Operos šedevras „Rožės kavalierius“ prikaustė lietuvių dėmesį: premjeroje – garsūs veidai

Operos „Rožės kavalierius“ premjera ir jos svečiai / P.Peleckio ir M.Aleksos nuotr.
Operos „Rožės kavalierius“ premjera ir jos svečiai / P.Peleckio ir M.Aleksos nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Penktadienio vakarą įvyko Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) naujojo sezono atidarymo premjera, kurią vainikavo vienas ambicingiausių projektų per visą teatro istoriją. Susirinkusieji turėjo išskirtinę galimybę išvysti prieš 110 metų vokiečių kompozitoriaus Richardo Strausso sukurtą operos žanro šedevrą „Rožės kavalierius“.

„Lietuvai tai – išskirtinis įvykis. Pirmą kartą esame visos Europos dėmesio centre, pasaulinę premjerą stebės žinomi teatro kritikai iš geriausių užsienio meno leidinių, kitų operos teatrų vadovai. LNOBT artistams tai  – ambicingas iššūkis, rodantis, kad esame pasiruošę imtis tokio sudėtingo veikalo. Be to, tai opera, Lietuvos scenoje skambanti pirmą kartą istorijoje”, – džiaugiasi LNOBT operos meno vadovas ir premjeros muzikos vadovas Sesto Quatrini.

„Rožės kavalierių“ jis apibūdino kaip seksualią komediją, mat intymūs ryšiai bei gaivališkas gyvenimo pradas yra visos operos fabulos įvykių centras.

Fotogalerija:

„Įsivaizduokime dvidešimtojo amžiaus pradžios Vieną, kurioje gyveno ir dirbo tokios asmenybės, kaip tapytojas Oskaras Kokoschka ir psichiatras Sigmundas Freudas. Būtent populiarėjančios psichoanalizės dėka Viena dar prieš Pirmojo pasaulinio karo pradžią jau buvo tapusi revoliucingų seksualinių idėjų miestu. Šios idėjos atsispindėjo literatūroje, muzikoje, teatre, jos prasiveržė ir į operos pasaulį“, – pasakojo S.Quatrini.

Pasak jo, „Rožės kavalierių“ galėtume vadinti dvidešimtojo amžiaus pradžios buržuazijai pritaikyta „Figaro vedybų“ siužeto interpretacija: abi operas sieja nemažai bendrų idėjų ir siužetinių linijų, tik R. Strausso kūrinyje jos pateikiamos aštriau, įspūdingiau ir skandalingiau nei Wolfgango A. Mozarto laikais.

Abi operas sieja ir tai, jog po lengvo komiškumo skraiste jose slypi tikrasis veikėjų likimų dramatizmas – nepaisant to, kad finale švenčiamos vestuvės ir visi (arba beveik visi) veikėjai atrodo besidžiaugiantys savo laime.

Fotogalerija:

„Rožės kavalieriaus“ premjeriniai spektakliai vyks rugsėjo 4, 7, 8, 10, 11 dienomis. Kartu su žymiais lietuvių operos solistais scenoje išgirsime tituluotus užsienio svečius – kroatų mecosopraną Jeleną Kordić Oktaviano vaidmenyje ir austrų bosą Albertą Pesendorfą – Barono Ochso vaidmenyje.

Sezono atidarymo premjera – tai bendras LNOBT, Briuselio „La Monnaie–De Munt“ ir Bolonijos „Teatro Comunale“ pastatymas, kurią pirmieji išvydo Vilniaus žiūrovai.