Mantas Stonkus įsteigė mokyklą: „Nesu diplomuotas mokytojas, bet esu buvęs mokinys“
Aktorius, TV laidų vedėjas Mantas Stonkus be naujų iššūkių, panašu, ilgai neištveria – vėl neria į naują veiklą.
Feisbuke M.Stonkus pasidalijo ilgu įrašu, kuriame prisiminė savo praeitį – apie metus mokykloje, teigiamas ir neigiamas patirtis joje.
Atvirą pasisakymą M.Stonkus užbaigė pasidžiaugimu – jis neria į naują veiklą, susijusią būtent su ugdymu: kartu su broliu Silvestru ir bendraminčiu Eimantu įkūrė virtualią mokyklą.
„Naujas etapas. Kai mokiausi vidurinėje mokykloje ir ją pabaigiau, niekada negalvojau, kad ateityje vėl teks kažkada į ją sugrįžti, bet grįžau. Mano mokyklos atsiminimai dvejopi: prisimenu gerus laikus su klasiokais – buvome kaip vienas kumštis ir tikrai neišskiriami draugai, prisimenu užklasines veiklas – turėjome muzikos grupę, organizavome renginius, o mokyklos pasirodymuose ar vaidinimuose neturėjau sau lygių. Prisimenu ilgasias pertraukas, per kurias spėdavau ir pavalgyti valgykloje, ir sužaisti mačą krepšinio aikštelėje, ir dar grįžti namo persirengti. Aišku, prisimenu ekskursijas, kai „Arklių muziejaus“ vizitas nublankdavo prieš meilės intrigas ir dramas kelionėje autobusu.
Kai pradedu galvoti apie pamokas ir mokytojus, suprantu, kad mano prisiminimai šioje vietoje jau ne tokie ryškūs. Nebuvau pats blogiausias mokinys, bet ir tikrai ne pats geriausias. Visada laikiausi per vidurį. Man neblogai sekėsi istorija, gerai sutardavau su mokytoja, nors ji buvo konkuruojančios klasės auklėtoja, žinot, A ir B klasės visada ir visur konkuruoja, bet mes buvome draugai ir tai yra ta Mokytoja su kuria pabendraudavau net baigęs studijas, jai paskambinsiu ir parašęs šitą tekstą – kažkaip sučiupo ant jausmų“, – prisiminimais dalijosi M.Stonkus.
Žinomas vyras atsiminė ir pamokas – paatviravo, kas jam sekėsi geriau, o kas – sunkiau. „Labai mėgdavau ir geografijos pamokos, kartais ruošdamasis kitos dienos testui, vadovėlyje nugrybaudavau į tolimesnes temas ir taip įsitraukdavau, kad užmiršdavau kam ruošiausi, bet didelių nuostolių nepatirdavau, nes mokytoja jautė mano polinkį į improvizaciją, tad vietoj litosferos plokščių sueidavo ir dirvožemių tipai. Bet jei kalbame apie matematiką, chemiją ar fiziką, tai turiu pripažinti, kad tai buvo gūdus miškas man. Kažkuriuo momentu su tėvais dar bandėme samdytis matematikos korepetitorių, bet supratome, kad tai pinigų švaistymas, nes spragos atrodė jau per didelės. Man pasisekė, kad tiksliųjų mokslų neprireikė siekiant savo svajonės, tačiau pasikliauti tik sėkme ne visada galima“, – įsitikinęs jis.
Dabar kai prisimenu save, matau, kad galbūt per anksti nuleidau rankas
Mantas svarsto, kad mokytojų vaidmuo labai svarbus ir kartais gali būti lemiamas veiksnys, vaikui susidomint arba kaip tik atvirkščiai – apleidžiant mokslus.
„Dabar kai prisimenu save, matau, kad galbūt per anksti nuleidau rankas, bet ir mokytojų elgesys ir komentarai nepridėjo nei pasitikėjimo savimi, nei motyvacijos. Manau, ir dabar egzistuoja praktika, kai artėjant egzaminams mokytojai susikoncentruoja tik į kelis gabiausius mokinius, kitus palikdami antrame plane. Aišku, suprantu ir mokytojus, kuriems gal ne visada užtekdavo laiko pildyti spragas, atsiradusias dėl menkesnių mokinio gabumų ar prigimtinių savybių“, – svarsto Mantas.
Naujos kartos ugdymas
Šie dalykai aktorių ir paskatino imtis naujos veiklos – mano, kad laikai keičiasi ir ugdymas gali būti įtraukiantis, skatinantis savarankišką mąstymą, palaikantis stipriąsias savybes.
„Nesu šios srities specialistas ar diplomuotas mokytojas, bet esu buvęs mokinys. Prisimenu, kai dalyko zubrinimas buvo didesnė vertybė už savarankišką mąstymą ir vertininamas buvo žinių kiekis, o ne gebėjimas jas panaudoti. Mokinių skirstymas į gerus mokinius ir „peristukinus“, bauginimo taktika, kad „iš tavęs nieko nebus“ ir „kur tu dingsi, kai ateis egzaminai“, deja niekur nedingo ir vis dar egzistuoja. Todėl kartu su bendraminčiais sukūrėme virtualią mokyklą digiklase.lt, kurioje kiekvienas motyvuotas 8-12 kl. mokinys gaus geriausias sąlygas tobulėjimui ir geresnių akademinių rezultatų siekimui. Mūsų mokytojai – progresyvūs, geriausi savo srities specialistai, tarp kurių ir Kembridžo absolventai, ir geriausių Lietuvos mokyklų mokytojai“, – surinkta komanda didžiuojasi M.Stonkus.
„Pavyzdžiui – mūsų biologijos mokytojas yra atradęs 4 unikalius virusus, o jo mokinių valstybinio brandos egzamino vidurkis 93 balai, just sayin’. Mūsų mokyklos tikslas padėti visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų socialinės padėties ar gyvenamosios vietos, esame pasiekiami visur, kur yra internetas. Digiklasės platformoje mes puoselėjame: nuoširdų rūpestį ir dėmesį mokiniui, bei jo pasiekimams; jaunatvišką socialumą, bendruomeniškumą, ne tik įsiklausome į mokinio poreikius, bet ir suteikiame galimybę prisidėti prie sprendimų ir pokyčių. Ačiū, mano mokyklai ir Mokytojams, varau mokytis toliau!“ – džiugia nata savo pasisakymą pabaigė Mantas.