Raudonasis Kanų kilimas – laimi suknelė ar ją vilkinti aktorė?
Sekmadienis, 22 valanda. Mano baltajame „BlackBerry“ telefone „Giorgio Armani“ mados namų pranešimas – „Una bellissima Nicole Kidman – in Armani“ (it. gražioji Nicole Kidman – su Armani suknia). Agentūrų pranešimai papildo: elegancijos varžybose Kanų kino festivalį ir vėl laimėjo italų mados karalius G.Armani, aprengęs gražuolę australę.
Tas magiškas žodis „in“: „in Armani“, „in Dolce&Gabbana“, „in Cavalli“, „in Versace“, „in Valentino“. Visa moteriškoji planetos pusė žiopsojo į raudonąjį Kanų kilimą, tyrinėjo garsių aktorių suknias ir patyliukais, o gal tik mintyse bandė atsakyti į klausimą: „Gerai, o kaip aš atrodyčiau vilkėdama tokią suknią?“ Klausimas, beje, visiškai teisėtas. Atsakymas?
Dėl atsakymo varžosi jie – mados dizaineriai, aprengę Kanų kino festivalio dalyvius – aktores ir aktorius, režisierius, prodiuserius. Jie – tai Giorgio Armani, Domenico Dolce ir Stefano Gabbana, Roberto Cavalli, Alberta Ferretti, Valentino.
Mados namų spaudos tarnybos žurnalistus užpila informacija apie garsiomis etiketėmis pasipuošusių kino garsenybių vardus, suknių spalvas ir audinius. Ant raudonojo kilimo grumiasi naujausios mados tendencijos – barokas ir retro, futurizmas ir techno.
Pastelinės ir ryškios spalvos. Vienspalviai ir margi audiniai. Karaliauja praeitimi dvelkiantys gipiūrai ir metalizuoti mikropluoštai. Apnuogintas ir sąmoningai pridengiamas kūnas. Geras stilius ir blogas skonis.
Kalbant futbolo terminais, pats negailestingiausias kasmetis derbis vyksta tarp dviejų Italijos mados gigantų – mados namų „Giorgio Armani“ ir „Dolce&Gabbana“. Šie mados vardai – „Armani“ ir „Dolce&Gabbana“ – Kanuose kartojami daugiausia kartų. Drabužis, iškeliavęs iš Milano Bergognone arba Piave gatvių tampa kone svarbesnis už vaidmenį kino juostoje.
Mados mačas Kanuose – nė kiek nepanašus į Milane vykstančią mados savaitę. Būtent kino akivaizdoje mada įgauna intelektualų švytėjimą. Manekenėmis ir modeliais tampa ne ilgakojės podiumų profesionalės, o kino talentai.
Aktorėms ir aktoriams išsirinkti tinkamą drabužį – galvos skausmas. Apie tai prasitarė italų režisierius ir aktorius Carlo Verdone, pasižymintis ryškiu talentu kino srityje ir tuo pat metu nelabai sportiška figūra. Nors galėtų atrodyti, kad vyrams išsirinkti smokingą, – vienas juokas. Juk smokingas yra smokingas. Anaiptol. Žengęs ant raudonojo Croisette kilimo būsi matomas visam pasauliui. Smokingas atrodys nepriekaištingai tik tada, jei bus pasiūtas itališkai – „su misura“ (it. pagal išmatavimus).
Italijos kino garsenybė kreipėsi į G.Armani. Ir neprašovė. Smokingas pasiūtas pagal išmatavimus atrodė nė kiek ne blogiau, nei ant atletiškojo Matto Damono figūros. M.Damonas taip pat pasirodė „in Armani“, suteikdamas kino fanams galimybę rinkti. Žinoma, jis grūmėsi ne su C.Verdone, o su žaviu, grakščiu ir lieknu Adrienu Brody, kurį šį kartą aprengė „Dolce&Gabbana“ mados namai.
Raudonasis Kanų kilimas uždega pasaulį – jis gyvas, emocingas ir įdomus. Kupinas ekstravagantiškų, nebanalių, pikantiškų, nesuvaidintų detalių. Nors aktoriai yra aktoriai, bet sunkiausia jiems – suvaidinti visai neįprastą vaidmenį – tik kelioms minutėms tapti modeliais ant raudonojo kilimo.
Modeliai tampa aktorėmis, aktorės – modeliais. Galiausiai visos dailios moterys – fotomodeliai, manekenės, aktorės susilieja į Kanų stiliaus visumą raudonojo kilimo fone: Milla Jovovich, Daniela Sorrentino, Bianca Balti. Ant lieknų dailių figūrų triumfuoja Giorgio Armani, Alberta Ferretti, „Dolce&Gabbana“ suknios.
Tiktai Kanuose ir tiktai ten galima suprasti, koks svarbus drabužio santykis su asmenybe. Suknelė ir moteris. Kaip sunku moteriai išsirinkti suknelę, kad ji atrodytų gundančiai, paslaptingai.
Kad išreikštų sudėtingą savo vidaus pasaulį, trapią sielą ir neatidengtų to, ko niekas neturi matyti. Kad neprašautų ir pro naujausių mados tendencijų rėmus. Kad išsirinktų tinkamą savo asmenybei stilių, audinį, spalvą, ilgį, kaklo iškirptę. Kad neatrodytų nuobodžiai, bet ir nebūtų vulgari, per daug iššaukianti.
Ar tikrai žaviau už kitas atrodė Nicole Kidman? O gal įdomesnė buvo kita G.Armani favoritė – nedidukė Kristin Scott Thomas, vilkinti dangaus mėlio suknia? O gal griežtų veido bruožų Karolina Kurkova, aprengta monumentalia Roberto Cavalli suknia, arba 55 metų „Esminio instinkto“ pagrindinio vaidmens atlikėja Sharon Stone? Taip pat „in Cavalli“?
Šįsyk aišku: Dita von Teese išsirinko raudoną „Dolce&Gabbana“ gipiūro suknią ir prašovė. Jos mėgstamas burleskos stilius susikirto su sicilietišku baroku ir retro gipiūru. Užtat kuo puikiausiai švytėjo „Dolce&Gabbana“ gipiūro suknios ant Elodie Yung ir Hofit Golan kūno. Ar jos užtemdė Blanca Suarez, Lea Seyduox, Janet Jackson – „in Armani“?
Kuri moteris privertė pasaulį labiau nustebti? Manau, ta, į kurią žvelgdami matome ne tobulas kūno formas ir netgi ne dailią šukuoseną ar puikų grimą. Tyrinėdama raudonuoju kilimu žengiančias moteris mąsčiau, kad ir „Dolce&Gabbana“, ir „Giorgio Armani“ bus bejėgiai, jeigu suknios vilkėtoja nespindi iš vidaus. Jei yra nemylima, nelaiminga, nepasitikinti savimi.
Todėl nugalėtoja šįmet paskelbčiau aktorę Sharon Stone – gundymo meną ji išmano geriau už kitas. Amerikietė sugrįžo į Kanus. Ji buvo laiminga ir visiems užgniaužė kvapą. Sharon Stone – dizainerio Roberto Cavalli klientė. R.Cavalli gerai pažįsta moteris. Turėjau progos įsitikinti: kai paklausiau dizainerio, kokia yra moters žavesio formulė, Roberto man atsakė: žavėti gali tik ta moteris, kuri pasitiki savimi ir sugeba apsiginti.
Matyt toks šį kartą buvo tobulos Kanų moters įvaizdis.