Pasižvalgymai po parodą „Kinija: per padidinamąjį stiklą“
Kai prieš porą savaičių Niujorko Metropoliteno muziejuje buvo atidaryta paroda „Kinija: per padidinamąjį stiklą“ („China: Through the Looking Glass“), fotokameros pirmiausia krypo į raudonąjį kilimą. Juo žengė kinų temą savo apranga interpretavusios žvaigždės - vienos geriau, kitos prasčiau pataikiusios (ar visai nepataikiusios) į toną.
Taigi, paroda, kuri tą dieną buvo atidaryta, nepelnytai liko antrame plane. Niujorkas ne taip ir toli, o paroda veiks iki rugpjūčio, tad jei bus proga, būtinai aplankykite.
Gigantiškos ekspozicijos pagrindinė idėja - pademonstruoti, kaip Vakarų dizaineriai sėmėsi įkvėpimo iš kinų kultūros ir estetikos. Mįslingoji Kinija maitino Europos kūrėjų vaizduotę nuo pat pirmųjų Vakarų pasaulio kontaktų su šia Rytų gigante. Ji suteikė kūrybinį impulsą tokiems skirtingiems mados dizaineriams, kaip Paulis Poiret, Yves’as Saint Laurent’as, Tomas Fordas, Marcas Jacobsas...
Metropoliteno muziejaus parodoje galima išvysti 140 eksponatų.
Metropoliteno muziejaus parodoje galima išvysti 140 eksponatų. Dalis jų atstovauja vakarietišką aukštąją madą, kiti - avangardu dvelkiančius ready-to-wear kūrinius, šalia pristatomi ir kinų meno objektai: prabangūs kostiumai, sudėtingi piešiniai, porceliano indai.
Įdomu, kad šios parodos meno vadovu (taip pat atrinkusiu ir joje demonstruojamus vaizdo klipus) tapo garsus Honkongo režisierius Wong Kar Wai, puikiai žinomas pirmiausia dėl savo itin subtilia Rytų estetika dvelkiančių filmų.