Po dvejų metų pertraukos prasidėjo garsusis Kanų kino festivalis
Prancūzijoje antradienį prasidėjo 74-asis Kanų kino festivalis, o džiaugsmingo jaudulio sulaukus pirmo visaverčio filmų festivalio nuo COVID-19 pandemijos pradžios nenumalšino net taikomos priemonės socialiniam atstumui palaikyti.
Praėjusių metų renginys buvo atšauktas dėl pandemijos, ir nors garsenybėms šiemet buvo leidžiama ant raudonojo kilimo pasirodyti be apsauginių kaukių, norint patekti į renginį buvo reikalingi sveikatos pažymėjimai, o daugelis ištaigingųjų pratęstuvių, tapusių festivalio vizitine kortele, atidėtos saugumo sumetimais.
„Koronavirusas vis dar egzistuoja, tačiau galimybė būti čia, grįžtant festivaliui, festivalį atidarančio filmo premjeroje <...> tai kelia didžiulį palengvėjimo jausmą ir jaudulį“, – naujienų agentūrai AFP kalbėjo JAV aktorius Adamas Driveris.
A.Driveris kartu su prancūzų aktore ir dainininke Marion Cotillard sukūrė pagrindinius vaidmenis festivalio programą pradėsiančiame filme „Anet“ – kultinio režisieriaus Leos Caraxo miuzikle.
JAV režisieriaus Spike'o Lee vadovaujamos žiuri nariai atvyko pirmadienio vakarą, o antradienio popietę surengs tradicinę spaudos konferenciją, prieš leisdamiesi į 24 filmų vertinimo maratoną. S.Lee tapo pirmuoju Kanų žiuri vadovaujančiu juodaodžiu.
Festivalio pastatą – žemą betoninį statinį, vadinamą „bunkeriu“ – puošia plakatas, kuriame pavaizduotas didelius akinius dėvinčio S.Lee veidas dviejų palmių fone.
Šiemet dauguma žiuri narių yra moterys, įskaitant JAV aktorę Maggie Gyllenhaal, Kanados ir Prancūzijos dainininkę Mylene Farmer ir Prancūzijos ir Senegalo aktorę Mati Diop.
Taip pat į žiuri sudėtį įeina Taharas Rahimas, 2009 metų filmo „Pranašas“ (A Prophet) žvaigždė, ir Pietų Korėjos aktorius Songas Kang-ho, vaidinęs pastarajame prieš dvejus metus surengtame festivalyje nugalėtoju pripažintame filme „Parazitas“ (Parasite).
„Panirkite į pasakojimą“
Atėjus vakarui, garsenybės žengė iš perdirbtos medžiagos nuaustu raudonu kilimu, kurio dydis sumažintas siekiant mažinti poveikį aplinkai.
Amerikiečių aktorė ir režisierė Jodie Foster yra paskelbta atidarymo ceremonijos garbės viešnia; prieš prasidedant „Anet“ peržiūrai jai bus įteiktas „Auksinės palmės šakelės“ garbės apdovanojimas.
„Anet“ yra pirmasis L.Caraxo filmas nuo kino juostos „Šventieji motorai“ (Holy Motors), sukurtos prieš devynerius metus. Tas filmas taip pat varžėsi dėl apdovanojimo Kanuose.
Šiais metais festivalyje pristatomame filme pasakojama apie garsenybių porą ir paslaptingą jų vaiką, vardu Anet.
M.Cotillard naujienų agentūrai AFP teigė, jog po mėnesių mėnesius trukusių dėl pandemijos įvestų suvaržymų, tragiška meilės istorija „kviečia žiūrovus atvykti ir panirti į pasakojimą, pabūti didelio reginio dalimi“.
Jos partneris filme A.Driveris garsėja tuo, jog nemėgsta savęs matyti ekrane, ir teigė, jog filmas „Anet“ nebus išimtis.
Kai šviesos užges, aktorius pažadėjo pasprukti į kokį nors kabinetą ir palaukti premjeros pabaigos.
„Pasėdėsiu ten, pažaisiu segikliu ar kokia nors lipnia juosta ir grįšiu, kai vėl užsidegs šviesos, – šypsodamasis kalbėjo aktorius. – Ir elgsiuosi, lyg būčiau sėdėjęs salėje visą laiką!“
„Padarys įspūdį“
Šiais metais 24 filmai varžysis dėl pagrindinio festivalio prizo – „Auksinės palmės šakelės“.
Festivalio direktorius Thierry Fremaux pažadėjo, kad renginio programa „padarys įspūdį“.
Tarp apdovanojimą gauti pretenduojančių režisierių yra tokie ilgamečiai Kanų favoritai kaip italas Nanni Moretti su savo naujuoju filmu „Trys aukštai“ (Tre Piani), prancūzas Jacques'as Audiard'as su „Paryžius, 13-asis rajonas“ (Les Olympiades) ir Tailando įtampą keliančių filmų meistras Apichatpongas Weerasethakulas su debiutiniu filmu anglų kalba „Memoria“.
Fotogalerija:
Tarp kitų pretendentų yra Seanas Pennas, kurio Afrikoje besivystanti humanitarinė meilės istorija „Paskutinis veidas“ nuskambėjo Kanuose 2016 metais, iranietis, dukart „Oskaro“ laureatas Asgharas Farhadi bei rusų režisierius Kirilas Serebrenikovas, kuriam draudžiama išvykti iš šalies dėl kaltinamojo nuosprendžio, laikomu bausme už kritiką prezidento Vladimiro Putino adresui.
Šiais metais konkurse varžosi tik keturios režisierės moterys, todėl manoma, kad žiuri darbas bus atidžiais stebimas, ar nepasireikš festivaliui būdinga tendencija vėl išrinkti nugalėtoją vyrą iš nekomercinio kino elito atstovų.
Iki šiol tik viena moteris yra laimėjusi „Auksinę palmės šakelę“ – režisierė Jane Campion, 1993 metais nugalėjusi su filmu „Fortepijonas“ (The Piano).
Fotogalerija: