MK, kurio nori visos

Michaelas Korsas švenčia 54-ąjį gimtadienį / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Michaelas Korsas švenčia 54-ąjį gimtadienį / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2017-11-09 19:01
AA

Pastebėti Michaelo Korso butiką nesunku: prie jo visada būriuojasi damos, pagaliau radusios savo svajonių rankinę. Ir ne tik rankinę – dizaineris kuria moterims ir vyrams, o neseniai išleido naujus kvepalus, kuriuos reklamuoti patikėjo supermodeliui Editai Vilkevičiūtei.

Apie moterišką jausmingumą, sėkmę, kuria virsta viskas, prie ko jis prisiliečia, ir amerikietiškas svajones – specialus „Laimos“ interviu su Michaelu Korsu.

Sakoma, kad jūs – vienas įtakingiausių niujorkiečių mados srityje ir žinote, ko moterims reikia. Kaip jums tai pavyksta?

Manau, raktas į sėkmę – atspėti, ko nori klientės, ir tai joms pasiūlyti kiekvieną sezoną. Tu trokšti, kad jos būtų tikros: užėjusios į tavo parduotuvę ras tobulą rankinę, tobulus kvepalus. Turi žinoti, ko jos nori, dar joms pačioms to nežinant, – privalai visada pateikti staigmeną ir nuolat tobulėti, kad būtum aktualus.

Daug keliaujate, matote skirtingų kultūrų. Kokia yra šiuolaikinė moteris? Ir kas sieja skirtingas pasaulio moteris?

Visas pasaulio moteris, kurias sutikau ir kurios mane įkvepia, sieja tai, kad jos gyvena tuos sudėtingus, kupinus veiksmo gyvenimus tarsi be pastangų. Jos keliauja, dirba, rūpinasi šeima ir viską daro su tokiu entuziazmu, energija ir stiliumi! Man tai atrodo labai šiuolaikiška.

„Michael Kors“ / Vida Press nuotr.

Kas yra geras asmeninis stilius?

Suprasti, kas esi ir kas tau tinka. Mėginti prisitaikyti sau kiekvieną tendenciją nėra stilinga. Stilius – tai žinoti, kas geriausiai dera tau ir tavo gyvenimo būdui.

Ar turite laisvo laiko? Kaip jį leidžiate?

Mėgstu eiti į teatrą, leisti laiką su šeima ir draugais. Kai dirbi ir keliauji dvidešimt keturias valandas per parą, septynias dienas per savaitę, svarbu atrasti laiko elementams įkrauti. Na, o kai prasideda atostogų metas, niekas neprilygsta paplūdimiui!

Kad jau prakalbote apie teatrą – paauglystėje norėjote būti aktorius ir net mokėtės vaidinti. Ar kada susimąstėte, kaip būtų susiklostęs gyvenimas, jei ta svajonė būtų išsipildžiusi?

Kai trisdešimt penkerius metus esi dizaineris, sunku įsivaizduoti, kad galėtum daryti ką nors kita! Tiesa, aš vis dar norėčiau kada nors dirbti teatre – tik kaip prodiuseris, ne kaip aktorius.

„Michael Kors“ ruduo/žiema'17 / Vida Press nuotr.

Gyvenate šalyje, kur (kaip mes, europiečiai, linkę manyti) įmanoma viskas. Kokia yra – ar buvo – jūsų „amerikietiška svajonė“?

Manau, amerikietiška svajonė – tai laisvė ir gebėjimas siekti savo svajų įgyvendinimo.

Manau, amerikietiška svajonė – tai laisvė ir gebėjimas siekti savo svajų įgyvendinimo. Visada žinojau, kad noriu dirbti mados srityje, ir galimybė kiekvieną dieną daryti tai, ką mėgstu, – didžiausia dovana.

Ar yra dar kas nors, ką norėtumėte pasiekti?

Labai džiaugiuosi, galėdamas naudoti savo sėkmę geriems darbams ir matyti rezultatą. Kalbu apie kovą su badu. Mūsų kampanija „Watch Hunger Stop“ – ne tik grotažymė ar skambus šūkis. Mes sunkiai dirbame su Jungtinių Tautų Maisto programa, nes turime aiškų siekį: pasaulis, kuriame niekas nealksta. (Už veiklą kovojant su badu dizaineris ne kartą buvo apdovanotas ir yra šios JT programos ambasadorius, red. past.)

Jūsų vardo istorija sudėtinga. Kaip Karlas Andersonas tapo Michaelu Korsu?

Gimiau kaip Karlas Andersonas Jaunesnysis. Mano mama, buvęs modelis Joan Hamburger, tėtis – Karlas Andersonas Vyresnysis. Vaikystėje mane pravardžiavo Chuckie, nes daug juokdavausi. Pradinis variantas Chuckles (angl. chuckle „kikenti“) virto Chuckie. Kai mama rengėsi tekėti antrą kartą už Billo Korso, man buvo penkeri. (Beje, aš permodeliavau jos pirmųjų vestuvių suknelę ir pritaikiau antrajai šventei!) Ji pasakė, kad gausiu naują pavardę, taigi galiu pasirinkti ir naują vardą. Mama mėgo Paulą Newmaną ir filmą „Exodus“ („Išėjimo knyga“), pasakojantį apie Izraelio valstybės sukūrimą, todėl norėjo pavadinti mane Dovu – kaip vieną iš personažų. Pasakiau, kad man šis vardas nepatinka. Man patiko Michaelas. Taip tapau Michaelu Davidu Korsu. Niekada nemėgau trumpinio Mikeʼas ar Mikey, visus tuos metus taip ir esu Michaelas.

Dizaineris Michaelas Korsas / Vida Press nuotr.

Jūsų prekės ženklas kuria drabužius, batus, rankines, laikrodžius, kvepalus, kosmetiką... Pats pridedate ranką prie kiekvieno produkto. Ką mėgstate labiausiai?

myliu juos visus. Kiekviena produktų kategorija turi savų iššūkių ir būtent tuo yra įdomi. Ko gero, labiausiai džiaugiuosi matydamas, kad mano įkvėpimai ir idėjos perkeliauja į realų gyvenimą. Patinka sutikti savo klienčių visame pasaulyje ir matyti, kaip moterys dėvi mano kurtus daiktus, paverčia juos asmenine nuosavybe, suteikia jiems savą nuotaiką.

Jūsų naujųjų kvepalų veidas – lietuvių supermodelis Edita Vilkevičiūtė. Kokia ji moteris?

Edita įkūnija stiprybę ir jausmingumą, o tai ir yra „Sexy Ruby“ esmė. Ji rafinuota, pasitikinti savimi ir seksuali – tobula dermė.

Edita Vilkevičiūtė, „Michael Kors“ kvepalų reklama / Mario Testino nuotr.

„Sexy Ruby“ vadinami seksualiausiu aromatu, kokį galima įsivaizduoti. Kas yra seksualumas?

Pasitikėjimas savimi. Nuoširdžiai tikiu, kad aromatas gali akimirksniu kardinaliai pakeisti nuotaiką ir požiūrį ir „Sexy Ruby“ – kvepalai, prie kurių tiesite ranką, kai norėsite jaustis rafinuota ir gundanti. Jie skatina jus būti truputį ryškesnę.

Jūsų kvepalai pavadinti rubino vardu. Michaelas Korsas jaučia silpnybę akmenims?

Man patinka glamūras, o brangakmeniai tokie ir yra – kerintys. Rubinai, safyrai, smaragdai, deimantai – visi jie tiesiogine žodžio prasme žėri. Rubinas man – idealus galingo moteriškumo simbolis, taigi tobulai tiko kvepalams, atskleidžiantiems užburiantį moters jausmingumą. Tai gražu, daugiasluoksniška ir įtaigu – argi ne kiekviena nori taip jaustis įžengusi į kambarį?!

„Michael Kors“ nauja kolekcija (11 nuotr.)
+5

8 faktai, kurių galėjote nepastebėti, apie Michaelą Korsą

* Aistra madai jį lydi nuo vaikystės (ir tai ne gražus žodis). Mama sakė, kad galbūt jį įkvėpė jos pačios modelio karjera. Dar paauglys Michaelas pradėjo modeliuoti drabužius ir pardavinėti tėvų namo rūsyje. Pirmoji Korso krautuvėlė vadinosi „Iron Butterfly“.

* Niujorko mados ir technologijų institute jis mokėsi vos 9 mėnesius, metė ir pradėjo dirbti pardavėju viename iš Manhatano butikų. Greitai tapo ne tik dizaineriu, bet ir asmeniu, atsakingu už vitrinų apipavidalinimą. O paskui jį atrado legendinė parduotuvė „Bergdorf Goodman“.

* Tarp Korso rengiamų žvaigždžių – Olivia Wilde, Dakota Johnson, Blake Lively, Kate Hudson, Jennifer Lawrence, Taylor Swift, Kate Middleton, Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Hillary Clinton, Melania Trump, Ivanka Trump, Heidi Klum, Catherine Zeta-Jones.

Blake Lively ir dizaineris Michaelas Korsas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

* Michelle Obama pozavo oficialiam pirmosios ponios portretui vilkėdama juoda „Michael Kors“ suknelę be rankovių, o 2015 m. pasipuošė jo apdaru per tradicinę prezidento kalbą Kongrese.

* 2014 m. žurnalas „Forbes“ įvertino asmeninį Korso turtą daugiau kaip milijardu dolerių. (Mados milijardierių klubui priklauso tokie dizaineriai kaip Tory Burch, Domenico Dolce ir Stefano Gabbana, Miuccia Prada, Ralphas Laurenas, Giorgio Armani ir keli kiti.)

* Dizaineris neslepia orientacijos: kai tik vienos lyties žmonių santuokos buvo įteisintos, 2001 m. rugpjūčio 16 d. jis ir ilgametis dvylika metų jaunesnis partneris, buvęs jo stažuotojas Lanceʼas Le Pereʼas, susituokė.

* „Michael Kors“ koncernas neseniai įsigijo „Jimmy Choo“ batų prekės ženklą. Ir, kaip sako koncerno generalinis direktorius Johnas Idolas, tai – ne paskutinis toks pirkinys. Grupė ketina stiprinti prabangos prekių liniją.

* Korsas figūruoja kultiniame filme „Ir velnias dėvi „Prada“ (Miranda Pristli nurodo padėjėjai atsakyti Michaelui Korsui ir patvirtinti, kad dalyvaus jo vakarėlyje). Nicki Minaj, Drakeʼas ir reperis Pusha T taip pat mini jį dainose. Dizaineris suvaidino pats save serialo „Liežuvautoja“ epizode.