Po „Titan“ katastrofos – vis dar reklamuojama 250 tūkst. dolerių kainuojanti kelionė

Povandeninis laivas „Titan“ ir legendinis laivas „Titanikas“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Povandeninis laivas „Titan“ ir legendinis laivas „Titanikas“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Praėjus 11 dienų po povandeninio laivo „Titan“ katastrofos, nardymo darbus vykdančios įmonės „OceanGate“ interneto svetainėje vis dar reklamuojama kelionė į „Titaniką“.

Ketvirtadienį vis dar buvo galima rasti puslapį, pavadintą „Titan Expedition – Explore the Titanic“, kuriame siūloma pasinerti į laivo nuolaužas bendrovės povandeniniu laivu, rašo „Daily Mail“.

„Drąsūs keliautojai išplauks nuo Kanados Atlanto vandenyno pakrantės ir leisis į 8 dienų ekspediciją, kurios metu nardys prie kultinio laivo.

Nardymas ne tik suteiks jaudinančią ir unikalią kelionės patirtį, bet ir padės mokslininkų bendruomenei daugiau sužinoti apie sudužusį laivą ir giluminę vandenyno aplinką“, – rašoma puslapyje.

Puslapyje išvardijamos dvi „misijos“ ir siūloma įsigyti 2024 m. birželio mėnesio keliones. Teigiama, kad šių metų birželio misija „šiuo metu dar vykdoma“.

Ištrauktos „Titan“ povandeninio laivo dalys
Ištrauktos „Titan“ povandeninio laivo dalys / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Primename, kad povandeninio laivo, kuris susprogo nerdamas prie „Titaniko“, dalys trečiadienį buvo iškrautos Sent Džonse, Kanadoje.

Pareigūnai teigia, kad tarp nuolaužų rastas povandeninio laivo nusileidimo rėmas ir galinis dangtis.

JAV medikai atliks oficialią numanomų palaikų analizę, sakoma pakrančių apsaugos tarnybos pranešime.

Agentūra yra pradiniame nelaimės priežasčių tyrimo etape. Pakrančių apsaugos tarnybos Jūrų tyrimų valdyba (MBI) gabens įrodymus į JAV uostą tolesnei analizei ir tyrimams.

MBI pirmininkas kapitonas Jasonas Neubaueris pareiškime teigė, kad „dar reikia atlikti daug darbo, kad suprastume veiksnius, lėmusius katastrofišką „Titano“ žūtį, ir padėtume užtikrinti, kad panaši tragedija nepasikartotų“.

„Esu dėkingas už koordinuotą tarptautinę ir tarpžinybinę paramą, kuri padėjo išgauti ir išsaugoti šiuos gyvybiškai svarbius įrodymus itin dideliu atstumu ir gylyje jūroje“, – sakė kapitonas J.Neubaueris.

Visi penki laive buvę žmonės žuvo birželio 18 d. po to, kai laivas sprogo praėjus maždaug 90 minučių po panėrimo apžiūrėti garsiojo 1912 m. sudužusio laivo, esančio 3 800 m gylyje šiaurinėje Atlanto vandenyno dalyje.

Žuvo nardymą organizavusios bendrovės „OceanGate“ vadovas 61 metų Stocktonas Rushas, 58 metų britų tyrinėtojas Hamishas Hardingas, 48 metų Shahzada Dawoodas ir jo 19 metų sūnus Sulemanas Dawoodas bei 77 metų prancūzų naras Paulis-Henry Nargeolet.

Hamishas Hardingas, Paulas-Henri Nargeolet, Stocktonas Rushas, Shahzadas Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas Dawoodas
Hamishas Hardingas, Paulas-Henri Nargeolet, Stocktonas Rushas, Shahzadas Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas Dawoodas / „Scanpix“ nuotr.

Pareigūnai iš pradžių skeptiškai vertino galimybę atgauti kurio nors iš jų kūnus.

„Jūros dugne – neįtikėtinai negailestinga aplinka“, – netrukus po to, kai buvo patvirtinta, kad laivas dingo, sakė pakrančių apsaugos admirolas Johnas Maugeris.

Tuo metu kapitonas J.Neubaueris sakė, kad tyrėjai imsis „visų atsargumo priemonių“, jei aptiks žmonių palaikus, ir kad tyrimo metu greičiausiai bus surengtas oficialus posėdis, kuriame bus duodami liudytojų parodymai.

Iki šiol, pakrančių apsaugos tarnybos teigimu, dideliame nuolaužų lauke netoli „Titaniko“ priekinės dalies rastos penkios pagrindinės povandeninio laivo dalys.

Pasak BBC mokslo korespondento Jonathano Amoso, trečiadienį į krantą iškeltos nuolaužos, atrodo, apima bent vieną titaninį galinį dangtį, povandeninio laivo iliuminatorių be lango, taip pat titaninį žiedą, nusileidimo rėmą ir galinės įrangos skyrių.

„OceanGate Expeditions“ povandeninis laivas „Titan“, plaukęs prie nuskendusio „Titaniko“
„OceanGate Expeditions“ povandeninis laivas „Titan“, plaukęs prie nuskendusio „Titaniko“ / „Scanpix“ nuotr.

Bendrovė „OceanGate“ buvo kritikuojama dėl savo saugos praktikos, o buvę darbuotojai išreiškė susirūpinimą dėl povandeninio laivo „Titan“, kuriam nebuvo taikomas reglamentavimas.

BBC matytose elektroninio pašto žinutėse S.Rushas anksčiau atmetė vieno eksperto nuogąstavimus dėl saugos, sakydamas, kad „pavargo nuo pramonės atstovų, kurie bando naudoti saugos argumentus, kad sustabdytų naujoves“.

Kitas buvęs „OceanGate“ darbuotojas taip pat parašė patikrinimo ataskaitą, kurioje nurodė „daugybę problemų, keliančių rimtą susirūpinimą dėl saugos“, įskaitant tai, kaip buvo išbandytas korpusas.

Praėjusią savaitę „OceanGate“ pareiškime teigė, kad tai „nepaprastai liūdnas metas mūsų darbuotojams, kurie yra išsekę ir labai sielvartauja dėl šios netekties“.