„March“ įkūrėjas Martynas Kazimierėnas: „Svarbiausia – daikto idėja, o ne vaizdas“

Martynas Kazimierėnas / Asmeninio albumo nuotr.
Martynas Kazimierėnas / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

„Prekės ženklas gimęs iš reikalo“, – taip „March“ istoriją pradeda pasakoti jo įkūrėjas Martynas Kazimierėnas. Nuoširdžiame ir atvirame pokalbyje jis atskleis, kad tai, kaip atrodo prekės ženklas ar koks jo pavadinimas tėra smulkmenos, o svarbiausias sėkmės rodiklis dizaino versle – originalios daiktų idėjos, kurios gali atlaikyti konkurencinę kovą.

Kokia yra „March“ kilmės istorija?

„March“ atsirado iš reikalo, vėliau nei sukūrėme pirmąjį produktą. Mūsų ženkliukus užsisakė keletas parduotuvių Japonijoje, kad visko nesugadintume, teko sukurti įmonę – reikėjo kažką parašyti ant faktūros. Panaudojome seno mano puslapio pavadinimą. Net ir šiandien jaučiu, jog nespėjame pasirūpinti prekės ženklu. Mūsų daiktai plinta greičiau.

O išskirtinumas?

Mums svarbiausia – daikto idėja, o ne vaizdas. Kuriame paprastai atrodančius daiktus, bet dažniausiai jie turi funkcionalumo pranašumą ar technologinę naujovę. Stengiamės būti pirmieji, kurie atsisiunčia naujausių medžiagų pavyzdžių ir nuolat ieškome naujų arba neeksploatuotų technologijų bei pažangių medžiagų gamintojų.

Kur ieškote įkvėpimo kuriant? Pavyzdžiui, kaip kilo žymiųjų „užrašomų“ drabužių idėja?

Idėja buvo tokia – kaip nors prisidėti prie marškinėlių su kvailais užrašais išnykimo. Ši mintis kilo Užupio picerijoje, pietaujant su Dalia Mauricaite ir Nauriu Kalinausku ir stebint turistus. Idėjos man gimsta dažnai ir tai gali nutikti bet kur. Dažniausiai jos būna blogos, bet per metus visada pasitaiko ir tokių, kurios vėliau pasiteisina.

Koks, jūsų manymu, yra lietuviško dizaino identitetas? Ar pastebite bendrų bruožų?

Kažkokio unikalaus bendro vardiklio nepastebiu. Yra autentiškų kūrėjų ir ženklų. Matyt, reikia palaukti kol jų atsiras dar daugiau, kad galėtume ieškoti bendrų bruožų. Bet yra ir neraminančių ženklų, suvienodėjimo, kopijų, nuobodaus noro eiti jau pramintu takeliu. Tikiuosi, tai tik laikina tendencija.

Jūsų produktai rado vietą net ant Tonio Blairo stalo. Kokia jūsų sėkmės paslaptis skinantis kelią į užsienį?

Labiausiai pasiteisino dalyvavimas svarbiausiose daiktų dizaino parodose, būti ten kiekvienais metais ir rodyti kažką naujo. Tos svarbiausios parodos – penkios per metus. Yra ir dar penkios, tik mažiau svarbios, jose ieškome naujų rinkų, platintojų, agentų bei naujų prekybos formų.

Kokią didžiausią pamoką išmokot vystydami savo prekės ženklą?

Nemeluoti sau ir nekurti to, kuo nuoširdžiai netiki. Tai labai jaučiasi ir dažniausiai vis tiek nepavyksta.