Paskutinioji rudeninės „Mados infekcijos“ diena – jakudzos invazija, miškų paslaptys ir mada reivo ritmu
„Mados infekcija“ atsisveikino iki ateinančio pavasario. Šeštadienį, paskutinę mados fiestos dieną, Vilniaus Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) 2013 metų pavasario-vasaros tendencijomis alsuojančias kolekcijas pristatė paskutiniai septyni dizaineriai iš Lietuvos, Danijos bei Vokietijos.
Antrąją tradicinės „Mados infekcijos“ dieną savo kūrinius mados aistruoliams pademonstravo Sandra Straukaitė, Asgeris Juelis Larsenas, Milda Čergelytė, duetas „Grosser Heinrich“, Lina Gudanavičiūtė, Aušra Urbanavičiūtė ir Diana Kuzmickaitė bei Dovilė Gudačiauskaitė. Pirmąją renginio dieną, penktadienį, susirinkusieji išvydo septynias mados kūrėjų kolekcijas.
Sandros Straukaitės kolekcija „Not (Bad Taste)“ – mamos jaunystės šokis pagal „Gangman style“
Šeštadienio vakarą garbė atidaryti kolekcijų paradą teko „Mados infekcijos“ idėjinei vadei dizainerei Sandrai Straukaitei. Susirinkusiems mados gurmanams ji pristatė naujausią paplūdimio drabužių kolekciją „Not (Bad Taste)“, kurią įkvėpė mamos jaunystė, 70-ieji, agento 007 Jameso Bondo moterys ir Japonijos marginalai.
Tačiau tai, ką žiūrovai pamatė ant podiumo, galima pavadinti bomba. Pusė kolekcijos modelių, demonstravusių gatvės žargonu vadinamo „forsiško“ stiliaus paplūdimio aprangą, žengė koja kojon su reperio Psy daina „Gangnam Style“.
Elektrinės geltonos ir pilvos spalvų duetai, filmo herojaus Borato maudymosi kostiumėlį primenančios modelio kūną apglėbusios juostos, ryškiaspalviai šortai, raštuotos tamprės ir visus modelių linkius pabrėžiantys griežto kirpimo maudymosi kostiumėliai. Tokį paplūdimį įsivaizduoja dizainerė S.Straukaitė.
Asgerio Juelio Larseno kolekcija – reivo ir gotų maršas
„Mados infekcijos“ svečio iš Danijos Asgerio Juelio Larseno kūriniuose buvo aiškiai justi dizainerio braižas – Londono subkultūrų, gotiška, industrinė estetika. Kolekcijoje gausu militaristinių detalių, naudojama nemažai blizgios odos. Kaip sako pats kūrėjas, jo kolekcija – tai haliucinogeninė kelionė per vyriškus įvaizdžius, blukinanti ribas tarp mirties ir šokio.
Kaukolės motyvas ant daugelio drabužių skolintas iš gotų subkultūros ir iš menininko André Eugène iš Haičio darbų. O štai žanrų sankirta bene geriausiai atspindėta eklektiškoje švarkų ir striukių įvairovėje.
„Mados infekcijos“ antrosios dienos kolekcijos – Žmonės.lt vaizdo reportaže:
Mildos Čergelytės kolekcija „ICHI KILA“ – grožis – šiurpo pradžia
Lietuvių dizainerės kolekciją įkvėpė japonų mafijos jakudzos ir smurto filmai, tačiau drabužiai stebino savo rafinuotumu ir jaukiomis spalvomis – šviesia alyvine, blumarino, perlamutrine balta, blizgančia bronzos. Kolekcijos pristatymui pasirinkta ir originali muzika, kurioje skambėjo japoniško instrumento šamisen garsai.
Išraiškingas ornamentuotes ir žėrinčias geometrines formas dizainerė naudoja kaip grėsmės, perspėjimo, pavojaus signalus, o sykiu ir tamsiųjų karalysčių valdžios regalijas.
MIMI.C pavasario–vasaros moteris yra tarytum išraiškingas mafijos simbolis, kuris verčia grožėtis, tačiau kas žino, galbūt po drabužiais slypi siaubas.
„Grosser Heinrich“ „TIN – TIN – A – BULUM“ kolekcija – apie neįžengiamų miškų paslaptis
Vokiečių kūrėjų duetas „Grosser Heinrich“ Vilniaus ŠMC pristatė kolekciją „TIN – TIN – A – BULUM“, įkvėptą miškų paslapčių, neįžengiamčų girių ir jose gyvenančių mažųjų girininkų.
Ryškus dizainerių braižas – sodrios ir „rūgščios“ spalvos, gamtos raštai, sunkaus kritimo, bet laisvi švelniai drapiruoti mezginiai. Akį traukė dažytas velvetas, gamtos motyvai, kamufliažo raštai. Kolekciją, skirtą šių metų rudeniui ir kitų metų žiemai, papildė ir unikalūs megzti galvos apdangalai. Kūrėjų duetas žaidė su visais įmanomais žalios spalvos tonais – nuo išblukusios samaninės iki smaragdinės žalios. Šią gamtos idilę kartais persmelkdavo raudonos vario ir citrininės geltonos spalvos.
Linos Gudanavičiūtės kolekcija „Recycle“ – kasdieniška, bet ne vartotojiška
Vilniaus dailės akademijos absolventė Lina Gudanavičiūtė paskutinę „Mados infekcijos“ dieną pademonstravo kolekciją „Recycle“, kuriai sukurti buvo pakartotinai panaudoti seni džinsai ir kostiumai. Ekologiškos kolekcijos autorės darbai pasižymi griežtais kirpimais, aiškiais situaletais, ironija.
Spalvinė kolekcijos gama – gatvėje sutinkamų, akies nerėžiančių, tradicinių spalvų paletė. Įvairus atspalvių ir tonų mėlyna, išblukusi džinso, balta bei pilka spalvos.
Kitaip nei tradiciniame mados šou, dizainerės modeliai podiumu žengė ne skambant didžėjaus kūriniams, tačiau sklindant gyviems muzikos garsams. Juos kūrė atlikėja Justė Starinskaitė.
Aušros Urbanavičiūtės ir Dianos Kuzmickaitės kolekcija „UV“ – didmiesčio džiunglių moterims
Blizgi sintetika, nuosaikūs siluetai ir ryškios spalvos – toks skiriamasis Aušros Urbanavičiūtės ir Dianos Kuzmickaitės bruožas. Jų sukurtai didmiesčio moteriai nesvarbus dieninės ar vakarinės aprangos etiketas.
Kolekcijoje naudojami audiniai – medvilnė ir šilkas, spalvas išryškina žiūpsnis sintetikos. Drabužių forma dekoratyvi, minimalistinė.
Ant podiumo pasirodę vyrai taip pat alsavo didmiesčiu, jo triukšmu ir benzinu. Nes tai, pasak pačių autorių, buvo jų įkvėpimo šaltinis.
Dovilės Gudačiauskaitės kolekcija „Dream Your Dream“ – saldus vaikystės prisiminimas
Šių metų „Mados infekciją“ užbaigė lietuvių dizainerė Dovilė Gudačiauskaitė su svajinga kolekcija „Dream Your Dream“.
Klasikos griežtumas, romantikos gūsiai, svajos minkštumas ir kūrybingas vaikiškas žaidimas – tai šios dizainerės braižas. Miško garsuose paskendusiu podiumu žygiavę modeliai – lyg daugelio vaikystės prisiminimų miražas. Pienių geltona, samanų žalia, braškės ir pieno raudona, vaisinių ledų gaivumas.
Aštrių ir griežtų kirpimo formų čia nerasite. Priešingai – moteriškas kūno formas slepiančios drabužių konstrukcijos spinduliuoja žaismingumu ir vaikišku nekaltumu.