Pirmoji rudeninės „Mados infekcijos“ diena: ryškios spalvos, netradicinės linijos ir vėjyje plazdantys audiniai
Mada, mada ir dar kartelį mada – tokiu ritmu net dvi dienas kvėpuos Vilnius. Penktadienį Šiuolaikinio meno centre prasidėjęs kasmetinis festivalis „Mados infekcija 2012“ vyksta jau net 14-ą kartą, todėl per dvi dienas simboliškai pristatys 14 kolekcijų.
Pirmąją festivalio dieną žiūrovai išvydo septynias modernias pret-a-porter kolekcijas. Šiais metais per dvi dienas renginyje pasirodys devynios lietuvių dizainerės: Sandra Straukaitė, Dovilė Gudačiauskaitė, Laura Dailidėnienė, Eglė Žiemytė, Lina Gudanavičiūtė, Ieva Daugirdaitė, Milda Čergelytė bei Aušros Urbanavičiūtės ir Dianos Kuzmickaitės duetas. Lietuvos publikai savo kūrybą parodys ir penki svečiai iš Norvegijos, Rusijos, Prancūzijos, Vokietijos, Danijos.
Jau ne pirmus metus renginio vedėjo vairas atiteko aktoriui Aisčiui Mickevičiui. It laktose savo sėdimose vietose nutūpę žiūrovai stebėjo kiek keistoku podiumu žengiančias laibakojes manekenes. Mat pats podiumas, kurio viduryje išdygo didžiulis, baltas festivalio logotipas, buvo daugiau improvizuotas, nei griežtai apibrėžtas
Eglės Žiemytės kolekcija „D.EFECT SS13“ – sofistikuotoms miestietėms, mėgstančioms minimalizmą
Ryškiaspalvė „D.EFECT SS13“ kolekcija akį patraukia stambiais dryžiais, daigstymu, tekstilės grafika ir „vištos kojelės“ raštais. Apgalvotų formų rūbai pasiūti iš šilko, medvilnės ir lino. Spalvos: juoda, garstyčių, oranžinė, žydra, citrininė geltona ir pilka. Formos: nuo griežtų pečių ir talijos linijų iki vėjyje plevėsuojančių tunikų, sijonų ir marškinių.
Dizainerės braižui būdingas skandinaviškas minimalizmas aiškiai atsispindėjo ir šioje kolekcijoje. Jos moteris – sofistikuota, elegantiška miestietė, mėgstanti klasikos ir jaunatviško polėkio derinį. Daug dėmesio skiriama audinių kritimui, sudėtingiems konstrukciniams sprendimams.
Tiesa, kaip ir šį pavasarį vykusioje „Mados infekcijoje“, taip ir šį rudenį, ypatingas dėmesys buvo skiriamas batams. Pilnapadžiai, gremėzdiški aukštakulniai batai ir vėl tapo vienu pagrindinių 2013 m. pavasario-vasaros dizainerės kurtos linijos akcentu.
„Mados infekcijos“ pirmosios dienos kolekcijos – Žmonės.lt vaizdo reportaže:
Lauros Dailidėnienės kolekcija „Sepia light“: marinistinių motyvų įkvėptas origami
2013 metų pavasario-vasaros Lauros Dailidėnienės moteriškų drabužių kolekcija „SEPIA light“ – „SEPIA“ kolekcijos tęsinys. Savo idėjine prasme kolekcija panaši, tačiau tuo pačiu ir labai skirtinga – skirta šiltajam metų sezonui.
Kolekcija buvo itin lengva ir grafiška. Joje dominavo grynos ir šviesios spalvos: kreminė, dramblio kaulo, pilka, balta. Be to, panaudoti kontrastingi akcentai (pavyzdžiui, geležis ir oda – red.past.) ir kirpimai, detalės bei piešiniai, įkvėpti origami lankstinių (japoniškas popieriaus lankstymo menas – red. past.). Skambant Pietų Afrikos grupės „Die Antwoord“ dainai „Fatty boom boom“ podiumu žengiančių manekenių galvas papuošė keistų ir griežtų formų galvos apdangalai.
Šiai dizainerės kolekcijai būdingas metalizuotų paviršių ir spalvų kontrastas. Dar viena įdomi detalė – kolekcijoje naudojami pačios dizainerės kurti audiniai – šilkas, medvilnė, linas.
Be to, kolekcijos metu žiūrovai išvydo naują „Daili bags“ rankinių liniją, kurioje taip kontrastingai derinamos spalvos bei atsispindėjo origami ir marinistiniai motyvai.
Mados vėjams nepavaldi Michaelio Sontago moteriškų drabužių kolekcija
Vos pažvelgus matosi, kad Michaelio Sontago kūryboje ne itin svarbūs nauji mados gūsiai, vėjai ar menkiausi brizai. Moterų amžius, sezonas ar jų gyvenamoji geografija – taip pat neturi nė menkiausios reikšmės. Svarbiausia, laisvas, lengvai krentantis audinys ir 20-ojo amžiaus detalės
Dizainerio braižui būdingas nesuvaržytas audinių kritimas, formuojantis kiek netikėtus siluetus. Kolekcijoje matyti šalti pilki tonai, juoda ir balta spalvos pagyvinamos rugiagėlės mėliu ir pakalnutės žalia. Odos spalvos ir vaivorykštės spalvomis mirguliuojantys aksesuarai atspindi švelnius tonus. Takus šilkas, lengvutė medvilnė ir minkštas trikotažas – jo mėgiamiausi audiniai.
Drapiravimo ir audinių dėka dizainerio drabužiai tapo judančiomis skulptūromis. Kelnių ir palaidinių užbaigimui naudojamos siūles slepiančios juostos padėjo sukurti lankstų ir švarų vaizdą.
„Martinez Lierah“ kolekcija „Sardonicus“: Paryžiaus atmosfera su žiupsneliu Lotynų Amerikos
Prancūzų dizainerių Danielio Lieraho ir Arturo Martinezas tandemas savo veiklą pradėjo 2010-aisiais Paryžiuje, kuomet įkūrė moteriškų drabužių ateljė. Ant podiumu ėjusių manekenių aptempti apdarai spinduliavo paryžietiška klasika, persipynusia su ekstravagancija trykštančiu Lotynų Amerikos mentalitetu. Mat abiejų dizainerių šaknys glūdi būtent ten.
Siekdami savo idėjas įgyvendinti realiame gyvenime, dizaineriai autorinius audinius ir piešinius ant jų kuria patys. Tiesa, šioje „Mados infekcijoje“ pristatytoje kolekcijoje didelės amplitudės spalvų matyti nebuvo. Dominavo juoda, smėlio rudumo ir intensyviai mėlyna.
Tandemas „Martinez Lierah“ veik meistriškai sukomponavo architektūrinių formų įvairovę ir itin griežtas linijas bei leidžiasi į gana netradicinio grožio paieškas. Sukurti drabužiai – ar tai būtų suknelė, ar palaidinė – itin unikalių formų. Plika akimi matyti, kad geometrinės formos ir kampuotos linijos jiems nėra svetimos.
Kaip ir Eglės Žiemytės, taip ir šių dizaineriu vienu pagrindinių kolekcijos akcentų tapo gigantiški, išraiškingais kulnais, kartais padabintais šukas primenančiomis detalėmis, batai. Jie kaustyte kaustė salėje sėdinčių stileivų dėmesį.
„Kristar Design“ by Kristina Vikøren kolekcija „G“: duoklė nešiojamai, patogiai ir jaukiai madai
Dizainerės moto – kasdieniška, paprasta ir jauku. Skaidrios ir šviesios spalvos, aiškūs siluetai, patogūs, tikrai dėvėjimui skirti drabužiai.
Šioje kolekcijoje, tikrąja to žodžio prasme buvo atiduota duoklė kojoms. Specialiai šiam dizainerės pasirodymui buvo sukurtos pėdkelnės. Vienos jų – tarsi batikos raštais numargintos, kitas puošė tigro dryželius primenantys raštai.
Paltai, švarkai, striukės iš avikailio, vilnos bei mocheros. O tai, kas arčiausiai kūno – palaidinės, suknelės, kelnės, sijonai – šilkas ir marginta viskozė. Detalės įkvėptos kareiviškos uniformos, tačiau siluetai nėra vyriški, greičiau sportiški, elegantiški ir abiems lytims tinkantys drabužiai. Kolekcijoje dominuoja laisvos formos, minkštumas, iššaukiantys skeltukai ir, žinoma, iškirptės.
Ievos Daugirdaitės kolekcija „Eunoia“: moteriškai grakšti, bet griežta klasika
Dizainerės braižui būdingi griežti kirpimai, tiesios linijos, šviesios spalvos, žaidimas įvairiomis faktūromis. Būtent tokia ir buvo ši I.Daugirdaitės kolekcija. Dominuojančios spalvos: pastelinė geltona, violetinė, rožinė, balta bei pilka.
Jos drabužiai skirti žaismingoms, kūrybingoms ir intelektualioms moterims. Rūbų siluetai griežti, tačiau moteriški, neretai skulptūriškos linijos. Naudojama oda, derinami įvairūs natūralūs ir sintetiniai audiniai.
Anot dizainerės. žodis „eunoia“ reiškia gražų mąstymą, teigiamą mintį. Todėl ši kolekcija yra apie besišypsančią miesto keliautoją. Apie patogius, „neperkrautus“ drabužius. Jų spalvynas – šviesus ir pozityvus.
BEssARION kolekcijoje: klasika su reivo prieskoniu
Rusijoje kuriantis dizaineris privertė visus sugrįžti į 90-uosius metus, kuomet eleganciją galėjo reikšti ir trikotažas, ir oda, ir medvinė. Moterys, kurioms patinka santūrus, lakoniškas ir detalėmis neperkrautas stilius, turėtų kaip mat tapti šio dizainerio didžiausiomis gerbėjomis.
Dizainerio pademonstruotose kūriniuose įvairias deriniais ir kiekiais maišomas nuosaikumas ir ekstravagancija. Nors modeliai ir dėvėjo klasikinio silueto drabužius, tačiau konstrukciniai jų sprendimai toli gražu nėra klasikiniai. Liemenį ir klubus pabrėžiantys kirpimai, tad visų modelių veik be išimties taliją juosė aukštas kelnių ar suknelių liemuo.
Spalvinė gama tikrai nėra akį rėžiančios markerinės geltonos, rožinės ar žalios. Visiškai atvirkščiai – ramios samanų, pilkos, balkšvos, rusvos ir juodos spalvos.
Jo nepriekaištingi siuviniai – neįprasti. Grafiški, architektūriniai siluetai griauna stereotipus, bet tuo pat metu pabrėžia švelnias moters kūno linijas. Tai neįtikėtina, bet harmoninga įvairių kokybiškų tekstūrų jungtis. Dizainerio misija – griauti moters aprangos stereotipus tuo pat metu kuriant laisvą, nepriklausomą moteriškų drabužių estetiką.
Madingiausiais šalies festivalis rengiamas nuo 1999 metų. Naujausias žinias iš šį šeštadienį vyksiančios antrosios festivalio "Mados infekcija" dienos rasite portale Žmonės.lt.