Praėjus metams po karūnavimo pristatytas oficialus Charleso III portretas: stebina ne tik dydžiu

Charleso III portretas / „Instagram“ nuotr.
Charleso III portretas / „Instagram“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2024-05-14 18:49
AA

Praėjus metams nuo karūnavimo Bakingamo rūmuose atidengtas pirmasis oficialus tapytas karaliaus Charleso III portretas.

Kaip rašo BBC, didžiuliame aliejiniais dažais ant drobės nutapytame paveiksle karalius Karolis III vaizduojamas vilkintis Velso gvardijos uniformą ir kiek didesnis nei yra realybėje.

Ryškiai raudonos spalvos paveikslą, kurio išmatavimai 281.94cm x 220.98 cm, nutapė dailininkas Jonathanas Yeo, kuris taip pat yra nutapęs buvusį Jungtinės Karalystės ministrą pirmininką Tony Blairą, serą Deividą Attenboro ir Malalą Jusafzai.

Naujajame portrete karalius pavaizduotas su kardu rankoje, o ant jo peties nutūpęs drugelis.

Charleso III portretas / „Instagram“ nuotr.

Viešas paveikslo pristatymas visada kelia nerimą dailininkui, o ypač tada, kai jame nutapytas karalius.

„Jei paveikslas būtų blogai įvertintas, galėčiau už tai tiesiogine prasme sumokėti savo galva“, – juokavo menininkas.

Laimei, menininko paveikslą jau spėjo palankiai įvertinti karalienė Camilla. Teigiama, kad karalienė, pažvelgusi į paveikslą, pasakė J.Yeo, kad jis puikiai įamžino karalių: „Taip, tu jį puikiai supratai“.

O ir pats karalius, kuris darbą matė tik beveik baigtą, buvo sužavėtas. Vis vėlto buvo nustebintas tokios ryškios spalvos pasirinkimo.

Karalius Charlesas III / Scanpix nuotr.

O tokia paveikslo spalva buvo pasirinkta neatsitiktinai. 1975 m. karaliui Charlesui III buvo suteiktas Velso gvardijos pulko pulkininko laipsnis. Nuotraukoje uniformos raudona spalva išnyksta raudoname fone, todėl karaliaus veidas dar labiau išryškėja.

J.Yeo sako norėjęs, kad paveikslas būtų išskirtinis ir atsietas nuo praeities. Dėl šios priežasties, nors menininkas ir paisė kai kurių karališkojo portreto tradicijų – monarchą vaizdavo su karine apranga, kardu, tačiau siekė sukurti kažką šiuolaikiškesnio, pasirinkdamas sodrias spalvas ir ant peties nutupdydamas drugelį.

„Man labai įdomu išsiaiškinti, koks tai yra žmogus, ir pabandyti tai perteikti drobėje“, – sakė menininkas.

Jis pridūrė, kad portrete ir drugelis atsidūrė it nuoroda į ilgalaikį karaliaus domėjimąsi aplinka. J.Yeo sako, kad patupdyti ant peties drugelį buvo paties Charleso III idėja.

„Meno istorijoje drugelis simbolizuoja metamorfozę ir atgimimą“, – aiškino menininkas, o tai tinka neseniai į sostą įžengusio monarcho portretui.