Paroda „Vyno dienos“ lankytojus pakvietė ne gerti vyną, o jį pažinti
Penktadienį Lietuvos konferencijų ir parodų centre „Litexpo“ prasidėjo tradicinė tarptautinė vyno paroda „Vyno dienos“. Į parodos atidarymą susirinkę ambasadoriai, Lietuvos ir užsienio šalių verslininkai, vyno gamintojai ir tiekėjai vienu balsu kalbėjo apie tai, kad paroda siekia ugdyti lankytojų žinias ir skatina atsakingą vartojimą.
Apie atsakingą vartojimą, taip pat ir vyną – nedalomą šalies kultūros dalį, kalbėjo į parodos atidarymo ceremoniją susirinkę Armėnijos, Rumunijos, Graikijos šalių ambasadoriai Lietuvoje bei oficialūs Vengrijos, Vokietijos, Prancūzijos, Čekijos, JAV atstovai.
„Nuo antikos laikų vynas graikams buvo filosofija, religija, maistas ir pramoga, iki šių dienų niekas nepasikeitė, graikai vyną ragauja, bet niekuomet neprisigeria. Vynas mums yra komunikacija, bendravimas, taika ir meilė“, – per atidarymo ceremoniją emocingai kalbėjo Graikijos ambasadorė Lietuvoje dr. Vassiliki Dicopoulou.
„Lietuvoje vyksta esminiai vartojimo pokyčiai: mes europėjame, daromės labiau išprusę, mokame ir norime rinktis“, – taip augančią parodos auditoriją, plotą ir dalyvių skaičių aiškina parodos organizatorius, „Vyno klubo“ įkūrėjas, someljė mokyklos dėstytojas Arūnas Starkus. Jis neabejoja, kad lygiai taip pat auga ir žinių apie vyną paklausa.
„Vyno dienos“ bus prie bet kurios valdžios“, – juokauja A. Starkus. Per trejus metus paroda išsiplėtė beveik trigubai. Į parodą sugrįžo visi stipriausi šalies vyno platintojai, taip pat ir lietuviško vyno gamintojai. Alkoholio reklamą ir prekybą reglamentuojančių ir prižiūrinčių institucijų bauginimai jų neišgąsdino. Parodos organizatorius sako, kad užsienio vyndariai kito kelio kaip tarptautinės parodos į naujas rinkas nė neįsivaizduoja.
Tiesa, pačioms „Vyno dienoms“ teko pakoreguoti parodos informacinę reklamjuostę, nes buvo reklamos transliuotojų, kurie atsisakė nesuderintą parodos reklamą transliuoti.
Šiais metais edukacinę renginio programą papildo judėjimo „Wine in Moderation“ leitmotyvas. Šis judėjimas ugdo socialinę verslo atsakomybę ir informuoja lankytojus apie saikingą vartojimą. Kadangi Lietuva yra pirmoji Rytų ir Vidurio Europos valstybė, kurioje plinta šis socialiai atsakingo vyno verslo judėjimas, „Wine in Moderation“ veiksmų programą ir principus parodos lankytojams pristatys pats vykdantysis organizacijos direktorius Stylianosas Filopoulosas. Parodos atidarymo dieną S. Filopoulosas svarbiausius programos principus išdėstė Lietuvos ūkio ministrui Virginijui Sinkevičiui.
„Parodos lankytojus skatiname daryti tris dalykus, – sako parodos organizatorius A. Starkus. – Pirmiausia, raginame gerti kuo daugiau vandens. Antra, vyną ragaujančius skatiname gėrimą ne nuryti, o, kaip ir dera ragaujant, – išspjauti. Taip pat prašome, kad jie nevairuotų išgėrę.
Parodoje šiais metais daug pirmųjų kartų: lankytojus pasitinka pirmasis Baltijos sidro festivalis, pirmą kartą parodoje galima aplankyti nacionalinius Čekijos ir Vokietijos stendus, pirmą kartą parodoje dalyvauja Vengrijos ir Slovakijos vyndariai, didžiausias iki šiol Ispanijos vyndarių skaičius, gausiausias ir Prancūzijos gamintojų stendas.
Nuo šiandien parodoje prasideda ir vyno degustacijos: „Bordeaux Grands Crus Classés en 1855 – pasaulio vyndarystės inovacijų centras“, „Vynas ir menas“ su Hilary Guise, „Vokietijos vynuogynų hierarchija“, „Ekologiškas ir biodinamiškas šampanas“.
Viskio, tekilos, grapos, kalvadoso, džino bei romo galima ragauti specializuotų importuotojų bei gamintojų stenduose. Naujuosius savo produktus pristato ir alaus bei sidro gamintojai.