„Mados infekcijai“ praūžus: žinomų mados mylėtojų įspūdžiai
Praėjusį savaitgalį vykęs festivalis „Mados infekcija“ tradiciškai suviliojo būrį mados gerbėjų iš visos Lietuvos. Abi dienas kolekcijų pristatymus savotišku druskų kambariu paverstoje Šiuolaikinio meno centro erdvėje stebėjo ne viena mada besidominti žinoma moteris. Jūsų dėmesiui – kelių iš jų atsiliepimai apie matytas kolekcijas.
Marija Palaikytė, mados tendencijų prognozuotoja
„Pirmiausia galėčiau išskirti dizainerį Thomą Bara, kurio kolekcija atspindi globalias tendencijas ir kosmopolitišką požiūrį į madą – madą kaip meno rūšį, o ne tik dėvimus rūbus. Kai matau pasaulinių galimybių žmogų, kuris savanoriškai pasilieka čia ir realizuoja tas galimybes Lietuvoje, nebijo būti savimi – tai yra fantastika.“
Kaip teigė M.Palaikytė, kontrastas Thomo Baros kūrybai buvo Lilijos Larionovos kolekcija, kuri, anot jos, yra tiesiogiai orientuota į vartotojus: „Mes matėme visai kitą kokybės lygį, dėmesį detalėms, scenografijai, apšvietimui ir muzikai. Jų abiejų kūrybą seku nuo ankstyvų dienų, tam tikra prasme esu prisirišusi prie Thomo Baros darbų.“
Mados tendencijų prognozuotoja atkreipė dėmesį, kad „Mados infekcijoje“ galima įžvelgti daug naujausių tendencijų: „Matome ir bomber jacket derinimą su klasikiniais siluetais, netikėtas spalvas vyrų madoje, eksperimentavimą su lyčių niveliavimu, aiškios gender neutral idėjos (unisex jau atgyvenusi sąvoka!) Žmonės nebeidentifikuoja savęs pagal lytį ir būtent ši idėja buvo matoma ir „Mados infekcijos“ pasirodymuose.“
Monika Račiūnaitė-Pogrebnojė, modelis
Paklausta apie tai, kokia kolekcija suintrigavo labiausiai, Monika nušvito plačia šypsena: „Daug emocijų sukėlė „Malchik Fantastika“ (Annos Jelizarjevos iš Estijos kolekcija – aut.). Ši kolekcija tarsi pabudino visus žiūrovus ir sukėlė įvairiausių jausmų. Susižavėjau ir Thomo Baros kūrybos pristatymu – toks elegancijos ir rokenrolo derinys kaip tik man. Dėvėčiau visus jo rūbus pati, o ypač nusižiūrėjau kelnes iš „narelių“. Iš tiesų, visi dizaineriai be galo skirtingi, todėl kiekvienoje kolekcijoje galima rasti kai ką, kas inspiruotų.“
Kristina Sviderskaitė, rūbų dizainerė
Dizainerė K.Sviderskaitė „Mados infekciją” stebėjo antrąją dieną, tačiau taip pat nestokojo geriausių atsiliepimų.
„Mačiau kol kas tik dvi dalis, bet pirmoji paliko labai neblogą įspūdį. Džiugina, kad lietuviai bendradarbiauja su kūrėjais iš užsienio, todėl gimsta įdomūs deriniai. Pavyzdžiui, Akvilės Jančiauskaitės ir kinų dizainerės Fiona Uyen kolekcijoje jaučiasi Azijos estetika, bet ji puikiai suderinta su lietuvišku dizainu. Taip pat labai smagu matyti vyriškas kolekcijas, kurių Lietuvoje ne tiek daug ir pristatoma... Ir man labai patiko Linos Gudanavičiūtės kolekcija – po jos liko toks švarus ir geras jausmas.”
Menininkė prasitarė, kad pasisėmė įvairių idėjų ir savo asmeniniam stiliui. „Ketinu pasisiūti blizgančią suknelę arba sijoną!“ – prisipažino ji.
Jurga Sutkutė, festivalio „IKRA mada“ organizatorė
Festivalio šurmulyje sukosi ir J.Sutkutė, kuriai „Mados infekcija“ – vienas svarbiausių mados renginių Lietuvoje. Festivalis „IKRA mada“ yra tarsi pirmas žingsnis link „Mados infekcijos“ – mes užsiimame edukacine veikla, į renginius atvyksta jauni, dar tik pradedantys dizaineriai, todėl labai smagu juos išvysti tokiame dideliame renginyje kaip „Mados infekcija“. 2009 metais pati dalyvavau „Mados infekcijoje“, todėl labai įdomu stebėti šio festivalio vystymąsi ir ėjimą į priekį. Atvykau į festivalį po ketverių metų pertraukos ir malonu matyti, kad publika atjaunėjusi, o kolekcijos – konceptualios, stiprios ir įdomios.“
Aliona Kovalionok, tinklaraščio „Lithuanian Beauty Blog“ autorė
Tinklaraštininkė A.Kovalionok taip pat negailėjo pagyrų festivalio dalyviams: „Esu labai patenkinta tuo, ką mačiau pirmąją dieną. Po konkurso „Injekciją“ labai laukiau Thomo Bara šou ir jis buvo tiesiog įspūdingas! Manau, jo rūbai po renginio bus išgraibstyti – nuo rankinių iki švarkų su anglimis.”
A.Kovalionok pasakojo per ateinančias savaites ketinanti apsilankyti Rygoje ir Taline vyksiančiose mados savatėse, todėl nekantraujanti palyginti mūsų dizainerių darbus su kaimyninių šalių kūrėjų kolekcijomis.