Prireikė 10 metų, kad gimtų unikalūs odos priežiūros produktai
Cyrille Telinge ilgai vadovavo laboratorijai, kūrusiai kosmetikos produktų formules įvairių šalių farmacinėms ir kosmetikos kompanijoms, tarp jų – ir labai garsioms. Dirbdamas šį darbą prancūzas subrandino idėją chemines medžiagas pakeisti veiksmingomis, bet natūraliomis ir saugiomis naudoti. Kad tikslas būtų pasiektas, prireikė net 10 metų!
Su „Novexpert“ gamyklos įkūrėju kalbėtis labai įdomu, nes Cyrille Telinge, pirma, kaip žuvis vandeny nardo po kosmetikos industrijos užkulisius, antra, jam su talentingų mokslininkų komanda pavyko sukurti unikalius sudėtimi ir efektyvumu nišinius odos puoselėjimo produktus.
Odos priežiūros srityje stebimos įvairios tendencijos. Kurios jums labiausiai imponuoja?
Man patinka, kad visame pasaulyje daugėja racionaliai mąstančių moterų ir vyrų, kurie nelinkę aklai pasitikėti didžiaisiais prekių ženklais ir reklama. Vartotojai tampa protingesni ir labiau nepriklausomi. Man patinka ir naujasis snobizmas. Anksčiau buvo prestižiška naudoti tokį kremą kaip Sharon Stone, bet naujieji snobai teikia pirmenybę prekių ženklams, kuriuos mažai kas žino, kurie nesiejami su garsenybėmis. Turiu galvoje nišinius produktus: jų odos priežiūros srityje daugėja ir tai puiku! Labai gerai vertinu natūralumo tendenciją. Švaresnė, natūralesnė produktų sudėtis – o, taip, tokie kremai man patinka! Šia tendencija, deja, prisidengia ne visai sąžiningi rinkos žaidėjai ir klaidina vartotojus, ieškančius tikro ekologiško natūralaus produkto.
Argi natūralūs produktai – visada geriau?
87 procentai Prancūzijos moterų teigia, kad jų prioritetas – natūrali kosmetika. Bet daugelis žmonių negalėtų paaiškinti, kodėl linkę rinktis natūralumą. Tiesiog vidinis balsas jiems šnibžda, kad tai – geriau. Galiu paaiškinti, kodėl išties geriau. Odos priežiūros produktuose esančios medžiagos – antioksidantai, konservantai, saulės apsaugos filtrai, dažikliai, kvepikliai ir kt. – skverbiasi pro odą gilyn ir lieka kūne. Jei paimtume jūsų kraujo, rastume jame mažiausiai 10–20 komponentų, kurie naudojami gaminant tokias priemones. Teigiu tai, remdamasis mokslinėmis publikacijomis. Kosmetika teršia mūsų kūną. Sąžiningai sakau – nežinau, ką tie teršalai daro, kenkia ar ne. Niekas tikrai nežino: nei toksikologai, nei alergologai, nei imunologai.
Tačiau įtarimas, kad nedaro nieko gero, yra. Todėl, kai subrendo mintis kurti savo prekės ženklą, su bendraminčiais nutarėme, jog sintetines medžiagas pakeisime natūraliomis, biologiškai suyrančiomis, pagamintomis naudojant šiuolaikines technologijas. Tokias medžiagas, patekusias į organizmą, suskaido, suvalgo jame esančios bakterijos. Padarėme bandymą su sintetiniais ir natūraliais komponentais – norėjome pasitikrinti, ar bakterijos gali įveikti „chemiją“. Neįveikė. Aš nesakau, kad natūralios medžiagos geriau, bet teigiu, kad jos – biologiškai suyrančios.
O ką pasakytumėte tiems, kurie teigia, jog sintetinės medžiagos – efektyvesnės už natūralias?
Mėgstu šitą klausimą! Ar botoksas veiksmingas? Taip, jis veiksmingas. Ar jis – „chemija“? Ne! Ar hialurono rūgštis veiksminga? Visi žino, kad veiksminga. Ar ji – „chemija“? Ne! Abi šios medžiagos ir daug kitų efektyvių komponentų, naudojamų odos priežiūros industrijoje, – natūralios. Bet joms pagaminti reikia aukštųjų technologijų.
Neverta švaistyti pinigų prastiems produktams, verčiau išleisti keliems labai kokybiškiems (ir brangiems).
Taigi kurdami prekės ženklą „Novexpert“ nusprendėte: „Mūsų kosmetika bus natūrali“? Bet gaminantieji dermokosmetiką išvardytų jų produktų privalumus, gaminantieji vadinamuosius kosmeceutikus – jų... O vartotojams kažkaip reikia pasirinkti! Maža to, norėtųsi pasirinkti tokias priemones, kurios neterštų kūno ir tikrai prisidėtų prie odos gerovės.
Dermokosmetika orientuota į jautrią odą, kurią turinčių žmonių pasaulyje labai daug. Kosmeceutikai – didele veikliųjų medžiagų koncentracija pasižymintys produktai, paprastai anti-aging poveikio. Prie šios grupės priskiriami ir luxury gaminiai – „Lancôme“, „Sisley“, „Dior“ ir kt. Kai mums reikėjo apsispręsti, kuriai kategorijai atstovaus „Novexpert“, ryžomės įgyvendinti idėją, kuri daugeliui atrodė neįgyvendinama. Mes nutarėme visą galią atiduoti ne rinkodaros ir finansų skyriams, bet mokslininkams. Jie sudaro 85 proc. „Novexpert“ komandos. Kai vadovavau formulių kūrimo laboratorijai, nuolat susidurdavau su mūsų užsakovų požiūriu, į ką naudinga investuoti pinigus, į ką – ne. Didžiausios sumos – pakuotėms ir reklamai, o ne formulėms, bet būtent jos lemia produktų efektyvumą.
Nutarėme tapti išskirtiniai – kurti kosmetiką, kuri būtų visiškai, t. y. 100 proc., natūrali, tiktų jautriai odai ir turėtų didelę veikliųjų medžiagų koncentraciją. Tai buvo didžiulis iššūkis! Labai sunku visa tai suderinti technologiškai ir gamybiškai. Daug metų vykdėme bandymus, buvo nemažai nesėkmių, bet galų gale mums pavyko! Aišku, tai kainuoja labai daug. Galiu pasakyti, kad „Novexpert“ formulės – vienos brangiausių.
Netvirtinu, kad mes – vieninteliai tokie rinkoje, kad geriausi, bet didžiuojuosi tuo, kad mūsų kompanijoje valdžią turi mokslininkai. O rezultatai... Serumas, kuriame – 1,6 proc. grynos hialurono rūgšties (paprastai jos būna 0,5 proc.)... Serumas su 25 proc. stabilizuoto vitamino C, tinkamo net jautriai odai, tinkamo naudoti vasarą, netgi mėgaujantis saulės voniomis – tai unikalu. Mums ne kartą sakė: „Kam daryti brangią formulę? Vartotojas vis tiek nesupranta skirtumo tarp aukšto ir vidutinio lygio formulių!“ Tai – tiesa. Bet toks mūsų pasirinkimas.
Gal ir neprotinga tiek investuoti į mokslininkų darbą, bet aš jaučiuosi gerai gamindamas tai, kuo tikiu ir kas man pačiam patinka. Klausėte apie man imponuojančias tendencijas – paminėsiu dar vieną. Ji susijusi su nišinių odos priežiūros produktų vartojimu.
Europoje stiprėja supratimas, kad mažiau yra daugiau. Kad neverta švaistyti pinigų prastiems produktams, verčiau išleisti keliems labai kokybiškiems (ir brangiems). Sveikinu šią tendenciją, nes ji – tai ne tik kokybė, bet ir skaidrumas, sąžiningumas.
Daugiau informacijos apie nišinę „Novexpert“ kosmetiką rasite www.juara.lt/novexpert.