Mados teisėjas Rožinis Pudelis: „Daugelis nepaiso aprangos kodo“

Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.
Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Turėti savo nuomonę, o gal tapti nuomonės formuotoju? Ar Lietuvoje reikalinga mados bei stiliaus kritika? Kas gali sau leisti kritikuoti ir kieno nuomone pasitikime? Rožinio Pudelio fenomenas Lietuvoje parodė kitokią socialinių tinklų pusę – žodžio laisvės, argumentuotos kritikos, skoningo humoro jausmo kupinas žvilgsnis... ir visa tai nukreipta į iki tol neliečiamųjų stilių. Kaip išmokome kritikuoti, o ir leistis kritikuojami? Ar galime išsiugdyti objektyvų požiūrį ir kokia stiliaus bei mados kritikos ateitis?

Ketvirtadienio vakarą daugiau kaip 100 žmonių susirinko į ketvirtąjį Kazimiero Simonavičiaus universiteto ir mados tendencijų prognozuotojos Marijos Palaikytės organizuojamą ciklo #FashionInTheMaking renginį. Šį kartą Marija kalbino mados teisėją – Rožinį Pudelį, kuris papasakojo savo atsiradimo istoriją ir misiją, kurią neša Lietuvos mados pasaulyje. Rožinis Pudelis – Lietuvos socialinių tinklų fenomenas, personažas, kuris skoningai kritikuoja įžymybių ir ne tik stiliaus pasirinkimus. Kas tie žmonės, kurie slypi už šio pseudonimo?

Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.
Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.

Kodėl Rožinis Pudelis, o ne taksas?

Metaforinis personažas Rožinis Pudelis – keturių, nieko bendrą su mados gyvenimu neturinčių žmonių kūrinys. Kaip patys kūrėjai sako, niekas nesitikėjo, jog vieną naktį sukurtą feisbuko paskyrą „Mama, žiūrėk, – aš Selebriti“, kurią valdo rožinis pudelis, pradės sekti daugiau kaip 40,000 sekėjų. Pasirinkimas naudoti pudelio personažą gimė iš susiformavusios nuomonės, jog pudelis - prabangos detalė gražios moters garderobe. Pudelis dažnai loja, bet nesikandžioja, minta tik žiniasklaidos ir socialinių tinklų turiniu, todėl ir jo gyvavimo trukmė yra nenuspėjama – pasakoja pudelio šeimininkai.

Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.
Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.

Ar rožinis pudelis gali tapti komerciniu projektu ir ką mano apie influencerius?

Paklausti apie Rožinio Pudelio uždarbį, visi juokiasi, jog jis dirba kaip „antiinfluenceris“ ir per 3 metus nėra gavęs jokio prašymo reklamuoti prekę per savo facebook ar instagram paskyrą. Visi pinigai, kurie buvo surinkti iš pavienių publikacijų ar pudelio kurtų džemperių, - išleisti kilniu tikslu. „Suradome mergaitę iš Skuodo rajono, kuriai reikėjo materialinės pagalbos ruošiantis šimtadienio šventei, tad visus pinigus ir išleidome papuošdami dvyliktokę“ - pasakoja pudelio šeimininkai.

Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.
Rožinio Pudelio išpažintis Marijai Palaikytei/Organizatorių nuotr.

Ant ko labiausiai loja rožinis pudelis?

Mes niekada nekritikuojame gatvės mados, mūsų tikslas yra atkreipti dėmesį į renginius, kuriuose yra aprangos kodas. Daugelis negerbia organizatorių ir nepaiso aprangos kodo, pamiršta namuose turintys lygintuvus ir nesupranta, kad prieš 30 metų pasiūtas kostiumas jau atrodo kaip išaugtinis ir tikrai nesusisegančios sagos vyro nepuošia. Tačiau paklausti ar galima šį projektą vadinti edukaciniu – visi vieningai sako, jog tai daugiau socialinis eksperimentas, negu edukacinis projektas.

#FashionInTheMaking – tai tęstinis atvirų paskaitų projektas, kurį inicijuoja vienintelis Lietuvoje siūlantis mados industrijos bakalauro studijų programą Kazimiero Simonavičiaus universitetas. Kiekvieną mėnesį iki pat birželio patyrę mados industrijos veikėjai skaitys paskaitas ir kvies diskutuoti įvairiomis su mados verslu susijusiomis temomis bei kvies į mados pasaulį žvelgti plačiau, bendrauti, diskutuoti FashionInTheMaking paskaitos yra nemokamos, tačiau su išankstine registracija.