Pirmąsyk Vilniuje – stilingieji Vokietijos retro karaliai Maxas Raabe ir „Palast Orchester“

Maxas Raabe / Asmeninio albumo nuotr.
Maxas Raabe / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Įsivaizduokite, kad laiko mašina persikėlėte beveik šimtą metų į praeitį ir atsidūrėte trečiojo dešimtmečio Vokietijos kabarete. Tokią galimybę 2016-ųjų rugsėjo 25-ąją Vilniaus kongresų rūmuose suteiks Europą ir Ameriką pakerėjęs kolektyvas – retro orkestras „Palast Orchester“ su charizmatiškuoju vokalistu Maxu Raabe priešakyje.

„Neįtikėtinai atgaivinta praeities era, fantastika“ – skelbė dienraštis „The New York Times“ po pirmojo „Palast Orchester“ pasirodymo prestižinėje Niujorko salėje „Carnegie Hall“.

Vienos festivalyje į šios grupės koncertą po atviru dangumi susirinko 40 tūkstančių žiūrovų, Japonijoje dainininkas Maxas Raabe sutinkamas kaip superžvaigždė. „Palast Orchester“ įsiamžino keliuose populiariuose kino filmuose, surengė gastroles Kinijoje, Izraelyje, Didžiojoje Britanijoje, Suomijoje, Rusijoje, JAV, Portugalijoje, Prancūzijoje ir daugelyje kitų šalių. Visko mačiusiame Niujorke grupės pasirodymai vyko jau keletą sykių – ir kiekvieną kartą į juos išperkami visi bilietai.

Maxas Raabe ir „Palast Orchester“
Maxas Raabe ir „Palast Orchester“ / Asmeninio albumo nuotr.

Nuo 1986-ųjų gyvuojantis kolektyvas iš Berlyno yra tiesiog unikalus. Pasaulyje nerasite kitos tokios populiarios grupės, savo pasirodymuose tobulai kuriančios trečiojo dešimtmečio Vokietijos šokių vakarų atmosferą, nuo kostiumų iki muzikavimo manieros.

Tačiau į koncertus publiką vilioja ir linksmi grupės eksperimentai. Didžiulį populiarumą „Palast Orchester“ albumų serija „Superhits“, kurioje grupė šimtmečio senumo stiliumi įrašė Tomo Joneso, ABBA, Britney Spears, „Queen“, Robbie Williamso, Prince'o, Philo Collinso, „Eurythmics“ ir daugybės kitų popžvaigždžių hitus.

„Palast Orchester“ atliekami Britney Spears ir Tomo Joneso hitai - „Oops I Did It Again“ ir „Sex Bomb“: 

Visada pasitempęs, fraku pasipuošęs, senųjų salonų dainininkų manieras atkartojantis Maxas Raabe į repertuarą įtraukia ir trečiojo dešimtmečio populiarių dainų, ir specialiai „Palast Orchester“ sukurtų melodijų.

Aistra vokiškajam retro skambesiui Maxas Raabe užsikrėtė dar vaikystėje – šią muziką išgirdęs per radiją. Iki tol operą dievinusį paauglį sužavėjo kabareto melodijos ir tarpukario dainininkų bei tekstų autorių humoras.

Studijuodamas Berlyno menų universitete, jis sutiko bendraminčių – orkestrą subūrė su kitais studentais. Senų kūrinių aranžuotes dainininkas surinko sendaikčių turguose. 1987-aisiais “Palast Orchester” debiutavo šokių vakare viename Berlyno teatrų. Jauni muzikantai net nebuvo įleisti į salę – jiems teko groti fojė. Tačiau publikai jie paliko tokį įspūdį, kad žiūrovai nusigręžė nuo pagrindinių vakaro žvaigždžių ir būriais traukė pasiklausyti „Palast Orchester“, kurie net buvo priversti antrąsyk sugroti visą savo programą.

Grupės populiarumas išaugo žaibiškai - „Palast Orchester“ pavadinimas tapo puikaus vakaro įvairaus amžiaus publikai garantija. Šis pasirodymas – puikus pasiūlymas ir solidaus amžiaus žiūrovams, kurie su malonumu klausosi Danieliaus Dolskio įrašų, ir įdomiai laiką praleisti norinčiam jaunimui, besižavinčiam stilingu retro dvelksmu.

Nors scenoje netrūksta humoro, visi muzikantai į savo darbą žiūri labai rimtai. Anot Maxo Raabe, jie „susikaupę taip, lyg grotų Ludwigo van Beethoveno kūrybą“.

„Palast Orchester“ atliekamas džiazo perlas „Cheek To Cheek“: 

Per beveik trisdešimt karjeros metų „Palast Orchester“ lyderis pasižymėjo ne tik koncertų salėse ir įrašų studijoje, bet ir teatre bei kine. Didžiulio pripažinimo sulaukusiame muzikinio spektaklio „Opera už tris skatikus“ pastatyme jis suvaidino su ekstravagantiškaja dainininke Nina Hagen, nusifilmavo keliose kino juostose, tarp jų – žinomo režisieriaus Wernerio Herzogo filme „Nenugalimasis“.

„Palast Orchester“ albumas „Charming Weill“, kuriame grupė interpretavo kompozitoriaus Kurto Weillio kūrybą, pelnė prestižinį „Echo“ apdovanojimą (vokiškas „Grammy“ atitikmuo) – geriausio klasikos įrašo kategorijoje. Du naujausius grupės albumus sukurti padėjo Annette Humpe – ryški pastarųjų keleto dešimtmečių vokiečių muzikantė, siejama su „new wave“ muzikos era.

„Palast Orchester“ pasirodymo Niujorko „Carnegie Hall“ įrašas buvo išleistas albume „Heute Nacht oder nie - Live In New York“, kuris tapo vienu populiariausių metų įrašų Vokietijoje. Būtent užkariautas niujorkiečių simpatijas Maxas Raabe vadina vienu ryškiausių „Palast Orchester“ pasiekimų: „Nė nesvajojau, kad būsime taip entuziastingai sutikti. Mums žiūrovai plojo stovėdami, buvome tris sykius iškviesti bisui. Tai negirdėtas dalykas šiame mieste. Po koncerto apsikabinome kaip futbolo žaidėjai, laimėję pasaulio čempionatą“.

„Palast Orchester“ atliekama daina „Dream A Little Dream“: 

Bilietai į 2016-ųjų rugsėjo 25-ąją Vilniuje pirmą kartą viešėsiančio orkestro koncertą jau dabar parduodami visose „Bilietų pasaulio“ kasose ir internetu.

Nereikia stebėtis, kad pasirodymas paskelbtas, iki jo likus beveik metams – grupės gastrolių grafikas jau dabar užpildytas iki 2016-ųjų pabaigos, jame – per šimtą pasirodymų. Beje, neseniai į grupės koncertą Liuksemburge visi bilietai buvo išpirkti greičiau nei per valandą.

Todėl Lietuvos melomanams orkestras nusprendė suteikti galimybę jau dabar pasirūpinti gurmaniška Kalėdų dovana – bilietu į pasirodymą, kurį drąsiai galima vadinti muzikine laiko mašina.

Maxas Raabe ir „Palast Orchester“
Maxas Raabe ir „Palast Orchester“ / Asmeninio albumo nuotr.