Metų gaminio apdovanojimą pelniusio verslo istorija: prasidėjo nuo kosmetikos sau gamybos

Rūta Merkytė / Asmeninio archyvo nuotr.
Rūta Merkytė / Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Dažnai tenka susidurti su stereotipu, kad Lietuvoje verslo įkūrimui ir plėtrai sąlygos nepalankios. Teigiama, kad didžioji dalis naujai įkurtų įmonių žlunga per pirmuosius metus. Visgi, šį stereotipą siekia paneigti pirmuosius veiklos metus užbaigusi įmonė „Dermofaktorius“. Jos įkūrėjų vystytas natūralios kosmetikos ženklas „Manilla“ jau spėjo iškovoti Lietuvos metų kosmetikos gaminio titulą parodoje „Rinkis prekę Lietuvišką 2017“.

„Manilla“ natūralios kosmetikos idėja gimė gyd. Rūtos Merkytės-Elekšienės galvoje. Moteris, pasirinkusi gydytojos profesiją, be ilgų ir įtemptų darbo valandų, siekė realizuoti savo potencialą ir kitose srityse. Nuo mokyklos laikų atsiradęs potraukis chemijai ir mamos pavyzdys moterišką grožį puoselėti natūraliais būdais lėmė, kad jauna gydytoja pradėjo gaminti sau ir artimiesiems įvairius kremus. Nors iš pradžių tai atrodė kaip įdomus hobis, šiandien įmonė sparčiai plečiasi ir noriai dalijasi motyvuojančia patirtimi.

Sujungtos jėgos

Tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad svarbiausia verslui gera idėja ir kokybiška produkcija. Išties kelias į sėkmę, nemokant deramai savęs pristatyti, gali būti ilgas ir sudėtingas. Juk tam, kad žmonės įsigytų prekę, pirmiausia jiems privalu apie ją sužinoti, o po to ir įsitikinti, kad ji yra pranašesnė už kitas.

„Manilla“ išaugo iš hobio į verslą, kai prie komandos prisijungė Vytautas Tauginas, kuris juokauja, kad šią partnerystę atnešė likimas, nes viskas įvyko organiškai, kai susitikę su Rūta pastebėjo vienas kito potencialą.

„Mes susipažinome sveikos gyvensenos bendruomenėje – tuo metu aš turėjau reklamos agentūrą, o sužinojęs, kuo Rūta užsiima, peržvelgiau jos internetinį puslapį. Ten mačiau labai daug trūkumų, tačiau tai buvo smulkmena, nes girdėjau realias žmonių pagyras jos gaminamai kosmetikai. Pagalvojau, kad tokia kokybė nedera su tuo neprofesionaliu įvaizdžiu internete. Tuomet savo indėlį pasiūliau nemokamai – kaip pagalbos projektą.

Iškart galvojau apie efektyvų marketingą – produktų pristatymą, bendrą prekės ženklo įvaizdį. Rūta pasitikėjo mano iniciatyvomis, tad aš tiek daug prisisvajojau, kad atsirado natūralus noras ne tik papasakoti, bet ir realizuoti visas idėjas – taip pradėjome kartu rimtai dirbti. Atnaujinę puslapį kėlėmės tikslus visiems ateinantiems metams ir nustebome, kai juos įgyvendinome per mėnesį. Greitai teko ieškoti didesnių iššūkių, todėl ir gimė idėja dalyvauti Lietuvos metų gaminio rinkimuose“, – greitos verslo plėtros ypatumais dalinasi Vytautas Tauginas.

Sėkmė – nuoseklus darbas ir didelės ambicijos

Kaip teigia „Manilla“ įkūrėjai, prieš metus išsikelta kartelė laimėti metų gaminio apdovanojimą iš pradžių patiems atrodė pernelyg aukšta. Nors puikus gaminys – hialurono rūgšties 2 proc. serumas, buvo pelnęs klienčių palankumą, dirbti reikėjo ypač greitai bei efektyviai. Lietuvos metų gaminio konkurse dalyvaujantys produktai vertinami iš visų pusių – neapsiribojant vien sudėtimi, kvapu bei konsistencija, bet vertinant ir pakuotę, ir ant jos pateiktus pažadus

„Nuo pat pradžių turėjome puikų produktą, kuriuo tikėjome, bet Rūta toliau jį tobulino. Visgi, šioje situacijoje turėti geros sudėties gaminį reiškė tą patį, kaip neturėti nieko. Norint dalyvauti reikėjo atlikti begales papildomų tyrimų ir formalumų. Taip pat reikėjo sukurti serumo įvaizdį, padaryti tą produktą tikrai žinomą, gražų, keisti pačią pakuotę, pateikimą“, – prisimena Vytautas Tauginas.

„Pradėjau konsultuotis su geriausiais kosmetikos gamybos specialistais Lietuvoje, nes norėjau 100 proc. užtikrinto veiksmingumo, patvirtinto moksliniais tyrimais. Po kruopštaus darbo prie teorijos, keitėme proporcijas, atlikome bandymus ir laboratorijoje gimė auksą pelniusi serumo versija. Patobulinus produktą iškilo kitų sunkumų – augome ir populiarumo sulaukėme greit, tačiau tai reiškė, kad galime nespėti laiku pristatyti užsakymų ir dėl to nuvilti klientes. Pradėjo trūkti specialios technikos, reikėjo greito ingredientų ir pakuočių papildymo, tad buvo momentų, kai pati sėsdavau į mašiną ir važiuodavau į kitą šalį jų pirkti“, – verslo subtilybes atskleidžia Rūta Merkytė-Elekšienė.

Vytautas Tauginas
Vytautas Tauginas / Asmeninio archyvo nuotr.

Išskirtinis, nuoširdus dėmesys klientui

Nors taisyklę „klientas visada teisus“ žinome visi, tačiau realybėje su tuo susidurti tenka retai. Jauno verslo įkūrėjai teigia žiūrintys į klientų poreikius ir atsiliepimus ypač rimtai. Pasirodo, tai taip pat gali būti išskirtinumas, ypač Lietuvoje, kai rinka nėra didelė, o lojalūs klientai – būtinybė.

„Aš, kaip gydytoja, jaučiuosi kompetentinga konsultuoti klientes, todėl šiandien esmine mūsų įmonės vertybe tapo atvira ir šilta komunikacija. Kiekvienas, svarstantis, kurį mūsų produktą įsigyti, turi galimybę parašyti ir pasikonsultuoti. Dialogo būdu mes išsiaiškiname, kokie yra poreikiai, ir galime klientų odai tikslingai parinkti produktus.“

„Taip pat stengiamės į verslą žiūrėti ne kaip į pragyvenimo šaltinį, bet kaip į įrankį, padėsiantį kurti pridėtinę vertę visuomenei. Tikime, kad mūsų verslas gali prisidėti prie Lietuvos ekonomikos augimo“, – pokalbį motyvuojančiai baigia Vytautas Tauginas.