„Mados infekcijos“ dizaineriai prisistatė susijungę į kraujo-idėjų apytakos ratą
Trečiadienio rytą Šiuolaikinio meno centro skaitykloje vyko artėjančio festivalio „Mados infekcija“ pristatymas, kurio metu atskleistos septynioliktą kartą vyksiančio festivalio naujienos. Renginio metu prisistatė ir festivalyje dalyvausiantys dizaineriai – menininkai tai padarė gana neįprastai ir netikėtai.
„Mados infekcijos“ kūrybos vadovė Sandra Straukaitė ir prodiuserė Renata Mikailionytė pristatė septynioliktą kartą vykstančio festivalio programą ir šių metų pokyčius, jame dalyvausiančius Lietuvos ir užsienio dizainerius bei su festivaliu susijusius renginius.
Festivalyje savo kūrybą pristatysiantys dizaineriai prisistatė netradiciškai: susijungė į bendrą kraujo-idėjų apytakos ratą.
17-ąjį kartą rengiamas didžiausias šalies mados renginys šį pavasarį gerbėjų laukia kovo 27-28 dienomis. Per dvi festivalio dienas žiūrovai išvys 16 kolekcijų, tarp kurių – ir svečių iš Prancūzijos, Vokietijos, Belgijos, Latvijos ir Rusijos.
Kartų kaita ant podiumo
„Konkurso „Injekcija“ finalas aiškiai parodė, kad festivalį „Mados infekcija“ šturmuoja nauja dizainerių karta. Drąsūs ir imlūs optimistai, savo tikslams sumaniai pasitelkiantys šiuolaikines technologijas, draugiški aplinkai ir kolegoms, bet skeptiški taisyklėms – Y karta kuria čia ir dabar, be sentimentų ir svetimų stereotipų.
Jei dažniausiai kartų skirtumai įvardijami kaip nesusikalbėjimo ir konfrontacijos priežastis, mus šie pokyčiai ir nauji vėjai užkulisiuose tik džiugina – tai gera paskata X kartos mohikanams reaguoti į realijas. Neatsitiktinai šiandien visus sukvietėme į improvizuotą mados laboratoriją – „Mados infekcija“ nebijo kraujo perpylimo, nes naujokai žada šviežių idėjų ir įdomių reginių“, – apie kartų kaitą ant podiumo pasakoja festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Faktas, kad 7 dizaineriai ant „Mados infekcijos“ podiumo pasirodys kaip „Injekcijos“ nugalėtojai, neleis suabejoti, jog žiūrovai išvys naujų raiškos priemonių ir minčių laviną. „Smagu, kad jaunieji dizaineriai iš skirtingų šalių: Vokietijos, Rusijos, Latvijos, Lietuvos. Tai bus gera proga pasitikrinti idėjų aktualumą geografiniame ir multikultūriniame kontekste“, – sako S. Straukaitė.
X ir Y: ar mes kalbame ta pačia kalba?
Kovo pradžioje Vilniaus mieste ir TV ekranuose bus galima išvysti ryškų šių metų festivalio „Mados infekcija“ plakatą ir vaizdo klipą. Pasak klipo idėjos autorių, Aleksandro Polevojaus ir Simo Korsako, tirpstant ribai tarp viešumo ir privatumo, leistino – nelegalaus, išorės ir vidaus, viskas taip tampriai ir subtiliai persipina, jog darosi nelengva teisingai iššifruoti daugiasluoksnę informaciją. Tuo labiau, kad šiuolaikinės technologijos suteikia visas prielaidas ir galimybę apsigyventi paraleliniame pasaulyje susikuriant virtualią tapatybę. „Mados infekcija“ savo vizualu ne teigia, bet siekia komunikuoti su aplinka, sukelti asociacijas ir priversti mąstyti.
Mada, esanti arčiausiai kūno, yra ryškus ir paveikus socialinis reiškinys, žaibiškai atspindintis šiandieninės visuomenės realijas ir nuotaikas. Pigiems skrydžiams praktiškai ištrynus geografines ribas, išmaniesiems telefonams išstūmus fotoaparatus ir fotografus už borto, o fotošopui masiškai štampuojant gražuoles, kurdama kasmetinį festivalo klipą „Mados infekcija“ klausia: ar mus, dvi skirtingas kartas, sieja tos pačios vertybės? Festivalis skenuoja ne tik išorinius veiksnius, bet rentgenu drastiškai skverbiasi į socialinės erdvės vidų, ieško naujų minčių, idėjų ir šviežio kraujo. Provokuojančio plakato grafinio dizaino autorius – Tomas Mozūra.
Kolekcijos: nuo scenarijų nuotakoms iki drabužių hibridų
Kaip įprasta, festivalio programa sudėliota taip, kad kiekvienas žiūrovas rastų tai, kas įdomu ir aktualu jam. Vienos dienos programoje bus galima pamatyti ir Lietuvos, ir užsienio dizainerių kolekcijas, tiek žinomų, tiek dar tik prasimušti į mados aukštumas bandančių kūrėjų. Drabužiai – nuo skirtų rudens ir žiemos sezonui iki vasarinių ilgų ir trumpų sijonų bei išraiškingų maudymosi kostiumėlių. Kolekcijos – tiek vyriškos, tiek moteriškos, tiek belytės – skirtos ir vyrams, ir moterims.
Tik vyrams sukurtas kolekcijas šįmet pademonstruos trys festivalio dalyvės – viešnia iš Prancūzijos Sandrine Philippe, lietuviams jau gerai žinoma Lilija Larionova bei pernai metų pabaigoje publikos simpatijų susilaukusi konkurso „Injekcija“ nugalėtoja Liucija Kvašytė.
Mišrias, tiek vyrams, tiek moterims skirtas kolekcijas pristatys festivalio veteranė Kristina Kruopienytė, Sandra Straukaitė bei dar palyginus nauji mados talentai – prieš metus vykusio konkurso „Injekcija“ laureatės – Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės kūrybinis duetas „PURE?“ ir Ugnė Martinaitytė.
Moteriškos mados ištroškusius žiūrovus savo kolekcijomis pradžiugins viešnia iš Belgijos Lena Lumelsky, festivalio senbuvės Laura Dailidėnienė (Daili), Lina Gudanavičiūtė bei šešetukas „Injekcijos“ nugalėtojų – Monika Pranckaitytė, Lina Elmentaitė, duetas BOOM (Jing Jing Qi ir Robin Rau) iš Vokietijos, Mari Butenko iš Rusijos, Monta Apsane ir Santa Aulmane iš Latvijos.
Pastarosios dalyvės, Monta Apsane ir Santa Aulmane, „Injekcijos“ nugalėtojomis tapo Latvijoje. „Pirmą kartą atskiras „Injekcijos“ atrankos etapas vyko Rygoje, bendradarbiaujant su Latvijos dizaineriu Bruno Birmaniu, praeityje garsios „Nesutramdytos mados asamblėjos“ meno vadovu. Džiaugiamės, kad turime bendraminčių, padedančių skleisti mados bacilą tarptautiniu mastu. Su nekantrumu laukiame latvių kolekcijų. Dizainerėms tai nemenkas iššūkis, nes pasiruošti „Mados infekcijai“ jos turi vos daugiau nei mėnesį,“ – sako S. Straukaitė.
Likus savaitei iki festivalio – vieša modelių atranka
Likus savaitei iki festivalio „Mados infekcija“, kovo 21 dieną, prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ tradiciškai šurmuliuos modelių atranka „Infekcijos kastingas“, pritraukiantis gausybę modelių ir stileivų. Aštuntą kartą festivalio dizaineriai viešai atsirinks modelius, kurie demonstruos jų kolekcijas ant „Mados infekcijos“ podiumo.
„Kaip ir kasmet kviečiame dalyvauti ne tik tuos, kurie priklauso modelių agentūroms, bet ir visus, kurie tiki savo jėgomis ir galbūt nepelnytai drovisi. Jei Tu drąsus, nebijai prožektorių šviesų ir fotografų blyksčių, esi pasiryžęs eksperimentams, iššūkiams, nuotykiams ir geros nuotaikos pliūpsniui – ateik. Tai, kas vienur minusas, ant podiumo – privalumas. Figūros linkius matuosime atidžiai, bet centimetrai – toli gražu ne viskas,“ – į kastingą kviečia festivalio prodiuserė Renata Mikailionytė.
Atrankoje norintys dalyvauti modeliai visą informaciją gali rasti festivalio interneto svetainėje: www.madosinfekcija.lt „Infekcijos kastingo“ metu yra kuriamas ir specialus „Mados infekcijos“ makiažas.
1999-aisiais startavusi „Mados infekcija“ per šešiolika metų tapo ryškiausiu kasmetiniu mados įvykiu Lietuvoje. Festivalį vienuoliktą kartą iš eilės organizuoja renginių agentūra „Sick Service“ kartu su Šiuolaikiniu meno centru.
KOLEKCIJŲ PRISTATYMO PROGRAMA:
(Šiuolaikinio meno centre)
Kovo 27 d., penktadienis, 19 val.
I dalis
1. Lina Gudanavičiūtė
2. Ugnė Martinaitytė
3. Monika Pranckaitytė [ Injekcija ]
II dalis
4. Laura Dailidėnienė [ Daili ]
5. Ana Romanova ir Dovilė Cibulskaitė [ „PURE?” ]
6. Santa Aulmane [ Injekcija, Latvija ]
III dalis
7. Mari Butenko [ Injekcija, Rusija ]
8. Sandra Straukaitė
Kovo 28 d., šeštadienis, 19 val.
I dalis
1. Kristina Kruopienytė
2. Liucija Kvašytė [ Injekcija ]
3. Lena Lumelsky [ Belgija ]
II dalis
4. Monta Apsane [ Injekcija, Latvija ]
5. Sandrine Philippe [ Prancuzija ]
6. Lina Elmentaitė [ Injekcija ]
III dalis
7. Lilija Larionova
8. Boom [ Injekcija, Vokietija ]
Į 17-ąją „Mados infekciją“ jau parduodami bilietai. Į kiekvieną renginio vakarą perkamas atskiras bilietas, kainuojantis nuo 21 iki 51 EUR (72,51 – 176,09 Lt). Bilietus į festivalį platina „Bilietai.lt“. Šiandien, festivalio pristatymo proga, bilietams taikoma 20% nuolaida.