kad ši emocija yra pagrindinis mano įkvėpimo šaltinis judėti į priekį.

2. Labai mėgtu spontaniškumą, neplanuotas keliones su draugais, staigmenas – tai pažadina smegenis ir priverčia pažvelgti į kasdienybę kitu kampu. Manau svarbu leisti sau nuveikti ne tik tai kas suplanuota ir užrašyta darbų sąraše, bet ir padaryti kažką dėl savęs.

3. Muzika, kinas, teatras, galerijos, pasivaikščiojimai, skaitiniai, paskaitos ir visa kita kultūra - gi kas be jos? Kiekvieną dieną skiriu laiko bent vienam iš išvardintų dalykų. Žinių nebūna per daug, būna tik per mažai, gal dėl to kartais neturim apie ką kalbėti.

4. Istorijos, pasakos, kinas - daugybė žinomų istorijų ir didžiulis peržiūrėtų filmų sąrašas. Atsikartojanti herojaus kelionė mane įkvepia kurti savo personažą, savo herojų. Ne veltui nauja kolekcija yra mano interpretacija herojaus tematika. 

5. Penktasis, bet ne paskutinis dalykas, kuris mane įkvepia yra mano šeima ir artimi žmonės