Niujorko mados savaitė: Rafas Simonsas virš „Calvin Klein“ podiumo pakabino kirvius ir „kibirus kraujo“

„Calvin Klein“ 2018-ųjų pavasaris ir vasara / ViDA Press nuotr./Žmonės.lt montažas
„Calvin Klein“ 2018-ųjų pavasaris ir vasara / ViDA Press nuotr./Žmonės.lt montažas
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Ką tik prasidėjusi Niujorko mados savaitė – tai puiki įžanga į visą mėnesį Amerikoje ir Europoje vyksiančius mados renginius. Bene laukiamiausias madų šou Niujorke – prekės ženklo „Calvin Klein“.

Būtų teisinga paminėti, kad „Calvin Klein“ šou labiau laukiama ne dėl paties prekės ženklo vardo, o dėl jų kūrybos direktoriaus Rafo Simonso. Kai 2015-ųjų spalį dizaineris paliko prancūzų aukštosios mados namus „Dior“, kilo didelis triukšmas. Juk taip neseniai buvo visuomenei buvo pristatytas svaiginančio grožio filmas „Dior ir aš“ (2014), kurio visas dėmesys buvo skirtas jaunam ir genialiam dizaineriui Rafui Simonsui.

Belgų kilmės dizaineris Rafas Simonsas – mados patrakėlis, mėgstantis eksperimentuoti. O gilias aukštosios mados tradicijas turinčiame „Dior“ eksperimentams nebuvo palikta labai daug vietos.

Užtat dabar dizaineris atliko eksperimentą su amerikietiška kultūra. Kitų metų šiltajam sezonui skirtą kolekciją įkvėpė pop art judėjimo lyderio Andy Warholo darbai, sporto komandų palaikymo šokėjos ir siaubo filmai.

Andy Warholo paveikslai
Andy Warholo paveikslai / Vida Press nuotr.

Tie, kurie domisi kinu, lengvai atpažins siaubo filmų genijaus Alfredo Hitchcocko mėgstamą trumpaplaukės blondinės tipažą. Per madų šou buvo galima išvysti ir akivaizdžių aliuzijų į 1976-ųjų kultinį siaubo filmą „Kerė“ – ant podiumo plazdėjo naktinių tipo suknelės, o menininkas Sterlingas Ruby palubėje sukūrė instaliaciją, primenančią sceną, kai moksleiviai pažemino Kerę, užpildami ant jos kibirą kraujo.

„Amerikietiškas košmaras, amerikietiška svajonė“, – taip Rafas Simonsas apibūdina savo kolekciją. Ten, kur yra tamsa, visada bus ir šviesos. O šviesos dizaineris įnešė užkėlęs ant podiumo šeštajam dešimtmečiui būdingus aukštosios mados siluetus.