Reklamos festivalis „ADrenalinas“: inovatyvūs sprendimai ir tendencijos Lietuvoje

Apdovanojimų akimirka / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Apdovanojimų akimirka / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Penktadienį Vilniaus Gedimino technikos universiteto „LinkMenų fabriko“ erdvėje vyko reklamos festivalio „ADrenalinas“ apdovanojimų vakaras. ŽMONĖS festivalyje nominuoti net trijose kategorijose: geriausios išorės reklamos su „Žmonės“ atsinaujinimo kampanija, geriausios reklamos spaudoje „Visi mes žmonės“ ir kūrybiškiausios reklamos „Visi mes žmonės“ kampanijos.

Renginį pradėjo Gabrielė Martirosianaitė: „Mes kiekvieną dieną pastebime reklamas, tačiau nežinome, kas yra jų kūrėjai, o šis vakaras bus skirtas būtent jums. Galima sakyti, kad reklama yra visur ir apie viską. Mes patys jau tapome reklama. Šiandien mes sužinosime, kas yra geriausi, tačiau jau vien nominuotiems būti yra gera“, – teigė renginio vedėja.

Sveikinimo žodį tarė Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) vadybos pirmininkas Saulius Šukaitis: „Šiandien miestą valdo kultūra, o aš labai džiaugiuosi, kad vakarą jūs pradedate nuo reklamos kultūros. Norint dalyvauti tokiame konkurse reikia mažiausiai dviejų ingredientų. Kūrybiškumas yra standartas – visi jūs esate kūrybingi. Tačiau taip pat reikia turėti ambicijų ir smalsumo“.

Renginį toliau tęsė KOMAA vadovė Edita Raguckienė, laimėtojams įteikdama „ADrenalino“ statulėles. Portalui Žmonės.lt ji papasakojo apie reklamos paveikumą ir tendencijas Lietuvoje.

Koks šio reklamos festivalio „ADrenalinas“ tikslas?

Festivalio konkursinė dalis atvira visiems lietuviškos reklamos kūrėjams, tiek agentūroms, tiek reklamos specialistams, klientams, dizaino ir gamybos namams, televizijos kanalams ar ryšių su visuomene atstovams, kurie naujas reklamines bei komunikacijos idėjas sugeneravo per praėjusius metus. Organizuodami festivalį, siekiame gerinti reklamos paslaugų kokybę mūsų rinkoje, skatinti kūrybiškumą, kūrybinį konkurencingumą, išlaikyti mūsų srities skaidrumą ir atvirumą.

Kaip vertinamos konkurse dalyvaujančios reklamos?

Darbų vertinime dalyvauja 11 pagrindinės komisijos narių: 5 užsienio specialistai, kuriuos rekomenduoja mūsų asociacijos nariai, 5 ekspertai, kuriuos deleguoja ankstesnių metų festivalio „ADrenalinas“ nugalėtojai bei Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) atstovas. Be to, šiemet turėjome net šešias ekspertų komisijas, kurios vertina savo srities darbus: žiniasklaidos bei skaitmeninės reklamos ekspertai, rinkodaros profesionalai (rekomenduoja LiMA), ryšių su visuomene specialistai (rekomenduoti Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos), dizaino specialistai (Lietuvos grafinio dizaino asociacijos nariai) ir pirmą kartą – profesionalūs reklamos filmų kūrėjai, kuriuos pakvietė prisijungti prie komisijos Lietuvos reklamos prodiuserių asociacija (LAPA).

Komisija darbus vertina keliais etapais. Pirmiausia sudaromas, taip vadinamas, trumpasis sąrašas darbų, kurie komisijos daugumos vertinimu yra verti varžytis finale. Antrajame etape finalistai vertinami balais nuo 6 iki 10. Kai sudaromas galutinis vertinimų sąrašas, vyksta gyva ir, sakyčiau, labai turininga diskusija su Komisijos nariais iš užsienio, kurie sprendžia dėl konkrečių apdovanojimų kiekvienoje kategorijoje priskyrimo. Šios diskusijos metu išrenkamas ir tų metų geriausias darbas – Grand Prix. Labai svarbios festivalio dalyviams yra išvestinės kategorijos, vainikuojančios metų kūrybiškiausius ir produktyviausius: Metų kūrybinė agentūra, Metų žiniasklaidos agentūra, Metų skaitmeninė agentūra, Metų reklamos gamybos namai ir, žinoma, Metų klientas.

Koks kriterijus vertinant reklamą yra svarbiausias?

Pirmiausia sakome, kad „ADrenalino“ festivalis yra reklamos kūrybiškumo konkursas, tačiau kiekviena kategorija padiktuoja savo vertinimo kriterijus. Svarbus ir pačios idėjos įgyvendinimas, naujų technologijų įsisavinimas bei panaudojimas reklamose, tradicinių reklamos kanalų netradicinis panaudojimas, reklamos priemonių kompleksinis panaudojimas vienai idėjai išpildyti, gebėjimas interpretuoti turimus duomenis, meniniai vaizdo bei teksto sprendimai ir daugelis kitų kriterijų.

Be to, kiekvienas Vertinimo komisijos pirmininkas yra raginamas pateikti savo asmeninį požiūrio tašką. Šiemet Komisijai pirmininkavo ypač patyręs reklamos ir komunikacijos profesionalas – Dominic Lyle, Europos komunikacijos agentūrų asociacijos (EACA) vadovas, sukaupęs 25 metų patirtį komunikacijos versle Londone bei Briuselyje. Dominic yra ilgametis „Euro Effies“ festivalio dalyvis, vienas iš organizatorių ir vertinimo komisijos narys. Manau, kad bet kokio kūrybiškumo vertinimui didelę įtaką turi ir realus kampanijos įgyvendinimas, jos praktinis rezultatas.

Reklamos festivalis bus rengiamas jau 16-tą kartą. Kaip pasikeitė reklama per šį laiką?

Reklama labai greitai reaguoja į rinkos pokyčius, adaptuoja naujas tendencijas ir ypač linkusi įsisavinti naujas technologijas, o kartais net daro įtaką jų atsiradimui. Pastarųjų metų reklamoms, reklamos kampanijoms būdingas kompleksiškumas. Kartais sunku tiksliai ne tik įvertinti reklamos formatą bet ir patį projektą priskirti reklamai. Ne veltui šiuo metu festivalyje išskirta tiek daug skirtingų kategorijų. Juk prieš šešiolika metų ir agentūras turėjome tik kūrybos, ryšių su visuomene, žiniasklaidos planavimo ar visas paslaugas teikiančias.

Kokias reklamų tendencijas Lietuvoje pastebite?

Mano jau minėtas kompleksiškumas, taip pat vartotojo aktyvus įtraukimas į procesus. Šiuolaikinės technologijos, pasikeitę vartotojų įpročiai, mados, jaunos kartos atvirumas ir iniciatyvumas vartotoją daro jau ne tik stebėtoju, bet ir aktyviu dalyviu. Kartais sąmoningai siekiama išprovokuoti tam tikras vartotojų reakcijas, paversti jų grįžtamąjį ryšį kampanijos dalimi. Pastaraisiais metais, švęsdami Lietuvos valstybingumo atkūrimo 100-metį, stebėjome ne mažai bandymų tapatintis su vartotojais per patriotiškumo jausmus.

Kokia reklama gali būti pavadinta novatoriška?

Reklama gali būti laikoma novatoriška, kai ji atlikta inovatyviomis technologijos priemonėmis arba paremta inovatyviomis idėjomis. Bet kuriuo atveju netikėtumo faktorius kurį laiką daro įtaką didesniam vartotojų paveikumui.

Kokie reklamos techniniai sprendimai yra paveikiausi tikslinei auditorijai?

Auditorijos gali būti labai skirtingos. Beje, kuo tikslesnis jos apsibrėžimas taip pat yra vienas iš efektyvios reklamos sėkmės faktorių. Jau senokai nebėra auditorijos vien 25-45 m. amžiaus didžiųjų miestų gyventojai, gaunantys vidutines ir aukštesnes nei vidutinės pajamas. Dabar reklamos strategai ir planuotojai dirba ne tik su demografinėmis, psichografinėmis, elgesio ar ankstesnės patirties charakteristikomis. Dažna agentūra, ypač priklausanti pasauliniams reklamos agentūrų tinklams, turi savo ekonometrinio planavimo įrankius, metodus, leidžiančius prognozuoti reklamos poveikį ar efektyvumą, sekti vartotoją ne tik prie televizoriaus ekrano ar monitoriaus, bet keliauti kartu su juo visos dienos metu. O svarbiausia, jog su lyg skaitmeninių technologijų atsiradimu, atsiranda dar daugiau galimybių gauti įvairius duomenis apie norimas tikslines auditorijas.

Ko žiūrovai gali tikėtis šių metų reklamos festivalyje „ADrenalinas“?

Kaip visada – kūrybiškumo, netikėtumų ir, žinoma, naujų atradimų.

Išorės reklamą su „Žmonės“ atsinaujinimo kampaniją galite pamatyti ČIA.

Reklamos spaudoje su „Visi mes žmonės“ kampaniją galite pamatyti ČIA.

Pretenduojančią į kūrybiškiausią reklamos kategoriją „Visi mes žmonės“ kampaniją galite pamatyti ČIA.