Artimiesiems internetu maisto prekes užsako net iki ketvirtadalio pirkėjų
Maisto ir kasdienio vartojimo prekių parduotuvėms išsiplėtus į elektroninę erdvę, pirkėjams atsivėrė naujos galimybės. Žmonės gali ne tik patogiai apsipirkti patys, bet ir maistu bei būtiniausiomis kasdienėmis prekėmis aprūpinti senyvo amžiaus ar sunkiau besiverčiančius tėvus, artimus giminaičius, kurie neretai nedrįsta prašyti vaikų ar artimųjų pagalbos. Vilniuje į namus maisto ir kasdienes prekes pristatančios didžiausios elektroninės parduotuvės „Barbora“ duomenimis, net 25 proc. jų pirkėjų prekes užsako kitiems asmenims.
„Jau beveik dešimtmetį gyvenu Londone, daug dirbu, tad itin dažnai apsiperku internetu. Anglijoje internetinė prekyba labai išplėtota, tad vis pasvajodavau, kad šiuo keliu greičiau žengtų ir Lietuva. Mat esu vienturtė, gimtinėje palikau tėvus, kuriais daugiau nėra kam pasirūpinti. Mano abu tėveliai pensininkai, interneto įgūdžių jie turi nedaug, o užsinešti krepšius su pirkiniais iki buto kasmet irgi tampa vis sudėtingiau. Kartą Lietuvoje gyvenanti draugė papasakojo apie atsiradusią galimybę maisto ir kasdienių prekių užsakyti internetu. Patarimu pasinaudojau – tėvai buvo maloniai nustebinti, o aš rami. Dabar prekių tėvams internetu užsakinėju reguliariai, bent porą kartų per mėnesį, kaskart stengiuosi juos pradžiuginti ir kokiu skanėstu ar įdomesniu produktu. Džiaugiuosi, kad jie tokią mano pagalbą priima“, – pasakoja į Didžiąją Britaniją gyventi išvykusi Violeta.
Matome, kad galimybe užsakyti prekių kitiems asmenims pasinaudoja vis daugiau žmonių. Kartą šią galimybę atradę, žmonės ja naudojasi dar ir dar kartą, apie savo patirtį papasakoja draugams.
„Matome, kad galimybe užsakyti prekių kitiems asmenims pasinaudoja vis daugiau žmonių. Kartą šią galimybę atradę, žmonės ja naudojasi dar ir dar kartą, apie savo patirtį papasakoja draugams. Paprastai tokie pirkėjai vieno pirkimo metu į krepšelį įsideda prekių už 100 litų ir daugiau“, – sako elektroninės parduotuvės „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis.
Prekės kitiems žmonėms dažniausiai užsakomos trimis atvejais: kai būtiniausiais maisto produktais reikia aprūpinti tėvus ar giminaičius, turinčius sveikatos problemų, kurios riboja galimybę lankytis parduotuvėse, kai norima padėti į Vilnių studijuoti išvykusiems vaikams, o kartu šiek tiek ir kontroliuoti jų išlaidas, arba kai brangius žmones norima pradžiuginti netikėta dovana. Pirmaisiais atvejais, „Barboros“ duomenimis, į krepšelį dažniausiai dedamos kasdienės prekės: pieno, mėsos gaminiai, duona, šviežia mėsa, vaisiai ir daržovės, kruopos, aliejus, kiaušiniai, higienos priemonės. Dovanoti pirkėjai dažniausiais renkasi gurmaniškus produktus: vytintus kumpius, ikrus, egzotinius vaisius, – ir saldumynus: tortus, saldainių rinkinius.
Nors „Barboros“ kurjeriai prekes į namus kol kas pristato tik Vilniuje, maisto ir kasdienių produktų Lietuvos sostinėje gyvenantiems žmonėms užsakyti galima iš bet kurio šalies ir net pasaulio miesto. „Barbora“ yra vienintelė Lietuvoje veikianti elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė, kurioje pirkėjai už prekes gali atsiskaityti kredito kortelėmis, taip pat priimami atsiskaitymai debeto kortelėmis ar pasinaudojant elektroninės bankininkystės paslaugomis.
„Sulaukiame užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio, be abejo, dažniausiai jų atkeliauja iš Anglijos, Norvegijos, Airijos, kur įsikūrę daugiausiai lietuvių. Tačiau yra pasitaikę ir užsakymų ne iš Europos Sąjungos šalių, kuriose apsigyvenę lietuviai taip rūpinasi gimtojoje šalyje likusiais artimaisiais“, – pasakoja T. Kibildis.
Užsakymų kitiems asmenims ypač pagausėja artėjant didžiosioms metų šventėms: Velykoms, Kalėdoms, Naujiesiems metams.