Naujai Vilniaus reklamai kritika nesiliauja, kirto ir Laurynas Šeškus: „Prašau stabdyti jos sklaidą“

Laurynas Šeškus ir naujosios Vilniaus reklamos vaizdai / Pauliaus Peleckio nuotr. ir stop kadrai
Laurynas Šeškus ir naujosios Vilniaus reklamos vaizdai / Pauliaus Peleckio nuotr. ir stop kadrai
Šaltinis: Žmonės
A
A

Ketvirtadienį pasirodęs „Go Vilnius“ kurtas sostinę reklamuojantis klipas, internete sukėlė tikrą diskusijų laviną. Vaizdo įrašo pradžioje rodomi stereotipiniai sovietinės šalies vaizdai, tačiau pabaigoje jau kviečiama jų atsisakyti ir atrasti naują miesto veidą. Prodiuseris Laurynas Šeškus šią Vilniaus reklamą pavadino kenkėjiška visai investicijų ir partnerysčių ieškančiai Lietuvos industrijai. Sureagavo ir buvusi „ Go Vilnius“ vadovė Inga Ramanovskienė.

Turistus į Vilnius viliojančios reklamos kritikos sulaukia jau ne pirmą kartą. Prieš kelerius metus buvo garsiai aptarinėjamas miestui priskirtas Europos „G taško“ titulas, o dabar pasipiktinimo sukėlė sovietinius stereotipus vaizduojantis klipas, kuriame – ant medinio namo sienos besišlapinantis vyras, nuo kvaišalų apsvaigę asocialūs asmenys ir dar daugiau.

„Go Vilnius“ reklamos ištrauka
„Go Vilnius“ reklamos ištrauka / Stop kadras

Kritikos „Vilniaus Go“ reklamai negailėjo ir televizijos laidų prodiuseris Laurynas Šeškus. Jis teigė, kad Europoje jau užaugusi nauja kartu, kuri neturi nieko bendro su anksčiau nusistovėjusiais stereotipais. Savo poziciją jis išsakė socialiniame tinkle „Facebook“. Įrašu prodiuseris sutiko pasidalinti ir su Žmonės.lt skaitytojais.

Laurynas Šeškus
Laurynas Šeškus / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

„Buvau didelis G taško ir „Go Vilnius“ fanas. Suprantu ir gerbiu kūrybingus ir drąsius žmones. Suprantu, kad tie kas daug daro, dažnai padaro ir klaidų. Bet dabar labai prašau sustabdyti naujos reklamos sklaidą.

Manau, kad tai kenkėjiška visai inovatyviai investicijų ir partnerysčių ieškančiai Lietuvos industrijai. Dar blogiau, šiandieninėje situacijoje tai labai pavojinga, kad mes vėl būsim kvestionuojami ar esam neginčijama Europos siena ar kažkoks rytų paribys. Europoje jau užaugusi nauja karta, kuri neturi šių stereotipų ir mus mato visai kitaip, karta kuriai net Borato šlovingos šalies bajeriai jau yra sena praeitis. Dabar ne 2000-ieji, o 2024-ieji!

„Go Vilnius“ reklamos ištrauka
„Go Vilnius“ reklamos ištrauka / Stop kadras

Aš pats per artimiausia dienas turėsiu daug darbinių tarptautinių susitikimų ir būčiau panikoj, jeigu žinočiau, kad tie žmonės spėjo šią reklamą išvysti. Sakysit, kad bijau ironijos? Nebijau, tik žinau, kad auditorija, kurį žiūrės šitą klipą greitai pamirš žinutę, o vizualai ir įspūdis jiems liks labai ilgam, tik, deja, pirmos klipo dalies. Sakot, kad kitaip būsim nuobodūs? Manau, kad geriau jau būt nuobodžiais europiečiais nei linksmais ir ironiškais pasaulio pakraščio gyventojais, kurie finale niekam nerūpi. Mes neprašyti traukiam savo kompleksus ir nepilnavertiškumo jausmą. Klipas yra „Go Vilnius“ paskyroje, aš jo nededu, kad neprisidėčiau prie platinimo. Pasiekti gerą sklaidą ir daug pasidalinimų negali būti savitikslis kampanijos dalykis. Ir dar kartą, su nuoširdžia pagarba kūrybiškumui ir eksperimentavimui“, – rašė L.Šeškus.

Kritikos strėles „Vilnius go“ reklamai svietė ir buvęs Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius. Pasak politiko, reklama yra nevykusi, nes visiškai neperteikia Lietuvos sostinės vaizdo.

„Apie tą naująją Vilniaus reklamą. Vilnius geresnis ne tik už tipo ironiškąją pirmąją jos dalį, bet ir už nuobodžiąją antrąją dalį. Nei pirma dalis yra Vilnius – jis niekad toks nebuvo, ir net tokio įvaizdžio neturi. Nei antra dalis yra Vilnius – Vilnius realybėje įdomus, spalvingas ir gyvybingas. Žinau, kad žmonės stengėsi, bet šį kartą, manau, nepavyko“, – rašė R.Šimašius.

Reaguodama į internete kilusį šaršalą, savo poziciją išsakė ir buvusi „Vilnius Go“ vadovė Inga Romanovskienė. Ji džiaugėsi, kad vėl, kaip ir senais laikais, apkalbamiausia tema Lietuvoje šiuo metu – Vilniaus reklama.

Inga Romanovskienė
Inga Romanovskienė / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

„Ehh… kaip senais gerais laikais, kai pagrindinė pokalbių tema tampa Vilniaus reklama. Ir visos reakcijos Lietuvoje iki skausmo nuspėjamos ir suprantamos. Diskutuoti apie patinka/nepatinka, juokinga/nejuokinga, gražu/negražu gan sunku, nes viskas remiasi tik į nuomonės išsakymą su daugiau skambių epitetų. O esmė lieka – užkabinti emociniu ryšiu nesusijusią su Vilniumi auditoriją nestandartiniu, dėmesį atkreipiančiu, spalvas gerokai sutirštintu būdu, o užkabinus – atskleisti miesto privalumus ir grožį, priversti pasidomėti ir atrasti jo patrauklumą.

Reklamos poveikis tikslinei auditorijai yra pamatuojamas dalykas, tad su nekantrumu lauksiu rezultatų ir linkiu jų kuo įspūdingesnių. Va tada bus diskusija!!! Sveikinu Vilnių už drąsą būti drąsiems“, – feisbuke rašė I.Romanovskienė.

Žmonės.lt primena, kad naujoji „Vilniaus Go“ kurta reklama Jungtinės Karalystės ir Vokietijos auditorijai bus pradėta rodyti nuo balandžio 8 dienos. Anksčiau siųstame spaudos pranešime skelbta, kad kampanijos reklama „Expectations vs reality“ Vilnius bandys nusikratyti „buvusios sovietinės šalies“ etiketės.

Nauja Vilniaus reklama
Nauja Vilniaus reklama / Ekrano nuotr.

„Nežino Vilniaus 60 proc. JK ir 40 proc. Vokietijos gyventojų, o iš tų, kurie žino, ketvirtadalis žino tik pavadinimą. (...) Jeigu tu nežinai, kuo žavus tas miestas, tai ką gali tada ten nuveikti?“ – ketvirtadienį pristatydama naują kampaniją sakė „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.

D.Aleksandravičienė pripažino, kad tokia reklama yra itin drąsi, tačiau kiek anksčiau atlikti tyrimai parodė, kad ji efektyvi: 53 proc. vokiečių ir 49 proc. britų pamatę reklamą pradėjo ieškoti daugiau informacijos apie Vilnių, o atitinkamai 36 proc. ir 37 proc. norėjo plačiau patyrinėti Vilniaus kultūrą ir istoriją, dar 27 ir 30 proc. – planuoti kelionę į Lietuvos sostinę.

„Go Vilnius“ reklamos ištrauka
„Go Vilnius“ reklamos ištrauka / Stop kadras

„Taip, ta reklama yra drąsi, mes žinom, bet mes padarėme tyrimus, (...) tai pusė žmonių, pamačiusių šitą reklamą, pradėjo gūglinti, kas yra Vilnius, (...) vienas iš keturių žmonių reklama dalinosi su kitais“, – sakė ji.

Reklama daugiausia bus rodoma internetinėje erdvėje žmonėms, kurie turi didžiausią potencialą susidomėti Vilniumi.

„Londone bus rodoma metro stotyse ir digital visoj erdvėj, tai video formatas bus skaitmeninėje erdvėje, tai „Youtube“, „Google“ ir „Meta“ visi kanalai, tai „Facebook“, „Twitter“, „Tik Tok“ ir tie patys digital kanalai Vokietijoje, tik kad bus targetinama į Vokietijos miestus, iš kurių yra patogus susisiekimas su Vilniumi, patogūs skrydžiai“, – aiškino D.Aleksandravičienė.

Pasak jos, visai kampanijai bus išleista apie 0,5 mln. eurų, o lėšų šaltinis – miesto turistų rinkliava. Vaizdo klipo sukūrimas atsiėjo 81 tūkst. eurų, jis finansuojamas būtent iš turistų rinkliavos. Didžioji sumos dalis – transliavimo kaštai.