Priešpremjerinė beprotybė. Kaip atlikėjai kovoja su stresu?
Jau rytoj Palangos koncertų salėje vyks išskirtinė šių metų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatropremjera – šokio spektaklis „Žizel“. Kūrybinės trupės epicentre – šokėjas Mantas Černeckas ir baleto trupės vadovas Donatas Bakėjus, kurie kartu ne tik statė spektaklį, bet ir atlieka pagrindinį – Alberto – vaidmenį.
Kūrėjai neslepia, jog įtampa prieš premjerą yra kaustanti, ir visi atlikėjai su ja kovoja kaip išmanydami. Spektaklio choreografas D. Bakėjus stresą išdrįso paskandinti jūroje, na, o M. Černeckas „gydymo priemonių“ imsis prieš pat premjerą – stresą numalšinti jam padės net paprasti loginiai žaidimai išmaniajame telefone.
Ties beprotybės riba
„Paprastai tariant, paskutinė savaitė prieš premjerą yra tikras chaosas. Visiems viskas neaišku, atsiranda nenumatytų niuansų, kyla gausybė klausimų, ir visa tai spręsti tenka režisieriui ar choreografui, - pasakojo D. Bakėjus. - Šis chaosas veda link beprotybės! Susirašome su Mantu, vienas kitą nuraminame. Bent jau kuriam laikui.“
Choreografas įsitikinęs, kad pasirodyti prieš žiūrovus, jaučiant tokią didelę įtampą, nėra gerai, nes energetika persiduoda kitiems. Siekdamas numalšinti stresą, choreografas netgi pasiryžo įlįsti į jūrą!
„Kita vertus, turiu pasidžiaugti, kad mums su Mantu dirbti kartu yra lengva. Kurdami „Žizel“, mes iš atskirų gabaliukų dėliojome darnų spektaklio „piešinį“. Taip lėtai, neskubėdami, kaip kad archeologai atkasinėja istorinius radinius. Pasitikėjome ir savo intuicija, jausmais, - atskleidė pašnekovas. - Kūrybinis procesas labai individualus, nes mes su Mantu esame labai skirtingi. Aš – labiau chaotiškas, o jis - racionalesnis. Mantas užsirašo kiekvieną taktą, kuria judesių brėžinius."
Padeda loginė veikla
Paklaustas, kaip M. Černeckas jaučiasi prieš premjerą, jis atsakė, kad laiko, kada nervintis, nėra, nes nuolat vyksta repeticijos. Didžiausia įtampą paprastai jis jaučia iki uždangos pakilimo, tačiau viskas dingsta, išėjus į sceną.
„Kaskart prieš premjerą susirandu tylų kamputį ir pabūnu su savimi. Su įtampa susidoroti padeda ir pasivaikščiojimas prie jūros bei elementarūs loginiai žaidimai išmaniajame telefone. Loginė veikla neleidžia būti piktam ar tiesiog išprotėti, - pusiau juokais, pusiau rimtai kalbėjo pašnekovas. - Šiąnakt buvo pirma naktis, kai užmigau greitai, nes įprastai vis kamuoja mintys, ką spektaklyje reiktų daryti kitaip. Ryte, dar prieš pabundant, mintyse jau skamba muzika.“
Dėl didelio chaoso ir susikoncentravimo vien į premjerą M. Černeckas pradėjo užsirašinėti net paprasčiausius kasdienius darbus – į visas puses besiblaškančios mintys neleidžia susikaupti.
„Spektaklis yra gyvas organizmas, net dėl vieno žmogaus, kuris turi atlikti menkiausią smulkmeną, viskas subyrėti. Puiku, kad ruošiantis spektakliui, visi kūrybinės trupės nariai dirba išties organizuotai. Galiu tvirtai pasakyti, kad esame paruošę pasirodyti Palangoje“, - tikino M. Černeckas.
Po spektaklio premjeros didžiausia dovana šokėjui bus kokybiškas ir ilgas miegas. Tačiau pernelyg atsipalaiduoti nepavyks, nes po poros dienų teks kibti į kitus darbus, o po maždaug savaitės Muzikinio teatro šokėjai žadėjo aptarti „Žizel“.