„Pirelli“ kalendoriaus 50-mečio proga – legendiniai kadrai
Kitąmet garsusis „Pirelli“ kalendorius minės 50-ąsias savo leidimo metines. Kiekvienais metais jo kūrėjai prikausto minias mados gerbėjų, laukiančių, koks gi mados fotografas kurs kadrus žymiajam leidiniui. Šiemet „Pirelli“ komanda nusprendė nefotografuoti naujų istorijų. Ji nusprendė panaudoti vieno ryškiausių fotografijos istorijoje asmens – Helmuto Newtono – darbus. Šie kadrai, ištraukti iš archyvų, dar niekur nebuvo publikuoti ir yra tikra vertybė mados, estetikos bei fotografijos istorijos mylėtojams.
Pirelli kalendorius, pradėtas spausdinti 1964-aisiais, iš pradžių tebuvo rizikinga reklamos priemonė Italijos kompanijai, prekiaujančiai padangomis. Kas galėjo patikėti, kad šiandien mados pasaulyje tai bus vienas laukiamiausių leidinių? Patekti į Pirelli kalendoriaus puslapius manekenėms – didžiulė garbė. Beje, tokia sėkmė nusišypsojo ir lietuvaitei Editai Vilkevičiūtei. Vieni sako, kad Pirelli kalendorius populiarus dėl aistringų moterų nuotraukų, kiti tvirtina, kad tai – aukštoji meno forma. Įdomu, jog kalendorius atspausdinamas apie 20 000 kopijų tiražu ir išsiunčiamas įtakingiausiems pasaulio žmonėms, netgi karališkajai Didžiosios Britanijos šeimai ir ministrui pirmininkui. Knygynuose Pirelli kalendoriumi neprekiaujama, tačiau atkakliausieji kelias nepigias kopijas gali rasti interneto aukcione eBay.
Nors iki 2014 metų temos paskelbimo vyko uždara arši diskusija tarp reklamos profesionalų ir meno ekspertų, ar tokį svarbų kultūrinį dokumentą galima tiražuoti kaip reklamos priemonę, galiausiai nuspręsta naudoti Helmuto Newtono kadrus. Iš tiesų jie ir buvo fotografuoti specialiai 1986-ųjų Pirelli kalendoriui, bet dėl leidybos ir užmokesčių nesklandumų taip ir neišvydo dienos šviesos. Trys jausmingos manekenės, užfiksuotos Monte Karlo ir Toskanos regionuose, nuotraukose spinduliuoja gyvybingumu, geidulinga nuotaika ir moteriškumu.
Artėjančių metų kalendorius – šventinis ir išskirtinis. Tačiau ar žinote, kuo pasižymi ir kodėl taip laukiamas Pirelli kalendorius? Kompanija garsi tuo, kad į fotosesijas kviečia įtakingiausias aktores ir žymiausius supermodelius. Be to, dažniausiai jos fotografuojamos provokuojančiomis pozomis ir be drabužių! Tiesa, 2013 m. fotosesiją kūręs fotografas Steve’as McCurry pasirinko subtilesnį variantą. Jis garsus savo nuotrauka „Afganų mergaitė“, kuri 1985-aisiais papuošė National Geographic žurnalo viršelį ir fotografijos istorijoje bei internete šmėžuoja iki šiol. Kiti pasaulinio garso fotografai, dirbę su Pirelli, – Mario Sorrenti ir Terry Richardsonas.
Oficialiame Milane vykusiame kalendoriaus pristatyme Pirelli vadovas Marco Tronchetti Provera susirinkusiems spaudos atstovams ne tik pristatė, kaip kalendorius kasmet atspindi besikeičiančią visuomenę ir madas, bet ir paskelbė tostą už „kitus penkiasdešimt metų“. Įdomu, kuo dar nustebins Pirelli?
Galerijoje – ankstesnių Pirelli kalendorių kadrai: