Paroda „Maison & Objet“ Paryžiuje: kokias interjero tendencijas ji diktuoja?

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Šiuos metus pradėjau viešnage „Maison & Objet Paris“, vienoje didžiausių interjero parodų pasaulyje, į kurią renkasi žymiausi pasaulio interjero kūrėjai ir idėjų ištroškę lankytojai. Du kartus per metus – rugsėjį ir sausį – vykstanti paroda yra tikras interjero dizaino etalonas, kur nubrėžiamos ateinančio pusmečio interjero mados tendencijos. Taigi, kokios jų dominuos artimiausiu metu?

Paroda „Maison &  Objet“ yra tarsi įsipareigojusi pristatyti meną, pritaikomą kasdieniam gyvenimui. Šis šou visiems dalyviams – nuo baldų iki namų aksesuarų gamintojų – suteikia galimybę eksponuoti savo kūrinius, išplėsti prekybos rinką, didinti prekės ženklo žinomumą ir užmegzti ryšius su dizaineriais bendraminčiais. 

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Tačiau parodoje smalsu pasidairyti kiekvienam, kuriam rūpi jį supanti erdvė, interjero mados tendencijos, inovatyvios medžiagos ir sprendimai. 

Jūsų dėmesiui – ryškiausių parodos akcentų, tendencijų ir dizainerių darbų apžvalga.

Erdvių inspiracija: Laukinis

Kiekvienais metais „Maison & Objet“ pristato temą, kuri dizainą susieja su šiuolaikinėmis socialinėmis temomis. Šių metų tema LAUKINIS atskleidžia natūralaus ir sakralaus pasaulio sugrįžimą į urbanistinę ir technologijų valdomą visuomenę.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Parodos erdvės pradžioje buvo bandoma perteikti pradinę, pirmykštę laukinės gamtos viziją su užuomina į gilų mišką. Atskaitos taškas – miško pradžia, kur saulės spindulėlis bando prasiskverbti pro medžių gausybę.

Toliau idėjinė linija krypo link miestų kraštovaizdžio barbariškumo, gamtos stokos, dėmesys buvo atkreipiamas į vidinę architektūrą ir komercinę kraštovaizdžio pusę. Paskutinė parodos dalis buvo labiau susijusi su dvasine dimensija, šventiškumu, ritualais. Tarkime, vienas iš gerų pavyzdžių – brutalumo ir moderno samplaika baldų dizaine.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Francois Bernard sukurta „laukinė“ ekspozicija sujungė šiuolaikinę kūrybą, formas ir medžiagas su Motinos Gamtos elementais. F.Bernard atrinko įkvepiančius elementus, tokius, kaip gyvenimas uolose, keramikos darbai, kurie atkuria rankų darbo formas per 3D spaudą, ir juos papildė Charles Freger fotografijomis, įamžinusiomis Europos folkloro kostiumus. Viso šio reginio tikslas: sujungti dizainą su laukiniu, sakraliu pradu.

Išskirtiniai baldai ir apšvietimo dizainas

Veidrodžiai kabinami grupėmis, jų skaičius porinis, o gabaritams ribų nėra. Jais dekoruojamos svetainės, miegamieji, vonios kambariai.

4 ir 3 salėse ekspozicijos žavėjo elegancija ir modernia klasika. Tokie gamintojai kaip „Eichholtz“, „Van Roon“, „Artelore Home“ kaustė dėmesį prabanga ir blizgiais metalais. Jų stenduose dominavo veidrodžių gausa – tai galima išskirti kaip itin ryškią tendenciją.

Veidrodžiai kabinami grupėmis, jų skaičius porinis, o gabaritams ribų nėra. Jais dekoruojamos svetainės, miegamieji ir net vonios kambariai.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Šviestuvų gausa

Šviestuvų gabaritams, kiekiui ar medžiagiškumui jokių apribojimų taip pat neliko! Šviestuvai kabinami įspūdingo dydžio, čia jaučiama „oversize“ tendencija.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Jei dar galvojate apie vieną šviestuvą virš valgomojo stalo – meskite šią idėją iš galvos!

Jei šviestuvai vienodo dydžio, jie kabinami viename aukštyje ir vienoje linijoje, jų gali būti 3 ar net 5. Jei šviestuvai skirtingų dydžių, jie kabinami skirtingame auštyje.

Įdomu, kad vadinamieji centriniai patalpų šviestuvai šiuo metu dažnai atlieka labiau dekoro funkciją, o bendras patalpos apšvietimas kuriamas kitais, pagalbiniais, šviestuvais. 

Šviestuvus mėgstama gaminti iš tokių medžiagų, kaip skaidrus krištolas ar blizgus metalas.  

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Monochrominė geometrija interjere

Ši tendencija šiais metais metais niekur nedingta – interjere karaliauja linija, kvadratai, rombai, juodai balti raštai su grafiniais motyvais, kitaip tariant, monochromatinis maksimalizmas!

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Augalai interjere

Augalų motyvai interjere šmėžuoja tapetuose, audiniuose, gobelenuose; vaizduojami lapinės kilmės arba smulkiažiediai augalai. Sodrūs gyvybingos žalios spalvos tonai patalpoms suteikia gaivos, estetikos ir egzotiškumo.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Itin plačiai naudojami ir kriauklės, koralo motyvai, juos pastebėjau net naujausioje „Versace“ stalo dekoro kolekcijoje.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

7 salėje buvo galima išvysti geriausių apšvietimo ir baldų dizaino kompanijų, tokių, kaip „Brabbu“, „Tom Dixon“, „DelightFULL“ ir daugybės kitų ekspozicijas. 

Tuo metu, kai daugelis dizainerių orientuojasi į industrinę pusę, „Koket“ kolekcijoje vyrauja unikalios detalės, ypatingai „saldi“, minkšta tekstilė. Tarp garsiausių dizainerių darbų puikavosi ir „Fendi Casa“ stendas.

TEKSTŪROS, AUDINIAI IR RAŠTAI

Kailis, veliūras, aksomas – prabangūs, blizgantys audiniai dominuoja minkštųjų baldų dekore, nevengiama raštų. Minkštieji baldai vienspalviai, sodrių tonų. Purūs, minkšti raštuoti kilimai, suteikia savotišką pagrindą baldams, taip sukurdami harmoningą pusiausvyrą.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Sienų tapetai itin intesnyvūs ir drąsūs. Dominuoja augaliniai (lapai, žiedai), gyvūniniai motyvai (paukščiai, tigrai, leopardai, povai ir jų plunksnos, gyvatės odos raštai ir t.t.) bei achromatinė geometrija.

Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“
Momentas iš parodos „Maison & Objet Paris“ / Vaidos Žemaitytės nuotr.

Parodos vinis – dizaineris iš Katalonijos, laikomas plastiko karaliumi, Eugeni Quitllet. Dizaineris pristatė naujausią savo baldų liniją, pavadintą „Machine Man“, kurios tikslas – paskatinti žmones mąstyti ir dirbti aiškiau, šviesiau.

Tendencijos keliais sakiniais:

  • Flora ir fauna. Augalų motyvai.
  • Metalo motyvai.
  • Sodrūs mėlyni tonai – nuo vazų iki audinių raštų.
  • Rankų darbo daiktai iš įvairių tekstūrų, ypatingai – ekologiškų.
  • Monochromatiniai raštai – šiais metais niekur nedings juodai balti raštai su grafiniais motyvais. Vyraus monochromatinis maksimalizmas.
  • Žemės paviršiaus spalvos, raštai, tekstilė, grafika.
  • Didėja poliruoto betono populiarumas, kuris siejamas su šalta estetika.
  • Marmuro populiarumas tik stiprės. Taip pat dominuoja įvairių kitų mineralų paviršiai.
  • Metų topas – aukštos kokybės medis.

    Interjero dizainerė Vaida Žemaitytė yra studijos „Interjero Pasaka“ įkūrėja, su jos darbais galite susipažinti interneto svetainėje Interjeropasaka.lt