Neeilinį konkursą laimėję Martynas ir Rokas: „Dirbti su Vatikanu, „Microsoft“ – tokie vardai rauna stogą“

Martynas Birškys ir Rokas Kilčiauskas / Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės nuotrauka
Martynas Birškys ir Rokas Kilčiauskas / Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės nuotrauka
Jūratė Ražkovskytė
Šaltinis: Žmonės
A
A

Netrukus Vatikane bus pristatytas projektas „Skaitmeninis Šventojo Petro bazilikos dvynys“, sujungiantis dirbtinio intelekto technologiją ir dvasinę bei kultūrinę statinio istoriją. Dar įspūdingiau, kad prie parodos „Pétros ení“ (liet. „Petras yra čia“) kūrimo prisidėjo ir lietuvių komanda – „DADADA Studio“ dizaineriai, vadovaujami Martyno BIRŠKIO (46), ir „Processoffice“ studijos architektai su vienu iš jos įkūrėjų Roku KILČIAUSKU (46) priešakyje.

Kaip tapote tokio tarptautinio projekto dalimi?

Martynas: Trys gigantai, Vatikanas, „Microsoft“ ir prancūzų įmonė „Iconem“ sugalvojo neeilinį projektą – sukurti skaitmeninį Šventojo Petro bazilikos dvynį. „Iconem“ jau seniai užsiima ypatingos svarbos pastatų ir vietovių skenavimu. Šventojo Petro bazilika Vatikane – vienas detaliausių ir ambicingiausių projektų, kuriam padaryta 400 tūkstančių nuotraukų ir pasitelkus dirbtinio intelekto technologijas informacija suvesta į skaitmeninį 3D modelį.

Rokas: Mums buvo patikėta surengti dvi ekspozicijas iki tol visuomenei neprieinamose bazilikos vietose: vadinamuosiuose oktagonuose, esančiuose tarp pagrindinės bazilikos erdvės ir stogo, ir dar vienoje erdvėje ant stogo – ventaglio. Kompanija „Iconem“ paskelbė kviestinį konkursą, kreipėsi į patyrusius parodų kūrėjus. Tame sąraše buvo ir „DADADA Studio“. Kadangi ne kartą bendradarbiavome, prisijungėme ir mes. Drauge pateikėme ekspozicijos viziją.