Marc Jacobs – drąsa būti savimi
Marc Jacobs – vienas įtakingiausių šiuolaikinės mados dizainerių, garsėjantis savo eklektiškais, ribas peržengiančiais dizainais. Jo prekės ženklo evoliucija atspindi šiuolaikinės mados raidą, derinant prabangą su gatvės stiliumi ir aukštąją madą su maištinga, dažnai nepaklusnia dvasia. Kuo Marc Jacobs yra išskirtinis, pasakoja „Fielmann“ akinių mados tendencijų žinovė Jūratė Kersnauskė.
Ankstyvieji metai: Žvaigždės gimimas
Marc Jacobs gimė 1963 m. Niujorke ir greitai atrado aistrą madai. Studijavęs Parsons dizaino mokykloje, 1986 m. kartu su ilgamečiu verslo partneriu Robertu Duffy pristatė savo pirmąją kolekciją, kuri sulaukė pripažinimo, nes jis jau tada peržengė ribas, derindamas klasikines siluetus su eksperimentiniais elementais.
Lemtingas momentas: grunge revoliucija
Vienas iš svarbiausių momentų Marc Jacobs karjeroje – ir jo prekės ženklo istorijoje – įvyko 1990-ųjų pradžioje, kai jis tapo grunge stiliaus, kuri atsirado kaip protestas prieš madą, estetiką ir glamūrą 80-ųjų pabaigoje, aukštosios mados pradininku. Dirbdamas kartu su kūrybos direktoriumi Perry Ellis, 1992 m. Jacobs pristatė kolekciją, kuri sukrėtė mados pasaulį. Languoti flaneliniai marškiniai, beformės kepurės ir netvarkingi oversized drabužiai buvo ryškus kontrastas klasikiniam ir elegantiškam aukštosios mados siluetui.
Grunge stilistika, įkvėpta jaunimo kultūros, gatvės stiliaus ir Sietlo muzikinių scenų, išlieko viena ikoniškiausių Jacobs indėlių į madą, metusių iššūkį nusistovėjusiems standartams.
Marc Jacobs International ir Louis Vuitton
Nepaisant prieštaringos reakcijos į jo grunge kolekciją, Jacobs karjera toliau kilo. 1993 m. kaertu su Robertu Duffy įkūrė „Marc Jacobs International“ – prekės ženklą, kuris vėliau tapo vienu atpažįstamiausių mados pasaulyje. Naujose kolekcijose Jacobs derino kasdienius drabužius su prabanga, klasikinius amerikietiškus sportinius su avangardinio jautrumo elementais.
Tokie netikėti sprendimai neliko nepastebėti didžiųjų mados namų ir 1997 m. Marc Jacobs tapo „Louis Vuitton“ kūrybos direktoriumi ir padėjo transformuoti šį prekės ženklą į pasaulinį mados milžiną, pristatydamas pirmąją „ready-to-wear" liniją. Jacobs bendradarbiavo su menininkais, tokiais kaip Stephen Sprouse, Takashi Murakami ir Richard Prince, taip jungdamas meną ir madą novatoriškais būdais.
Plėtra ir „Marc by Marc Jacobs“ linija
2001 m. Jacobs pristatė „Marc by Marc Jacobs“ – antrinę liniją, skirtą pristatyti jo išskirtinį stilių platesnei auditorijai už prieinamesnę kainą. „Marc by Marc Jacobs“ tapo kultiniu favoritu jaunimo tarpe, siūlydamas netikėtus, žaismingus dizainus, pagamintus iš aukštos kokybės medžiagų. Tai prekės ženklui padėjo tapti labiau prieinamu ir žinomu plačiai auditorijai. Tiesa, ši linija buvo uždaryta 2015 m. Jacobs nusprendus skirti daugiau dėmesio riboto leidimo, kruopščiai kuruojamoms kolekcijoms, atsisakant masinės rinkodaros strategijų, kurios dominavo 2000-aisiais. Šis žingsnis atspindėjo norą sutelkti ir sustiprinti prekės ženklo identitetą kaip vieningą, į prabangą orientuotą mados namą.
Akinių vizija ir dėmesys meistrystei
Turėdama labai aiškią kryptį, Marc Jacobs imperija plėtėsi įtraukdama vyriškų drabužių kolekciją, aksesuarus, kvepalus ir grožio produktus. Ypač populiari tapo jo kvepalų linija „Daisy“, padėjo prekės ženklui plėstis grožio srityje. Reikšmingą vietą aksesuarų segmente užėmė ir akinių linija, pradėta kurti 2000-ųjų pradžioje. Žinomas dėl savo avangardiško požiūrio į madą, jo akiniai greitai išpopuliarėjo dėl to, kad atspindėjo tą pačią unikalią estetiką, kaip ir drabužių linijos. Nesvarbu, ar tai būtų akiniai nuo saulės, ar korekcinių akinių rėmeliai, Marc Jacobs akiniai pasižymėjo išskirtiniais dizainais, jungiančiais retro įkvėptas formas su moderniomis detalėmis.
Pirmosios Marc Jacobs akinių kolekcijos išsiskyrė masyviais rėmeliais, ryškiomis spalvomis ir netikėtomis detalėmis, tokiomis kaip deimantukai, kniedės ar žaismingi raštai. Dizainerio tikslas buvo sukurti akinius, kurie galėtų tapti stiliaus akcentu, kurie suteiktų dėvėtojui išskirtinę, elegantišką išvaizdą neįdedant daug pastangų.
Vėlesnės akinių kolekcijos buvo vertinamos dėl savo universalumo – nuo minimalistinių, elegantiškų modelių iki drąsesnių, išskirtinių dizainų. Jacobs į akinių kūrimą įtraukė savo maištingą dvasią, eksperimentuodamas su neįprastomis formomis, spalvomis ir medžiagomis. Aviatorių stiliaus, katės akies rėmeliai ir geometrinės formos tapo prekės ženklo vizitinėmis kortelėmis. Kaip ir itin akylas dėmesys meistriškumui – kiekviena akinių pora yra pagaminta iš aukščiausios kokybės medžiagų, užtikrinant ilgaamžiškumą ir komfortą.
Išskirtiniai SS'2025 akinių kolekcijos bruožai
Naujausia Marc Jacobs akinių kolekcija išlieka ištikima prekės ženklo DNR: ji drąsi, madinga ir skirta tiems, kurie nori, kad akiniai atspindėtų jų asmenybę ir stiliaus pojūtį. Nesvarbu, ar ieškoma subtilios elegancijos, ar įspūdingo stiliaus akcento, naujausi modeliai užtikrina, kad kiekvienas galės išreikšti save per prabanga alsuojančius, itin aukštos kokybės akinius.
Drąsių formų rėmeliai: Kolekcijoje dominuoja dideli kvadratiniai, apvalūs ir drugelio formos rėmeliai, suteikiantys prabangų retro stiliaus pojūtį. Puikiai tinkami siekiantiems išreikšti pasitikėjimą savimi ar ieškantiems itin ryškaus stiliaus akcento.
Katės akies prabanga: Jacobs katės akies stiliaus akinių formos ir toliau išlieka mėgstamiausios, šį sezoną atnaujintos drąsesniais kampais, ryškiomis spalvų paletėmis ir blizgiomis detalėmis – žaismingumo ir elegancijos deriniu.
Žaismingos spalvos ir raštai: Išlaikant Marc Jacobs žaismingą dvasią, naujoje akinių kolekcijoje dominuoja ryškios spalvos, tokios kaip kobalto mėlyna, švelnios pastelinės spalvos ir vėžlio kiauto raštai. Kai kurie rėmeliai turi gradientinius lęšius ar dviejų tonų spalvinius derinius, suteikdami šiuolaikišką posūkį klasikiniams stiliams.
Retro atgimimas: Klasikinių formų liniją Marc Jacobs papildo retro stiliaus dizainais, pasiūlydamas modernius klasikinių formų, tokių kaip dideli aviatoriai, geometriniai ir apvalūs metaliniai akiniai, atnaujintas versijas. Subalansuoti ieškantiems nostalgiško stiliaus ir šiuolaikinės mados mėgėjams.
Dėmesys tvarumui: Atsižvelgiant į mados industrijos tendencijas, nauja Marc Jacobs akinių kolekcija taip pat orientuojasi į ekologiškas medžiagas. Kai kurie akiniai gaminami iš bioacetato, derinant aukštosios mados kūrybiškumą su aplinkosaugos principais.
Marc Jacobs yra daugiau nei dizaineris – jis yra kultūrinė jėga. Jo gebėjimas derinti priešingus elementus – prabangą su gatvės stiliumi, klasiką su šiuolaikiškumu, eleganciją su maištavimu – išlaikė jo prekės ženklą mados viršūnėje dešimtmečius. Jo kūryba visuomet buvo labai asmeniška, atspindinti ne tik mados tendencijas, bet ir jo paties patirtis, interesus ir emocijas. Šis autentiškas ryšys su savo kūryba yra viena iš priežasčių, kodėl prekės ženklas ir toliau rezonuoja su globalia auditorija.
Užsukite į „Fielmann“ optikas ir išlaisvinkite savo asmenybę kartu su „Marc Jacobs“!