Nugriaudėjo Berlinalės apdovanojimai: pagrindinis prizas – filmui apie pagrobtą Afrikos meną

Berlinalės apdovanojimai / Vida Press nuotr.
Berlinalės apdovanojimai / Vida Press nuotr.
Šaltinis: BNS
A
A

Berlyno kino festivalio pagrindinį apdovanojimą šeštadienį pelnė prancūzų ir senegaliečių režisierės Mati Diop dokumentinis filmas „Dahomey“ apie opius klausimus, susijusius su pagrobtų Afrikos senienų sugrąžinimu iš Europos.

Festivalio žiuri vadovusi „Oskaro“ laureatė aktorė Lupita Nyong'o „Auksinio lokio“ laureatą paskelbė per iškilmingą ceremoniją Vokietijos sostinėje.

M.Diop sakė, kad šiuo apdovanojimu pagerbiama ne tik ji, bet ir visa matoma bei nematoma filmo bendruomenė.

Mati Diop
Mati Diop / Vida Press nuotr.

Antrasis pagal svarbą Didysis žiuri prizas atiteko Pietų Korėjos režisieriaus Hong Sang-soo filmui „Keliautojo poreikiai“ (Yeohaengjaui pilyo, A Traveller's Needs) – jo trečiam bendram projektui su prancūzų kino legenda Isabelle Huppert.

Bruno Dumont
Bruno Dumont / Vida Press nuotr.

Žiuri prizas paskirtas prancūzų kino kūrėjo Bruno Dumont’o filmui „Imperija“ (L'Empire), pasakojančiam apie tarpgalaktinę gėrio ir blogio kovą Prancūzijos žvejų kaime.

Geriausiu režisieriumi buvo pripažintas Dominikos kino kūrėjas Nelsonas Carlo de los Santosas Ariasas, atvežęs filmą „Pepė“ (Pepe).

„Sidabrinio lokio“ už geriausią pagrindinį vaidmenį laureatu tapo Sebastianas Stanas, suvaidinęs JAV satyroje „A Different Man“.

Sebastianas Stanas
Sebastianas Stanas / Vida Press nuotr.

„Sidabrinis lokys“ už geriausią antrojo plano vaidmenį atiteko britei Emily Watson, suvaidinusiai filme „Tokie smulkūs dalykai“ (Small Things Like These).

Atskiras Berlinalės apdovanojimas už dokumentinį filmą buvo paskirtas palestiniečių ir izraeliečių aktyvistų bendram darbui „No Other Land“ apie iš namų išvarytus palestiniečius.

Emily Watson
Emily Watson / Vida Press nuotr.

2024-ųjų Berlinalė, pirmasis iš didžiųjų šių metų Europos kino festivalių, vyko nuo vasario 15 dienos.

Pernai „Auksinio lokio“ apdovanojimas taip pat buvo skirtas dokumentiniam filmui – prancūzų režisieriaus Nicolo Philibert'o „Adamant“ (On the Adamant).