Nepatikėsite, kokį įvaizdį pasirinko naują kolekciją pristatanti Julija Janus
„Perkrovimas“ („Reset“ – angl.) – taip savo naujausią, prieš kelias dienas prekyboje pasirodžiusią kolekciją pavadino drabužių dizainerė Julija Janus, vieno sėkmingiausių lietuviškų mados ženklų įkūrėja. Kartu su jau šešiolikta, šįkart 2017-18 m. rudens-žiemos sezonui skirta kolekcija ji kviečia atsakyti sau į klausimą – ar gyvename taip, kaip norime, o gal laikas persikrauti, išsilaisvinti, atgimti iš naujo?
„Pagrindinė kolekcijos idėja – atsigręžimas į save, savo sistemų perkrovimas nuo stereotipų ir minčių-šiukšlių, atgimimas ir buvimas savimi. Kiekvienas turime teisę būti tuo, kuo norime, ir gyventi taip, kaip norime, nespaudžiant savęs į kažkieno sugalvotus rėmus. Juk neturime visi būti vienodi”, - įsitikinusi J.Janus, dažnai kritiškai pasisakanti apie tolerancijos stoką šiandieninėje visuomenėje.
Savo prekių ženklo šūkiu dizainerė jau prieš kurį laiką pasirinko frazę „Stilius neturi ribų“, taip išreikšdama savo tvirtą poziciją apie diskriminaciją dėl kūno sudėjimo, amžiaus, kitų mados pramonės primestų standartų. Tolerancijos ribas ji plečia ne tik žodžiais, bet ir darbais, pirkėjams siūlydama itin platų drabužių dydžių asortimentą – nuo britiško 6 iki 26 moterims ir nuo S iki XXXL vyrams. Rūbų siluetai kruopščiai adaptuojami taip, kad patogiai, progresyviai ir – svarbiausia – oriai jaustųsi ir jaunesni, ir vyresni, ir mažesnius, ir didesnius kūnus turintys pirkėjai.
„Todėl nieko keista, kad naujausią savo kolekciją pristatančioje fotosesijoje pakvietėme pozuoti net dešimt skirtingų modelių – jaunų ir vyresnių, mažesnių ir didesnių, žilų, barzdotų ir mėlynaplaukių. Vyriausiajai fotosesijoje dalyvavusiai moteriai vardu Irena – 72-ieji. Ją pasirinkome ir kolekcijos veidu“, - pasakoja J.Janus, ir pati tapusi savo kurtų drabužių modeliu.
Nauja rudens-žiemos kolekcija pristatoma penkiose „Julia Janus“ parduotuvėse Lietuvoje ir keliolikoje partnerių parduotuvių Latvijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Vokietijoje, Olandijoje, JAV, Kazachstane ir net Kinijoje, taip pat prekių ženklo elektroninėje parduotuvėje.
Modernų, progresyvų, patogų stilių vertinančiam miestiečiui – moteriai ir vyrui – kurianti J.Janus tikina šioje kolekcijoje ne tik ragina persikrauti kitus, bet ir pati grąžino savo įkurtą prekių ženklą prie jo ištakų.
„Atsigręžėme į minimalizmą, nesudėtingus siluetus, jaukius natūralius audinius, šiaurietiškai gamtai būdingą ramų, tamsesnį spalvyną. Tuo tarpu pagrindinė kolekcijos idėja – persikrovimas, grįžimas prie tikrojo savęs, stereotipų nepaisymas – komunikuojama detalių, tokių kaip printai ir siuvinėjimai, pagalba“, - sako dizainerė.
Taip daugelyje modelių ji naudojo pačios kurtą marginimą – tarsi iš skiaučių chaotiškai sudėliotą žinučių mozaiką, kurioje, be kitų frazių, kartojasi ir „Julia Janus“ šūkis „Style has no limits“ („Stilius neturi ribų“ – liet.). Ant kitų modelių dizainerė kaip įspaustą ar išsiuvinėtą priminimą uždėjo raktinius žodžius „reverse“ („nukreipti kita kryptimi“) ir „reset“ („persikrauti“, „perkrovimas“). Šie kodai „Julia Janus“ gerbėjams turėtų priminti dizainerės raginimą perkrauti savo sistemas, nukreipti savo mąstymą į tikrus dalykus, nepaisyti stereotipų, galiausiai atgimti iš naujo ir patirti vidinę laisvę.
„Kad laisvės, komforto pojūtis lydėtų ne tik sieloje, bet ir drabužyje, naudojome itin daug minkštų, jaukių, natūralių, prabangesnių audinių – kokybišką vilną, aksomą, minkštintą džinsą, džersį. Kontrasto dėlei juos kombinavome su šiukštesniais audiniais, o formaliąją kolekcijos liniją net supjaustėme lazeriu, taip pabrėždami harmoniją tarp paprastumo ir išskirtinumo, tarp tradicijos ir modernumo. Tokie kontrastai būdingi visoms mūsų kolekcijoms“, - apie savo kūrybą kalba J.Janus.