Mokytojų dienos proga – pamokos traukiniuose ir patarimai, kaip kelionę su vaikais paversti linksma edukacija

Pamoka traukinyje
Pamoka traukinyje
Šaltinis: Žmonės
A
A

Artėjant tarptautinei mokytojų dienai, programos „Renkuosi mokyti!“ ir UAB „LG Keleiviams” iniciatyva spalio 3 d. dalis mokytojų savo pamokas iš klasės perkels į traukinius. Keliaudami mokiniai dirbs grupėse, atliks užduotis, vėliau lankysis muziejuose, edukacinėse veiklose, o grįždami rengs pristatymus. Iniciatyva „Traukiniu į pamoką!“ siekiama parodyti, kokia įdomi ir kūrybinga yra mokytojo profesija bei priminti, kad mokytis galime ne tik mokykloje ir klasėje.

Suderinti teoriją ir praktiką

Pasak programos „Renkuosi mokyti!“ vadovės Robertos Žižienės, mokymasis netradicinėse aplinkose suteikia mokiniams galimybę praktiškai išbandyti turimas žinias ir įvertinti jas platesniame kontekste. „Taip atsiranda gilesnis mokymosi prasmės pojūtis, o su juo auga ir mokinių motyvacija mokytis. Be to, kelionėje mokiniai ir mokytojai geriau pažįsta vieni kitus, kuriasi draugiški santykiai, o tai taip pat labai svarbu, ypač ugdant bendrąsias kompetencijas“, – netradicinių pamokų privalumus vardina R. Žižienė.

„Lietuvos geležinkelių“ grupei priklausančios keleivių vežimo bendrovės „LG Keleiviams“ generalinis direktorius Linas Baužys pritaria mokymosi naudai netradicinėse aplinkose. „Kelionė traukiniu leidžia mūsų keleiviams pažinti ir atrasti gražiausias Lietuvos vietas. Tikime, kad mokymasis per patirtis ir pažinimą suteiks galimybę mokiniams labiau pažinti nuostabų mūsų kraštą, o keliavimas ekologiška susisiekimo priemone taps nauju įpročiu“.

Mokytojams už klasės ribų tampa lengviau integruoti skirtingų dalykų žinias vienoje pamokoje, o mokantis „įdarbinti“ mokinių išmaniuosius telefonus: rinkti medžiagą fotografuojant, filmuojant, pasitelkti išmaniąsias programėles kuriant pristatymus ir pan. Štai keliaudami į Lietuvos jūrų muziejų Klaipėdoje, Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos moksleiviai bandys apskaičiuoti traukinio greitį, kurs draugams matematinę užduotį apie ruonius, o surinkę apie juos daugiau informacijos muziejuje, grįždami namo sukurs apie juos rašinį. Ypatingą žmogaus ir gamtos ryšį integruotoje biologijos ir lietuvių k. pamokoje tyrinės Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos mokiniai. Keliautojai lankysis Kazlų Rūdos miško muziejuje, susipažins su miško augmenija ir gyvūnija, taip pat skaitys kūrinių ištraukas, kuriose atsispindi žmogaus ir gamtos sąveika, o pakeliui namo perskaitytų kūrinių etiudus suvaidins. Mokiniai iš Kauno Simono Daukanto ir Jurgio Dobkevičiaus progimnazijų vyks į Vilnių, kur senamiestyje ieškos senovės simbolių ir ženklų, fiksuos juos ir kurs savo koliažą išmaniąja programėle.

Kad kelionėje vaikai nenuobodžiautų

Suplanavę ir pasirengę, išvyką traukiniu kiekvienas galime paversti įdomia edukacija vaikams ar smagiu laiku visai šeimai. Patarimais, ką su vaikais galima nuveikti ruošiantis kelionei ir jos metu, dalinasi programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojai:

Skatinkite vaikų savarankiškumą. Atvykę į geležinkelio stotį, paaiškinkite ir leiskite vaikui pačiam susirasti kelią iki perono, reikiamą traukinį, vagoną ir vietą (jei biliete nurodytos vietos). Tegul jis pats būna atsakingas už  savo bilietą: saugo jį kelionės metu ir parodo kontrolieriui.

Pasidomėkite geležinkelių istorija. Papasakokite geležinkelių istoriją, kuo traukinių transportas ypatingas, kokiu greičiu jis važiuoja, kas jais gabenama, pristatykite geležinkeliečių profesijas, galima paliesti ir trėmimo temas. Kelionės metu pasivaikščiokite po traukinį, apžiūrėkite vagonus.

Supažindinkite su šeimos istorija. Papasakokite savo asmenines istorijas, susijusias su traukiniais. Pirmoji kelionė traukiniu, juokingas įvykis, nutikęs traukinyje – vaikams labai patinka klausytis suaugusiųjų istorijų, nuotykių.

Pažinkite Lietuvą. Papasakokite apie miestus, miestelius, kaimus, kuriuos pravažiuojate. Gal esate ten patys buvę, ką veikėte.

Mokykitės matematikos. Skaičiuokite, kiek traukinio vagone yra kojų, rankų, nosių, pirštų.

Lavinkite pastabumą. Žaidimas „Kas pamatys?“ Kelionės pradžioje susitarkite, kokius objektus norite pamatyti keliaudami. Pasidarykite sąrašą ir visos kelionės metu stebėkite aplinką, ieškodami jų. Pvz., kas pirmas pamatys:  žmogų su raudona kepure, kur nors užrašytą skaičių 15, varną ir pan.

Skaitymas kitaip. Iš pravažiuojamų miestų, miestelių, kaimų pavadinimų raidžių sudarykite kuo daugiau žodžių. Pvz.,  Kaunas: NASA, kasa, sakau, auka; Palemonas: mano, salone, ponas ir t. t. Kita šio žaidimo variacija – perskaitykite stotelės pavadinimą iš kitos pusės, pvz., Klaipėda – Adėpialk.

Žaidimas „Vagono Alias“. Išsirinkite vagone esantį daiktą ir apibūdinkite jį, nupasakodami spalvą, formą, naudojimo paskirtį ir t .t. Kitas žmogus turi atspėti, apie ką pasakoja pasakotojas. Atspėjus apsikeiskite vaidmenimis.