Opera riedlenčių parke – kultūros maratono pažiba

 „One G In“ / Asmeninio albumo nuotr.
„One G In“ / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2016-04-22 15:37
AA

Balandžio 28 d. Vilniuje, kultūros baro „Kablys“ riedlenčių parke, vyksiantis operos meno projekto „One G In“ parodymas taps vienu gražiausių ir įspūdingiausių renginio „PIN diena: kultūros maratonas „Kablys“ akcentų.

Jau antrus metus Lietuvos muzikos ir teatro akademijos operos studijos studentai pristato savo kūrybą šioje ypatingą žavesį spektakliui suteikiančioje erdvėje.

Pernai per kultūros maratoną maždaug trys šimtai žiūrovų patogiai įsitaisę riedlenčių rampose įtaisytose kėdėse arba laisvai prigulę sėdmaišiuose stebėjo LMTA operos studijos pristatomą G.F.Hendelio operos „Kserksas“ šiuolaikinę versiją, o šiemet bus parodytas operos meno projektas „One G In“ sukurtas pagal Piotro Čaikovskio operą „Eugenijus Oneginas“.

„One G In“ / Asmeninio albumo nuotr.

Spektaklio meno vadovas ir dirigentas – Martynas Staškus, dirigentas – Modestas Barkauskas, režisierė – Marija Simona Šimulynaitė, koncertmeisterė – Milena Uscilienė, scenografės – Eglė Dambrauskaitė, Urtė Rimkevičiūtė. Vaizdo projekcijas kūrė Justina Mykolaitytė. Grimą – SLA Academy Vilnius.

Šiuolaikiniai klasikinių operų pastatymai ir netradicinės parodymų erdvės – jaunųjų Lietuvos operos solistų išskirtinis bruožas, leidžiantis tikėtis, kad lietuviškos operos ateitis neapsiribos vien klasikiniu žanru, bet ir sužibės pačiomis įvairiausiomis moderniomis spalvomis.

Ketverius metus operos studijoje dirbanti režisierė Marija Simona Šimulynaitė pasakoja, kad moderniąją operą atrado besistažuodama Helsinkyje. „Mane sukrėtė šiuolaikinių pastatymų jėga ir grožis. Ėmiau visai kitomis akimis žvelgti į operą. Panorau nuvilkti jai aksominį rūbą ir paieškoti netikėtos aprangos“, – sako režisierė.

Dainavimo specialybės studentai su džiaugsmu sutinka jos idėjas. „Jauni žmonės trokšta eksperimentuoti, pritraukti operą arčiau savęs. Spektaklius kuriame pagal tai, ką išgeneruojame paskaitų metu, ką atrandame analizuodami save ir šiuolaikinę visuomenę. Visi siužetai, kurie yra klasikinėse operose, aktualūs ir šiandien. „Onegino kompleksas“ egzistuoja ir dabar“, – pasakoja M.S.Šimulynaitė.

E.Onegino vaidmens atlikėjas, LMTA dainavimo specialybės ketvirto kurso studentas Gopalas Michailovskis palaiko režisierės siekius ir pasakoja, kad operos studija suteikia jam neįkainuojamos patirties. „Pradėjęs dainuoti operos studijoje, ėmiau ieškoti naujų išraiškos formų. Anksčiau darydavau judesius, kurių net nesuprasdavau, tačiau maniau, kad operos atlikėjas privalo taip dainuoti ir judėti. Darbas su režisiere privertė į dainavimą pažvelgti daug plačiau. Atradau savyje bruožų, kurių anksčiau neįtariau esant“, – sako jis.

Jis taip pat mano, kad studentams labai naudinga pasirodyti „Kablio“ riedlenčių parke. „Juk kažkada ten buvo teatro salė ir akustika išlikusi nuostabi. Verkiant reikia studentams jaukintis tokias erdves, jei norime eiti ten, kur eina visas pasaulis ir labai neatsilikti“, – įsitikinęs jaunasis baritonas.

LMTA operinio dainavimo specialybės studentai pripažįsta, kad pasirodymas tikroje scenoje su daugybe žiūrovų yra jiems didelis iššūkis ir siekiamybė. Studijų metais tokių progų pasitaiko nedaug, o galimybių pasirodyti nacionalinėse scenose ne visada atsiranda.

„One G In“ / Asmeninio albumo nuotr.

„Vienas koncertas ar operos parodymas mums prilygsta dešimčiai dainavimo pamokų. Tai neįkainuojama patirtis, kuri būtina studentui. Reikia išnaudoti visas galimybes parodyti savo darbą žmonėms“, – sako LMTA dainavimo specialybės ketvirto kurso studentė, Tatjanos vaidmens atlikėja, Ieva Barbora Juozapaitytė.

„Mūsų studija ieško visų galimybių išeiti į tikrą sceną ir pasirodyti prieš publiką. Studija veikia kaip kūrybinis inkubatorius: dirbame drauge su dailės akademijos dizaineriais, vaizdo projekcijų kūrėjais. Tačiau dažnai dainavimo katedroje labai sunku įrodyti, kad studentams to tikrai reikia. Labai sunku įtikinti, kad studijų metai – pats tinkamiausias laikas išbandyti įvairias scenas ir netikėtus pastatymus. Tai suteikia reikalingos patirties ir gali būti naudinga ateityje. Ypač dirbant užsienio teatruose“, – sako operos studijos režisierė.