„MK Drama Queen“ dizainerės – apie nerimą ir klaidas, vedančias svajonių išsipildymo link
„What do people do?“ projekto 12 kartą organizuojama kūrybinė konferencija jau visai netrukus – gruodžio 3 dieną. Jos metu žymūs Lietuvos kūrėjai, freelanceriai ir verslininkai pasakoja kiek kitokias karjeros istorijas ir kviečia mokytis iš jų klaidų. Ne išimtis – „MK Drama Queen“ prekinio ženklo įkūrėjos Kotryna Armonaitė ir Monika Paulikaitė.
Nors jų istorija – lyg iš stebuklų vadovėlio, jos prasitaria, kad buvo visko. Ypač nerimo ir streso, su kuriuo reikėjo išmokti susidoroti. Merginos renginyje kalbės apie tai, ko ekonomikos studijose nemoko, o mes susitinkame trumpam interviu joms besiruošiant kalbai.
Jūsų pradžia lyg iš kino filmo – susitikote ir prie kavos puodelio pakalbėjote, kad norėtumėte pradėti verslą. Pasiuvusios keletą pavyzdžių per naktį pardavėte 50 suknelių. Žiūrint iš šono, tai – tobula sėkmės istorija. Ar tikrai viskas ėjo lyg per sviestą?
Reiktų pabelsti į medį, bet sekėsi ir sekasi tikrai puikiai. Turbūt tik dėl to, jog ne dirbame, o gyvename savo darbu. O pradžios pačios galime sau pavydėti: jau pirmais metais pasirodė straipsniai apie mus, pradėjome rengti žinomus žmones, kūrėme kolekcijas vieną po kitos, tad ir užsakymai augo „kaip ant mielių“. Tik ne be daug ir sunkaus darbo. Jo įdėjome per akis.
Šiuo metu užsakymų turite iki Naujųjų, o tada laukia naujos kolekcijos pristatymas – dirbate pilnu tempu. Ar kūrybiškumo užteko, kad atsidurtumėte šioje vietoje, ar reikėjo mokytis verslumo pagrindų?
Ne paslaptis, jog mada – ne tik kūrybinė interpretacija, bet ir verslas. Žinių turėjome tiek iš studijų metų, tiek iš šeimų. Kartu su savo verslu augome ir kaip asmenybės. Matėme, kaip keitėsi aplinka, poreikiai. Tuo pačiu privalėjome keistis ir mes, mūsų ženklas. Dabar jau nemokėtume gyventi kitaip, ramiau…
Kokią rolę jūsų darbe turi nerimas – dėl finansų, dėl ateities, dėl kūrybinių sprendimų? Kaip su juo susigyvenote?
Žinoma, kad pradėjusios savo verslą buvome visiškai „žalios“. Kai sukūrėme pirmąsias savo šešias sukneles, paprastai jas nufotografavome ir tiesiog įkėlėme į ką tik sukurtą „Facebook“ paskyrą. Tokio antplūdžio tikrai net nesapnavome. Kaip dabar prisimename, kad užsakymai vienas po kito krito per naktį, o mes panikavome, kaip juos iki Kalėdų reikės įgyvendinti – tuo metu turėjome tik vieną siuvėją. Tada ir pradėjome pilnu tempu judėti pirmyn.
Labai daug nerimo ir streso patyrėme, nes viską reikėjo išmokti ir išsiaiškinti, o nuvilti žmonių negalėjome. Tada susitvarkėme, o šiuo metu turime nuostabią komandą. Svarbu, kad nuo pirmų dienų viską priėmėme kaip žaidimą – turėjome kitus darbus ir tik po metų visiškai atsidavėme „MK drama queen“. Turbūt esame ta sėkmės istorija, kur, užuot nerimavusios, visada ieškojome sprendimų problemoms spręsti. Niekada nepasidavėme, nebijojome eksperimentų ir dėl darbo bei tinkamų aplinkybių judėjome į priekį.
Sako, nepradėk verslo su geriausiais draugais, nes susipyksi, o įdėtą darbą prarasi. Ar sunku dirbti kartu?
Šitas klausimas mums visada sukelia juoką. Gal dėl to, kad esame draugės nuo kūdikystės. Verslo vystymas kartu mums – lyg vaikystės žaidimų pratęsimas. Vienas malonumas tiek dirbti, tiek pramogauti kartu, o reti darbiniai nesutarimai greitai užsibaigia kompromisu prie to pačio kavos puodelio.
Apie ką kalbėsite ir kokiomis istorijomis dalinsitės gruodžio 3 d. „What do people do?“ renginyje?
Nors mes esame ta klasikinė sėkmės istorija, neslėpsime ir versle padarytų klaidų – tik taip galime parodyti, kad visi jų padaro, o tada greitai ištaiso ir juda pirmyn. Labai norėtųsi savo pavyzdžiu motyvuoti klausytojus išbristi iš komforto zonos ir nebijoti į gyvenimą pažvelgti gerokai kūrybiškiau!
Daugiau informacijos ir bilietai „What do people do“ paskyroje čia.