„Mados infekcijos“ podiumas: nuo romantikos iki kariškų temų

„Mados infekcijos“ podiumas / Mariaus Žičiaus nuotr.
„Mados infekcijos“ podiumas / Mariaus Žičiaus nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Šeštadienį tęsėsi dviejų dienų festivalis „Mados infekciją“. Antrąją dieną Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) buvo pristatytos devynios drabužių kolekcijos, kurias sukūrė dizaineriai iš Lietuvos ir Lenkijos.

PATRICIJA REGESAITĖ [INJEKCIJA]

Abiturientė Patricija Regesaitė į „Mados infekciją“ pakliuvo laimėjusi konkursą „Injekcija“. ANT ŠMC podiumo Patricija pristatė jau trečią savo kolekciją.

„Mono“ kolekcija – monotoniška spalvų prasme, bet tik ne kirpimų. Rudai pilki drabužiai išsiskyrė skulptūriškumu, neįprastomis formomis. Norėdama pabrėžti monotoniją P.Regesaitė drabužius pasiuvo iš kiliminės dangos audinio, kokia dažnai naudojama įvairiuose biuruose.

LIUCIJA KVAŠYTĖ

Prekės ženklo „The Knotty Ones“ dizainerė Liucija Kvašytė „Mados infekcijoje“ pirmą kartą pasirodė 2014-aisiais. Į festivalį Liucija šiemet grįžo su kariška kolekcija „Budėk“.

Vyrams ir moterims skirtos kolekcijos „Budėk!” įkvėpimo laukas siekia XIX a., kai generolas Robertas Baden-Powellis paskyrė jaunuolius žvalgais Mafekingo apsupime. Jų parodyta drąsa ir ryžtas paskatino generolą įsteigti skautų judėjimą, kuris mokytų meilės Dievui, tėvynei ir artimui.

DIANA PAUKŠTYTĖ

Dizainerė Diana Paukštytė – „Mados infekcijos“ senbūvė. Čia ji pasirodo jau aštuntą kartą. Šiemet festivalio svečiams Diana pristatė kolekciją „Poetė“.

Kolekcija „Poetė“ išsiskiria tamsia, melancholiška bei šiek tiek mistifikuota, trapia moteriška estetika. Siluetuose ir konstrukcijose vyrauja geometrija, sluoksniavimas bei besiplaikstantis kirpimas. Minimalistinės linijos ir geometriniai kirpimai susijungia su prabangia, aristokratiška bei dramatiška nuotaika.

LINA GUDANAVIČIŪTĖ

Dizainerė Lina Gudanavičiūtė, taip pat kaip ir D.Paukštytė, „Mados infekcijoje“ dalyvauja jau aštuntą kartą. Šį kartą Lina pristatė kolekciją „Beveik juoda“. Juodus modelius Lina paįvairino mėlynomis, raudonomis detalėmis. Apskritai, jos naujoji kolekcija – minimalistinė.

UGNĖ MARTINAITYTĖ

2013-aisiais „Mados infekcijoje“ debiutavusi Ugnė Martinaitytė – prekės ženklo „OHMY“ įkūrėja. Jos prekės ženklas yra įkvėptas herojaus, kuriame atsispindi dominuojantys socialiniai ir kultūriniai skirtumai tarp individų.

Ugnės kūrybai būdingi sportiški, klasikiniai, gatvės stiliaus elementai buvo ryškūs ir naujojoje jos kolekcijoje „Data – Paranoia“. Tai kolekcija apie technologijų šalutinį poveikį, apie baimės jausmą ir norą likti už išnaudojimo ribos. Kolekcijoje vyraujantys platūs „oversized“ siluetai, unisex tipo konstrukcijos, kamufliažinės spalvos, militaristinės detalės, sportiniai audiniai – tai ateities uniforma.

ŽIVILĖ ALEKNAVIČIŪTĖ

Kostiumo dizaino studentė Živilė Aleknavičiūtė pristatė kolekciją „Bendruomenė visatos pakrašty“.

Tai kolekcija apie jauną žmogų, ieškantį savo vietos pasaulyje, kuris išeina iš komforto zonos ir keliauja link geresnio gyvenimo, o pakeliui formuoja savo individualumą.

SANDRA STRAUKAITĖ

Mados festivalio organizatorė Sandra Straukaitė šiemet pristatė metalu žvilgančią kolekciją „Beprotybė į sąmatą neįskaičiuota“.

Konceptualioje kolekcijoje daugiausia džemperių, padidinto dydžio suknelių. Tamsius modelius S.Straukaitė paįvairino spalvingais geometriniais piešiniais, auksu ir sidabru žėrinčiais audiniais.

JAROSLAW EWERT [LENKIJA]

Lodzėje gyvenantis dizaineris Jaroslaw Ewert „Mados infekcijoje“ pristatė kolekciją „Serenity“. Jaroslaw kuriami darbai – klasikos ir avangardo derinys, išsiskiriantys ryškiomis detalėmis, kurie atskleidžia asmenybę.

2017 m. pavasario-vasaros kolekcijos „Serenity“ sukūrimą įkvėpė dykumos atmosfera, kai po audros lieka tik tyla ir smėlis. Kolekcijai naudojamas natūralus žakardas, itin kokybiškas šilkas, linas ir medvilnė. Vyrams ir moterims skirtoje kolekcijoje vyrauja natūralios spalvos – rusvai gelsva, balkšva, ruda, tamsiai mėlynos atspalviai.

VIKTORIJA ROSENBERG & PAULIUS LEONAS [INJEKCIJA]

Lietuvių dizainerių Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono duetas per festivalį pristatė kolekciją „anti.Mas“.

Vyriška kolekcija „anti.Mas“ kurta nesilaikant jokių tendencijų, neskiriant asortimento vyrams ar moterims, neišskiriant sezonų, derinant nesuderinamas medžiagas ir paimant šiandien masiškai gaminamas drabužių detales, aksesuarus. Visa tai perteikiama per individualią, kūrybinę prizmę.