„Pasaka“ rekomenduoja: penki provokuojantys F. Ozono filmai

Filmas Dvilypis meilužis / Stop kadras
Filmas Dvilypis meilužis / Stop kadras
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

François Ozonas šiemet atšventė penkiasdešimties metų jubiliejų, tačiau šiam šelmiškumo nestokojančiam prancūzų režisieriui vis dar neretai pridedama enfant terrible etiketė. Produktyvus, kone kasmet po naują darbą pristatantis kūrėjas nesiliauja provokavęs, ironizavęs ir nepaliaujamai stebinęs savo žiūrovo, o jo filmai kritikų lyginami su A. Hitchcocko, C. Chabrolio ir R.W. Fassbinderio darbais.

Naujausią režisieriaus filmą „Dvilypis meilužis“ jau galima pažiūrėti namų kino teatre ePasaka.lt Ta proga pristatome penkis labiausiai provokuojančius F. Ozono filmus.

1. „Dvilypis meilužis“ (L’amant doubl, 2017)

„Dvilypis meilužis“ arba penkiasdešimt prancūziškų atspalvių, paklaidins žiūrovą svaiginančioje susipynusių identitetų, veidrodžių, nesibaigiančių laiptų ir stilingų, bet šaltų interjerų labirinte. Trapi jaunutė Kloja įsimyli savo psichoanalitiką Polą. Viskas, atrodo, klostosi idealiai, tačiau porai apsigyvenus drauge, mergina pradeda įtarti, kad mylimasis nėra tas, kuo dedasi. Šis erotinis trileris mezga meilės, geismo ir pasąmonėje glūdinčių slapčiausių troškimų tinklą – iš kurio nesinori ištrūkti.

Filmo anonsas:

2. „Baseinas“ (Swimming Pool, 2003)

F.Ozono kūryba išsiskiria įdėmiu žvilgsniu į daugiasluoksnį moters geismo pasaulį. Kritikų ir publikos įvertintame „Baseine“ skleidžiasi daugialypis brandžios moters seksualumas. Kūrybinės krizės kamuojama detektyvų autorė Sara Morton, įkūnyta talentingosios Charlotte Rampling, atvyksta pailsėti savo leidėjo vasarnamyje pietų Prancūzijoje. Netikėtai vos ramybę atradusios rašytojos kasdienybę sudrumsčia maištinga vilos savininko dukra. Žiuli nuoga maudosi baseine, nesivaržydama mėgaujasi skaniu maistu, stipriais alkoholiniais gėrimais ir vis naujų vyriškių draugija. Sara semiasi įkvėpimo iš Žiuli – fantazija ir realybė susilieja ir tampa sunku atskirti, kas vyksta iš tikrųjų, o kas – tik įaudrintos rašytojos fantazijos vaisius.

Filmo anonsas:

3. „Jauna ir graži“ (Jeune & jolie, 2013)

Minimalistinis, enigmatiškas filmas pasakoja apie septyniolikmetę, pradedančią atrasti savo seksualumą. Studijuojanti, graži, rūpestingoje ir pasiturinčioje šeimoje užaugusi mergina vieną dieną tampa prostitute. Be aiškios motyvacijos – merginos, atrodo, nedžiugina nei seksas, nei pinigai. F.Ozonas, provokuoja žiūrovą ir bando paneigti mitą, jog jaunystė – laimingiausias gyvenimo etapas, net kai esi labai graži.

Filmo anonsas:

4. „Nauja draugė“ (Une nouvelle amie, 2015)

F.Ozonas ne tik provokuoja savo žiūrovus, bet puikia žino, kaip juos prajuokinti ar sukelti nuostabą. Filmas prasideda dviejų geriausių draugių – Kler ir Loros – istorija. Loros gyvybei netikėtai užgęsus Kler tesi pažadą rūpintis prarastos draugės dukra. Tačiau jos laukia netikėtumas – aplankiusi našliu tapusį Loros vyrą, jį randa persirengusį moterimi. Draugystė ima pintis su geismu, o užslėptos seksualinės tapatybės pamažu iškyla paviršiun.

Filmo anonsas:

5. Provokuojantys užrašai (Dans la maison, 2012)

Ir šiame filme prancūzų kino meistras verčia žiūrovą aktyviai įsitraukti kuriant ir interpretuojant filmo siužetą. Įtempta ir provokuojanti istorija pasakoja apie vidurinės mokyklos mokinį, kurio rašiniai apie draugo šeimą tiesiog ištirpdo ribas tarp realybės ir vaizduotės. Paauglį obscesiškai traukia jo klasės draugo šeimos gyvenimas, o jo rašinius skaitantį mokytoją įtraukia vaikino kuriama istorija. Bet kiek joje tiesos?

Filmo anonsas: