Nauja D.EFECT rudens kolekcija: raudonų plytų spalva ir sovietinės užuominos
Nors lietuvišką identitetą madoje dažniausiai apibrėžia baltiškoji istorija ar etnomotyvai, kartais savitumo paieškos gali nuvesti arčiau dabarties. Pavyzdžiui, į vaikystės miestą ir prisiminimus, užfiksuotus tėvų namuose rastose nuotraukose. Būtent taip gimė ir mados namų D.EFECT rudens kolekcijos vizija.
Kaip teigia Eglė Žiemytė, visa rudens kolekcija yra dedikuota nesąmoningoms kelionėms į vaikystę bei praeitį – laikotarpį, apie kurį kalbėti politine prasme galbūt ir nesinori, bet prisiminimai ir jų estetinis antspaudas niekur nedingsta. „Ši šeštojo-septintojo dešimtmečių tema man iš galvos neišeina jau kurį laiką. Bandau šį laikotarpį analizuoti savo kaip lietuvės kūrėjos akyse, pažvelgti jam į akis – faktus ne ištrinti, o priimti ir bandyti surasti save dabartyje. Juk tai laikas, formavęs mūsų tėvus, o tėvai formavo mus.“
Tai laikas, formavęs mūsų tėvus, o tėvai formavo mus.
Didžiausiu įkvėpimo šaltiniu tapo nuo vaikystės ryškumo nepraradusi raudona plytų spalva, sovietinė užuominų kultūra, stilistinis estetikos vienodumas. Langą į praeitį pravėrė ir tėvų namuose rastas nuotraukų albumas: „Pagrindiniu lūžiu kuriant tapo rasta mamos jaunystės nuotrauka, kuri vizualiai sustiprino mano mintis apie tai, ką noriu papasakoti, kas man aktualu. Tas visas įvaizdis – batai, odinis lietpaltis, aplinka, nuotraukos spalvos – mane lydėjo visos kolekcijos kūrimo metu.“
Septintojo dešimtmečio Lietuvos nuotaikas nesunku pastebėti ir žvelgiant į pačios kolekcijos modelius – vyrauja šiltos, sepijos efektą kuriančios spalvos (plytų raudonumo, ruda, šilta žalia, juoda), tradicinio siuvimo bei kirpimo jausmas. Drabužiai mažiau futuristiniai, siluetai grubesni, o audiniai – klasikiniai: šilkas, standi vilna, alpaka, dirbtinis kailis.
Dizainerė savaip iš naujo perkūrė klasikinį kelnių ir švarko kostiumą, vyriško stiliaus paltą, pasiūlė moteriškesnių šilko suknelių bei palaidinių. Šaltą lietuvišką žiemą kolekcijoje pažymi stambaus mezgimo megztiniai, masyvūs dirbtinio kailio kailiniai, plačios kelnės.
Šiek tiek nostalgišką, bet estetiškai itin galingą efektą sukūrė kolekcijos fotosesijai pasirinkta erdvė – aklųjų kombinato valgykla. „Norėjosi rasti vietą, kuri primintų vaikystę, primityvumą, pritemptą modernizmą. Jau kurį laiką domiuosi senomis valgyklomis ir daugelyje jų išlikusia nesuvokiama estetika, todėl, pamačiusi šią ir jos spalvų gamą, tikusią prie kolekcijos, nedvejojau.“
Emocijos sustiprinimui dizainerė fotosesijoje panaudojo ir kelis asmeniškus elementus – savo vyro vaikystės žaislus, paverstus viduje išlikusių prisiminimų simboliu.