Mažo lietuviško ūkio didelė istorija: buvome vieni pirmųjų kalakutų augintojų šalyje
Lietuviai vis dažniau atkreipia dėmesį ne tik į mėsos kainą, bet ir į jos kokybę – kilmės šalį bei auginimo sąlygas. Beveik 30 metų skaičiuojančio šeimos ūkio įkūrėjas pastebi, kad keičiantis vartotojų poreikiams, tenka nuolat tobulinti verslo procesus. Vienas iš jų – užtikrinti, kad šviežia ir kokybiška kalakutiena pasiektų kiekvieno stalą.
„Baltuonių šeimos kalakutų ūkis – viena seniausių ir tvariausių paukštininkystės ekosistemų Lietuvoje. Pirmąją kalakutų partiją į Lietuvą atgabenome iš Didžiosios Britanijos – dar 1996 metais atsivežėme kiaušinius, pabandėme juos išperėti ir pasisekus tapome vieni iš pirmųjų kalakutų augintojų Lietuvoje“, – apie ūkio pradžią prisimena „Baltuonių kalakutai“ ūkininkas Vladas Baltuonis.
Pasak V.Baltuonio, idėja įkurti šeimos verslą kilo dėl noro pirkėjams suteikti kokybišką ir sveiką produktą.
„Mums svarbu, kad pirkėjus pasiektų kokybiškas produktas, todėl ne tik auginame kalakutus, bet ir patys gaminame jiems pašarą – auginame žirnius, pupas, kviečius bei šiaudus, kuriuos naudojame kraikui. Taip pat kalakutų mėšlą panaudojame kaip organinę trąšą“, – pasakoja V.Baltuonis.
Pirkėjų poreikiai nuolat keičiasi
„Baltuonių kalakutų“ verslas gyvuoja jau beveik 30 metų, todėl natūralu, kad per tiek metų ūkininkai pastebėjo ryškius pirkėjų poreikių pokyčius.
„Anksčiau žmonės dažniau rinkdavosi pigesnę, importuotą mėsą, dabar – vis dažniau atsigręžia į vietos ūkininkus ir nuolat ieško, kad produktas būtų užaugintas bei pagamintas Lietuvoje. Pasikeitė ir pats požiūris į kalakutieną – dar prieš dešimtmetį pirkėjai dažniau rinkdavosi tik raudoną kalakutų mėsą, pavyzdžiui, šlauneles. Dabar pastebime, kad žmonės perka ir krūtinėlę bei sparnelius – išmoko ją ruošti, atsirado daugiau informacijos apie kalakutienos naudą“, – pasakoja ūkininkas.
V.Baltuonis sako, kad klientams svarbu ne tik kaina už kilogramą, bet ir kaina organizmo sveikatai bei supančiai aplinkai, todėl ūkyje stengiasi užtikrinti pačias geriausias sąlygas ir platų asortimentą. „Baltuonių kalakutų“ el. parduotuvėje pirkėjai gali įsigyti šviežių kalakutų ar jų dalių, taip pat dešrelių, maltos mėsos, susikurti jiems reikiamus produktų rinkinius.
„Mūsų ūkyje kalakutai auga laisvai – retiname paukščių skaičių viename kvadratiniame metre, užtikriname jų poilsio režimą ir suteikiame sąlygas, kad kalakutai galėtų miegoti po 8 valandas. Taip pat nenaudojame antimikrobinių medžiagų, kurios neigiamai veikia žmonių sveikatą. Investavę į tvarią ir aplinkai draugišką veiklą gauname kokybišką produktą, kurį klientai labai vertina“, – tvirtina ūkininkas.
Logistika – vienas didžiausių iššūkių smulkiajam verslui
Ilgus metus gyvuojančiam ūkiui teko prisitaikyti ir prie kintančio šiuolaikinio žmogaus gyvenimo tempo. Ūkininkas pasakoja, kad pastebėjus, jog žmonės neturi laiko produkcijos įsigyti parduotuvėse ar turguose, teko pradėti plėtoti pristatymo į namus idėją.
„Pirmiausia užsakymus pristatydavo mūsų vairuotojas, tačiau pastebėjome, kad sugaištame labai daug laiko išvežiodami užsakymus kiekvienam pirkėjui individualiai. Taip pat šviežiai mėsai gabenti reikia ir specialių sąlygų – tinkamos temperatūros ir pan., todėl pasiekti klientus, kurie negali atvykti į partnerių parduotuves, tapo itin sudėtinga, o plėtros galimybės buvo ribotos“, – pasakoja V.Baltuonis.
Susidūrus su keblumais dėl užsakymų pristatymų, šeimos ūkis pradėjo ieškoti galimybių, kurios padėtų kalakutiena aprūpinti daugiau žmonių.
„Mums buvo svarbu, kad produkcija klientus pasiektų greitai ir būtų gabenama tinkamoje temperatūroje. Pradėję domėtis galimybėmis, sužinojome apie „DPD Fresh“, kurie užsakymus pirkėjams pristato greitai visoje Lietuvoje bei užtikrina tinkamas gabenimo sąlygas“, – teigia V.Baltuonis.
Jis priduria, kad pirmoji sėkmė, dirbant su „DPD Fresh“, nusišypsojo vos po mėnesio nuo partnerystės pradžios: „Jau turėjome nuolatinių klientų iš Vilniaus, Kauno, Aukštaitijos, todėl jie kreipėsi į mus ir ieškodami kalakuto savo Kalėdų stalui. Nieko nelaukę lapkričio viduryje startavome su el. parduotuve, ji iškart sulaukė susidomėjimo – mums nereikėjo ieškoti klientų, kadangi jau buvo didelė paklausa kalakutui į namus. Jau gruodžio mėnesį kartu su „DPD Fresh“ pavyko pristatyti apie 5-10 proc. daugiau užsakymų ir visi klientai savo kalakutą gavo laiku“.