Portretistė Žaneta Paunksnė: „Fotografas savo darbuose neturi tapti plastikos chirurgu“

Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.
Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

„Kultūros nakties“ metu penktadienio vakarą Vilniuje žinoma fotografė Žaneta Paunksnė pristatė gyvos fotografijos ir kompiuterinio dizaino projektą „Efektas vs Defektas“, kuriame dalyvių veidai tapo įspūdingais foto portretais su netikėtais efektais. Čia Žaneta fotografavo, o jauni menininkai drąsiai improvizavo kurdami naują nuotraukos sluoksnį ir ieškodami visai kitų, meniškų, kūrybiškų ir netradicinių nuotraukos redagavimo būdų.

Šis originalus bandymas išvaduoti žiūrovus nuo priklausomybės efektams, nuotraukose veidus paverčiantiems tobulais ir vienodais,  sudomino visą būrį kultūros naktinėtojų, kurie ir turėjo nuspręsti – efektas ar defektas papuošė projekto dalyvių veidus. 

„Raukšles retušuok, bruožus koreguok, spalvas pakeisk, jaunystės filtrą uždėk, šviežumo efektą sukurk – tai tik dalis nuolatinių pageidavimų, kuriuos girdi įvairių fotografijų autoriai. Nuotraukos be korekcijų yra lygu nusikaltimui, o tai reiškia, jog realybė tampa kruopščiai trinama iš mūsų sąmonės“, – sako fotografė Žaneta Paunksnė.

Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.
Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.

Nesvarbu ar fotografuosi įžymybes, ar eilinius planetos gyventojus, būsi nuolat atakuojamas reikalavimais sukurti tobulesnio gyvenimo iliuziją.

Ir tai nėra užduotis suteikti daugiau šviesos tamsiai nuotraukai ar paryškinti kontrastą, arba sušvelninti šešėlius. Tai – užsakymai operuoti lyg peiliu įvairiomis programomis veidus, kūnus ir tuo pačiu asmenybes.

Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.
Žaneta Paunksnė pristatė projektą „Efektas vs Defektas“ / Morta Pau nuotr.

Žiūrovai skirstosi į dvi grupes – vieni netikrą, ištobulintą grožį priima kaip gryną tiesą ir kankina save jos siekdami realiame gyvenime, kiti gi netiki niekuo ką mato ir visada moja ranka sakydami: „čia fotošopas“.

Ir viena, ir kita yra ydinga, nes prarasdami pasitikėjimą arba savimi, arba autoriumi, atimame iš savęs nuoširdaus santykio su vaizdu malonumą. 

Tačiau fotografijos dizaino programos ir priemonės gali būti naudojamas visai ne tariamam tobulumo standartui pasiekti. Tai atskira meno rūšis, kuri suteikė įspūdingą vizualinę ir emocinę patirtį projekto „Efektas vs Defektas“ dalyviams ir žiūrovams.