Nors karinis laivas jau šalia Aurimo Mockaus – gelbėjimo operacijos teks dar palaukti

Aurimo Mockaus kelionė per Ramųjį vandenyną / A.Mockaus asm. arch. / AMSA nuotr. / „15min“ fotomontažas
Aurimo Mockaus kelionė per Ramųjį vandenyną / A.Mockaus asm. arch. / AMSA nuotr. / „15min“ fotomontažas
Šaltinis: 15min
A
A

Aurimo Mockaus kranto komanda „15min“ informavo, kad Australijos karališkojo karinio jūrų laivyno laivas „HMAS Choules“ sekmadienio vakarą (Lietuvos laiku) jau priplaukė prie per Ramųjį vandenyną irklavusio Aurimo Mockaus, kuris penktadienį pateko į galingo ciklono „Alfredas“ gniaužtus maždaug už 740 km į rytus nuo šalies krantų. Anot keliautojo komandos, gelbėtojai gelbėjimo operaciją pradės prašvitus (šiuo metu Australijoje yra beveik 4 val. ryto).

Sekmadienio vakarą A.Mockaus kranto komanda „15min“ informavo, kad gelbėtojų laivas jau yra šalia A.Mockaus valties, tačiau gelbėjimo operacija prasidės prašvitus.

Spalio 15 d. iš JAV išplaukęs A.Mockus penktadienį išsiuntė nelaimės signalą, o vakar su juo radijo ryšiu susisiekė Australijos jūrų saugumo tarnyba (AMSA). Tuo metu vyras buvo maždaug už 90 km į vakarus nuo ciklono „Alfredas“ centro, blaškomas stipraus vėjo ir didelių bangų, pranešė „The Canberra Times“.

Iš pradžių pasiųstam lėktuvui nepavyko rasti mažytės irklinės valties, tačiau vėliau Australijos karinių oro pajėgų lėktuvui pavyko iš oro nufilmuoti Koralų jūros bangose siūbuojančią valtį, rašoma „Postimees“.

Aurimo Mockaus kelionė per Ramųjį vandenyną
Aurimo Mockaus kelionė per Ramųjį vandenyną / A.Mockaus feisbuko paskyros nuotr.

Sekmadienio rytą Australijos jūrų saugumo tarnyba (AMSA) dalijosi informacija apie A.Mockaus gelbėjimo operaciją.

„Vėlų penktadienio vakarą gavome avarinio švyturio signalą iš okeaninio irkluotojo, kuris bandė irkluoti iš San Diego į Australiją ir pateko į ciklono „Alfredas“ kelią netoli Kvynslando pakrantės.

Sąlygos šioje vietovėje yra klastingos.

Irkluotojas yra Lietuvos pilietis Aurimas Mockus, plaukiojantis laivu „Kuršis“.

Sąlygos šioje vietovėje yra klastingos – vėjas pučia iki 100 km/h greičiu, o jūra smarki.

Mes pavedėme AMSA Kernso ir Esendono bazėje esantiems paieškos ir gelbėjimo lėktuvams „Challenger“ ir AusAirForce P8-A „Poseidon“ jūrų patruliavimo lėktuvui, kurie užmezgė radijo ryšį su irkluotoju.

Buvo pasitelktas laivas „HMAS Choules“, kuris į įvykio vietą vyksta iš Brisbano.

Šiose nuotraukose, padarytose vakar, matyti cikloninės sąlygos, kurias patiria irkluotojas“, – rašoma AMSA pranešime.

Atogrąžų audra „Alfredas“ į regioną atnešė iki 28 metrų per sekundę stiprumo vėjus ir 5–7 metrų aukščio bangas, pranešė „ABC News“.

Sekmadienio rytą pasidalytame pranešime žiniasklaidai A.Mockaus kranto komanda akcentavo, kad valtyje esantys akumuliatoriai, būtini visai įrangai palaikyti, išsikrovė.

Anot A.Mockaus komandos, iki išgelbėjimo keliautojas neturėjo jokios komunikacijos su išoriniu pasauliu. Vienintelė komunikacijos priemonė – rankinė radijo ryšio stotelė, naudota bendravimui su gelbėtojais.

Vienintelė komunikacijos priemonė – rankinė radijo ryšio stotelė.

Komandos teigimu, visą įvykių eigą ir detales vėliau pkomentuos pats A.Mockus, žinoma, kai tik bus tam pasiruošęs.

Ketvirtadienį, vasario 27 d., paskutiniame socialiniuose tinkluose publikuotame įraše A.Mockus teigė, kad jam svarbiausia išgyventi dvi paras.

„136-oji para ir ateinanti para – pas mane lemiamos. Gausiu didžiausią galią nuo šalia praeinančio taifūno. Irkluoti tikrai nereikia, reikia išgyventi dvi paras ir toliau bus geriau“, – socialiniuose tinkluose paskutinį kartą rašė lietuvis keliautojas, kuris įprastai naujienomis iš savo kelionės dalydavosi bene kiekvieną dieną.