Pirkimo įpročiai per išpardavimus – kaip jie pasikeitė?

Išpardavimas / Vida Press nuotr.
Išpardavimas / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Darbiniams susitikimams – mėlynas vyriškas švarkas, kostiumas ar klasikinių spalvų marškiniai, laisvalaikio iškyloms – marškinėliai, sportinės, lengvos, stilingos kelnės. Darbui – moteriškas juodas kostiumėlis, laisvalaikiui – lengvos striukės ir palaidinės. Išpardavimų metu tokie laimikiai dažniausiai atsiduria pirkinių krepšiuose.

Prekybininkų teigimu, pastaraisiais metais vis daugiau klientų prieš ateidami į parduotuvę būna paruošę „namų darbus“ – drabužių kolekcijas apžiūrėję internetinėje parduotuvėje ir atsirinkę tai, kas juos domina, ką nori pasimatuoti. Todėl net ir per išpardavimus vis rečiau pasitaiko spontaniškų, emocijomis paremtų sprendimų.

Birutė Kalanovaitė, PLC „Panorama“ vadovė, pastebi, kad pirkėjai tampa racionalesni, žingeidesni, atėję į parduotuvę žino, kokio laimikio ieško. Klietams svarbi ir aptarnavimo kokybė.

Vien tik vitrinoje įdėti nuolaidos skaičių ir tikėtis, kad per išpardavimus pradės plūsti pirkėjai, neverta.

„Vien tik vitrinoje įdėti nuolaidos skaičių raudoname fone ir tikėtis, kad per išpardavimus pradės plūsti pirkėjai, neverta. Žinoma, kaina turi įtakos, bet nebe tiek daug, kaip prieš 5–7 metus. Pirkėjai vertina ir profesionalų konsultavimą, ir nuoširdžius patarimus, kuris drabužis geriau tinka. Net ir per išpardavimus kiekviena detalė yra svarbi“, – neabejoja B. Kalanovaitė.

Edgaras Rudzinskas, „Pietro Filipi LT“ vadovas, teigia, kad spontaniškumo rinkoje labai mažai todėl, kad išpardavimai tęsiasi ilgai. „Prieš 5 metus 20 proc. nuolaida visai kolekcijai viliojo, o dabar ji nublanksta. Žmonės daug keliauja, domisi, smalsauja, viską tikrina internete. Konkurencinė aplinka arši, rinka maža, todėl net ir išpardavimų metu vien tik nuolaidomis pritraukti pirkėjų vis sunkiau. Jie ateina žinodami, ko nori, ir tikisi profesionalių konsultacijų.“

Išpardavimų metu pirkėjai pasikeičia

Prekybininkai pastebi, kad didžiųjų išpardavimų metu pirkėjai pasikeičia – į parduotuves drąsiau ateina žmonės, kurie įsigyti drabužių už visą kainą sezono pradžioje negali.

Dar viena tendencija, kurią pastebi prekybininkai, pirkėjai nepuola pirkti drabužių pirmosiomis išpardavimų dienomis. Juras Veželis, „Sportland“ vadovas, teigia, kad pirkėjai niekur neskuba, nors, kai vėliau įvertinamos išlaidos, per išpardavimus išleidžiama 30 proc. daugiau, nei perkant įprastai.

Prekybininkai sako, kad išpardavimų metu ne tik galima pigiau išsirinkti prekę, kuri anksčiau nebuvo pirmo būtinumo, bet ir pagalvoti apie ateinantį rudens ir žiemos sezoną.