Pietų Korėjos politinė partija reklamai panaudojo Lietuvoje populiaraus muzikinio projekto logotipą

Daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje, rengiamo formato „The Voice of…“ logotipas Pietų Korėjoje buvo pritaikytas rinkimams. / AP/Scanpix, LNK nuotr.
Daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje, rengiamo formato „The Voice of…“ logotipas Pietų Korėjoje buvo pritaikytas rinkimams. / AP/Scanpix, LNK nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Pietų Korėjoje prieš pat balandžio 11-ąją, trečiadienį, numatytus parlamento rinkimus, internete pasirodė nuotraukos iš rinkimų agitacijos kampanijos. Jose pagrindinės opozicinės Demokratinės jungtinės partijos atstovai stovi prie, atrodytų, muzikinio projekto „Lietuvos balsas“ plakato...

Nors logotipas ant politinės reklamos plakato atrodo panašus į daugelyje pasaulio šalių rengiamo konkurso „The Voice of…“ (Lietuvoje – tai muzikinė laida „Lietuvos balsas“ – aut. past.) logotipus, mikrofonas jame pakeistas daiktu, primenančiu korėjietišką valgymo lazdelę ar vėduoklę. Sumanieji politinės reklamos kūrėjai nors ir paliko originaliųjų logotipų šriftą, kiek pakeitė teksto turinį. Vietoj tradicinio „The Voice of Korea“ ant plakatų jie užrašė „The Vote of Korea“. Tiek voice tiek vote anglų kalba reiškia balsą, tačiau vote reiškia balsą per rinkimus arba balsavimą.

Kaip Žmonės.lt sakė Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis, reklamuodamiesi tokiu būdu Pietų Korėjos politikai nori pasinaudoti muzikinio projekto „The Voice of...“ populiarumu ir savo pusėn patraukti projekto gerbėjus. „Politinėje reklamoje naudojant tokį ženklą mėginama tam tikrą projekto populiarumo dalį panaudoti savo tikslams. Tokia taktika vadinama taip – menas „sėsti ant uodegos“. Aišku, tokiais atvejais labai svarbūs legalumo dalykai“, – sakė reklamos ekspertas. G.Šepučio teigimu, bylų dėl pasaulinių prekės ženklų panaudojimo savo tikslams yra buvę ir Lietuvoje.

Kaip aiškino reklamos specialistas, gali būti, kad tie, kurie sumanė panaudoti prekės ženklą Pietų Korėjoje savo reikmėms, tiesiog jį pakeitė savavališkai, neprašydami niekieno atskiro leidimo bei pačių sukurto, itin panašaus ženklo neregistravo.

Kadangi patentu saugomi ne konkretūs žodžiai, o bendra vaizdinė logotipo išraiška, originaliojo logotipo savininkai galėtų kreiptis į teismą, jei naujasis ženklas jiems pasirodytų pernelyg panašus į jiems priklausantį.

Tarptautiniu tapusio projekto „The Voice of...“  autoriai – olandų kompanija „Talpa International“. Projekto tėvynėje, Olandijoje, šis šou tapo kultiniu ir netruko išplisti po kitas Europos bei pasaulio šalis. Šiuo metu „The Voice of...“ šou rengiami daugiau nei 40 pasaulio šalių: JAV, Didžiojoje Britanijoje, Australijoje, Lenkijoje, Vokietijoje. Iš Baltijos šalių vienintelė Lietuva kuria šį projektą.

Akivaizdu, kad Pietų Korėjos politikus įkvėpė populiarus šou, mat Korėjoje taip pat vyksta projektas „Korėjos balsas“ (angl. „Voice of Korea“):