„Maxima“ uždraudė menininkei Rūtai Jankauskaitei platinti jos kurtus marškinėlius: „Gaila, kad šis tinklas pasirodė kaip kūrybinė policija“

Rūta Jankauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Rūta Jankauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Kontraversiškoji menininkė Rūta Jankauskaitė, žinoma Marlos Singer pseudonimu susidūrė su nemalonumais. Prekybos tinklas „Maxima“ uždraudė pardavinėti jos kurtus „Marixuana“ marškinėlius.

„Maximos“ logotipo dizainą savo marškinėliams panaudojusi menininkė naujienų portalui Žmonės.lt prisipažino, viskas pradėjo nuo to, kad marškinėlius ji sukūrė savo asmeniniam naudojimui – tiesiog patiko žaisti su kontekstu.

„Šį „Marixuana“ užrašą aš sugalvojau juokais. Pasidariau sau marškinėlius ir tada man pradėjo rašyti labai daug žmonių, kad jie irgi tokių nori, todėl su „1988“ studija mes nusprendėme padaryti daugiau šių marškinėlių. O dabar sulaukėme pretenzijų iš „Maximos“ teisininkų. Jiems nepatiko kontekstas, tai neatitinka jų standarto ir nuo šiol aš negaliu jais prekiauti. Aš nebegaliu net fotografuotis su tais marškinėliai. Tiesa, žmonėms, kurie spėjo įsigyti marškinėlius fotografuotis ir juos nešioti yra leidžiama“, – pasakojo menininkė.

Rūta neslepia, jai gaila, kad šis prekybos tinklas negali liberaliau žiūrėti į pasaulį.

„Aš neketinau užsidirbti milijonų ar išvis pradėti kažkokio verslo. Man patiko žaidimas su kontekstu, tačiau jaučiau, kad nutiks taip, kaip nutiko. Gaila, kad „Maxima“ pasirodė tokia kūrybinė policija, kuri ateina ir kaip pikta mama pradeda tau aiškinti kaip tu turi būti apsirengęs. Šioje situacijoje tai ir atsiskleidė. Gal ši istorija privers žmones susimąstyti apie standartus. Marihuana nėra blogas dalykas ir man atrodo, kad „Maxima“ įspraudė save į vieną standartą ir bijo prarasti savo įsivaizduojamą klientą. Visi žmonės keičiasi. Ir Lietuvoje požiūris keičiasi į daugelį dalykų“, – Žmonės.lt sakė R. Jankauskaitė.

Pasak „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorės Ernestos Dapkienės, prekybos tinklas džiaugiasi, jog situaciją pavyko išspręsti taikiai.

„Pateikę pretenziją minėtai autorei, gavome jos pasižadėjimą nebenaudoti žymens „Marixuana“ komercinėje veikloje bei nuotraukose socialiniuose tinkluose.

Kiekviena įmonė turi teisę ginti savo prekės ženklą. Kaip didieji naujienų portalai gynė savo teisę neiškraipyti jų publikuojamų straipsnių antraščių, taip ir mes giname savo teisę neiškraipyti ir nesinaudoti daugelį metų puoselėjamu prekės ženklu. Ypatingai tuo atveju, kai jis naudojamas socialiai neigiamame kontekste.

Žymuo „Marixuana“ užrašytas panaudojant tokius pačius kaip „Maximos“ šrifto ir spalvų derinius, tad yra sąmoningai siejamas su „Maximos“ prekės ženklu.

„Maxima“ – vienas žinomiausių ir populiariausių prekės ženklų Lietuvoje, pozityviai siejamas su šeimos apsipirkimu ir kokybiškomis maisto prekėmis. O „Marixuana“ visuomenei asocijuojasi su psichoaktyvia medžiaga, kurią draudžia LR įstatymai“, – Žmonės.lt poziciją išsakė E. Dapkienė.