Provokuojančiai sporto klubo reklamai – Skaivos Jasevičiūtės kritika: „Marozų klientūrai gal tiks“

Skaiva Jasevičiūtė, „Gym+“ reklama / BNS nuotr. ir „Gym+“ reklama
Skaiva Jasevičiūtė, „Gym+“ reklama / BNS nuotr. ir „Gym+“ reklama
Šaltinis: Žmonės
A
A

Naują reklaminę kampaniją apie „gražią tik savo augintiniui“ moterį ir „gražų tik savo mamai“ vyrą paleidęs visoje Lietuvoje veikiančių sporto klubų tinklas „Gym+“ sulaukė kritikos strėlių. Toks būdas pritraukti daugiau sportuojančių užkliuvo ir žinomiems žmonėms – jie reklamai pažėrė aštrių vertinimų.

Rugpjūčio antrojoje pusėje viešojoje erdvėje pasirodė sporto klubų tinklo „Gym +“ nauja reklama. Joje skelbiama apie rudens akciją, o klientai viliojami provokuojančiais šūkiais.

„Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų!“, – rėžiama reklamoje, kurios nuotraukoje pozuoja moteris su šunimi.

Tuo metu kitoje reklamoje vaizduojamas vyras.

„Gražus tik savo mamai? Būk gražus iš tikrųjų!“ – skelbia sporto klubų reklamos šūkis, o šalia jo pozuoja moteris su tariamu sūnumi.

Abi reklamos pasklido socialiniuose tinkluose. Tiesa, jos buvo sutiktos prieštaringai. Nors kai kuriems ir kelia juoką tokie sporto klubo šūkiai, kiti verslo komunikacijai negaili kritikos.

„Čia tik man vienai šita reklama yra seksistinė ir nenormali? ĖJO 2024 METAI, BET TU BŪK GRAŽI IŠ TIKRŲJŲ“, – feisbuke klausė laidų vedėja, žurnalistė Skaiva Jasevičiūtė ir po jos įrašu netruko užvirti aštri diskusija.

Savo nuomone ji taip pat sutiko pasidalyti su portalo Žmonės.lt skaitytojais. Susisiekus su Skaiva, moteris teigė, kad minėta reklama visiškai neatitinka šių dienų konteksto.

„Man atrodo, kad tokia reklama gal buvo žavi ir juokinga prieš porą dešimtmečių. Dabar tai skamba kaip visiškas marketingo „feilas“. Ir spėju, kad bet kuri protinga ir išsilavinusi moteris pajaus atmetimo reakciją nuo tokios reklamos“, – kalbėjo S.Jasevičiūtė.

Skaiva pridūrė, kad „Būk graži iš tikrųjų“ – pats prasčiausias pasirinktas reklamos šūkis.

„Nes grožis yra labai individuali samprata. O tai, kad jie teigia, jog esi graži tik savo augintiniui, yra dar labiau juokinga, nes gyvūnai neturi grožio pajautimo.

Šiais laikais aiškinti, kad turi būti kažkam graži, yra žema ir seksistiška. Ir man nuoširdžiai keista, kad tokios reklamos dar yra patvirtinamos. Marozų klientūrai gal jos ir veiksmingos. Nes anksčiau jie dar savo reklamose rašė, kad „tave myli ne už akis“.

Sportas yra sveika, bet kai tau reikia klientus pritraukti drastiškais būdais, tai jau atrodo juokinga. Siūlau „Gym+“ naują reklamą nemokamai: „Savo penį matai tik veidrodyje? Sportuok pas mus ir susipažink su juo iš naujo.“ Labai tiks į temą, o šiaip reklamos kūrėjams galiu pasiūlyti būti protingiems iš tikrųjų“, – portalui Žmonės.lt sakė S.Jasevičiūtė.

Skaiva Jasevičiūtė
Skaiva Jasevičiūtė / Asmeninio albumo nuotr.

Kritikos reklamai taip pat negailėjo Lietuvos žmogaus teisių centro vadovė Jūratė Juškaitė.

„Ko prikibote prie šito vaikino?

Mažai ką nustebinsiu, primindama, kad neigiamas požiūris į savo kūną yra siejamas su žema saviverte, depresija ir kitais psichikos sveikatos sunkumais.

Negimstame neigiamai vertindami savo kūną.

Išmokstame jo nekęsti, nes nuolat girdime ne tik aplinkinių pastabas, bet ir iš paikų visuomenės nuostatų pasipelnyti bandančius verslus. Pastarieji, naudodami savo reklamos biudžetus, užtikrina, kad „gražus kūnas“ būtinai tave pasieks, net jei ir gyveni aplinkoje, tau neaiškinančioje, kaip turi atrodyti.

Kuo jums šitas vaikinas negražus, GymPlius? Nes nelanko sporto klubo? Nes neturi raumeningo kūno? Nes sporto klubų nelankantys vyrukai yra mamytės sūneliai, kurie tik kilnodami štangas jūsų sporto klube taps gražiais vyrais?

Už lango XXI a. Sportą jau galima pardavinėti per tai, dėl ko jis iš tikrųjų vertingas – sveikata, laimės hormonai ir daugybė kitų gerų dalykų“, – pabrėžė J.Juškaitė.

Į sporto klubų tinklo reklamą sureagavo ir Seimo narys Tomas Vytautas Raskevičius, kuris teigė ją vertinantis kaip provokaciją.

„Sporto klubų tinklas „Gym Plius“ paleido reklamas „Gražus tik savo mamai?“ (vyrams) ir „Graži tik savo augintiniui?“ (moterims). Reklama yra akivaizdžiai kelianti diskusiją, nes socialiniuose tinkluose jau kyla bruzdesys, ar šie retoriniai klausimai nesuponuoja, kad „iš tikrųjų“ graži moteris ar gražus vyras yra vien tik apie sveiką, įgalų, raumeningą ir „pasportavusį“ kūną. Suprask, gyvename „tuštučių“ visuomenėje, kur žmogaus vertę apibūdina vien tik jo ar jos sekėjų skaičius socialiniuose tinkluose.

Aš pats nemažai sportuoju ir nevengiu instagramo paskyroje įsikelti nuotraukų iš salės „be marškinėlių“. Gal kai kam tai atrodo kaip „tuštybės mugė“, man kiekvienas patiktukas po tokia nuotrauka yra savotiška pergalė prieš praeities „demonus“.

Esu pasakojęs, kad mokykloje (ypatingai 7-8 klasėje) turėjau nemažai bėdų su patyčiomis. Didžioji dalis patyčių buvo homofobinės, tačiau tyčiojosi ir dėl išvaizdos – buvau apkūnus, dėl ankstyvo brendimo buvo padidėjusi krūtinė („su papais“), o fizinio lavinimo pamokų negalėjau pakęsti, nes bijojau kamuolio. Šita žaizda dėl netobulos išvaizdos liko visam likusiam gyvenimui – visada maniau, kad nesu fiziškai „patrauklus“, pakankamai „vyriškas“ ar dar bala žino koks.

Salėje esu pridaręs daugybę klaidų – įsitaisęs stuburo išvaržą, valgęs nereikalingus papildus, badavęs iki skrandžio opos ir kilnojęs svorius nemokėdamas to daryti. Ir visas šitas klaidas dariau tol, kol sportavau dėl kitų, o ne dėl savęs. Reikėjo daug metų, kol supratau, kad sportas duoda daugiau energijos, leidžia geriau išsimiegoti ir po darbo dienos nukrauna blogas emocijas, nes salėje dirbi rankomis, o ne galva. Ir kad sportuoti reikia taip ir tiek, kad pirmiausia būtum gražus SAU PAČIAM. Nes svarbiausiai yra tai, kaip jautiesi, o ne tai, ką apie tave kalba kiti.

Todėl „Gym Plius“ reklamą vertinu kaip labai sveiką provokaciją pasikalbėti apie tai, kokią žalą kiekvienam iš mūsų sukelia toksiški lyčių stereotipai. Gal rudens sezone turėsime daugiau motyvacijos gyventi sveikai, reguliariai sportuoti ir atsisakyti žalingų įpročių. Ir į sporto salę ateis daugiau žmonių, kurie nori ne „gražiai atrodyti“, o tiesiog „gerai jaustis“. To visiems mums ir linkiu“, – socialiniame tinkle „Facebook“ dėstė politikas.

Savo nuomonę socialiniame tinkle apie reklamą pateikė ir komunikacijos specialistas Tomas Kirša.

„#MarketingoRokas. Gražus mamai bet koks? Storas, suvargęs ir depresuotas. Ar tikrai?

„Gym Plius“ reklama akivaizdžiai siekė dėmesio, o juk skambius „Kal tiu akčion’us“ (pardavimus skatinančias frazės) geriausiai sukuria toksiškos klišės. Iškart sukelsi potencialiam klientui gėdą – juk bobos ir čiuvai nežiūrės.

Ne tik per giminės balius gali išgirsti tokias mielas „kultūrinio paveldo“ frazes kaip „Antai kaip pasitaisęs, gal nevalgyk“, „o kažkas rytais mėgsta bandeles“, „valgyk daugiau, nes per sportus matosi tik kaulai“, „Ar motina nemato kas iš tavęs liko“.

O reklamytės apie protą ir sveikesnį kūną nesinorėjo pasileisti? Maketas juk išties skoningas“, – rašė komunikacijos ekspertas.

Susisiekus su sporto klubų tinklo „Gym+“ direktoriumi Mantu Badikoniu, jis portalui Žmonės.lt teigė, kad tai humoristinė reklama, skatinanti sportuoti.

„Šioje kampanijoje naudojame tiek vyrišką, tiek ir moterišką personažus. Todėl vien tik moters maketo aptarinėjimas būtų tendencingas ir neapimantis pilno kampanijos konteksto. Abu personažai kampanijoje veikia vienu metu.

Tai humoristinė reklama, skatinanti sportuoti. Joje nėra nieko įžeidžiančio. Skatiname sportuoti tiek vyrus, tiek moteris, nes sportas mus padaro gražesnius vidumi ir išore, gerina sveikatą, pakelia nuotaiką, ugdo valią, suteikia energijos, ne tik suteikia harmoningas kūno formas. Visa tai kartu ir yra grožis.

Šmaikščios, ryškios, nuotaikingos reklamos yra mūsų prekės ženklo DNR. Jos yra mėgiamos gausios Gym+ narių bendruomenės ir smarkiai prisideda prie mūsų sėkmės istorijos – per kelis pastaruosius metus tapome didžiausiu, sparčiausiai augančiu, moderniausiu sporto klubų tinklu Lietuvoje.

Visuomenė įvairialypė ir žmonės turi teisę reikšti savo nuomonę. Vienok, perdėtai reaguodami į kiekvieną neigiamą komentarą, ypač socialiniuose tinkluose, juos sureikšmindami, tikrai iškreiptume situaciją. Humoras turi teisę gyvuoti viešojoje komunikacijoje.

Tikime tuo, ką darome, esame patenkinti šios reklamos rezultatu ir neketiname nieko keisti. Ji atitinka šmaikštų, betarpišką, linksmą mūsų prekės ženklo komunikacijos toną“, – Žmonės.lt teigė M.Badikonis.