Ribą tarp kasdienio ir scenos įvaizdžio ištrynęs Donatas Montvydas: „Mada man yra terapija“
Visada madingas, ryškus, ekspresyvus. Taip scenoje, televizijos ekranuose bei socialinėje erdvėje matomas atlikėjas Donatas Montvydas. Ne veltui jam dažnai klijuojama stilingiausio Lietuvos vyro etiketė. Tačiau pats dainininkas sako jau nebejaučiantis ribos tarp savo viešo bei kasdienio įvaizdžio, nes madingai atrodyti, o neretai ir asmeniniu stiliumi šokiruoti aplinkinius jis nori visada. Taigi, ką mada reiškia D.Montvydui, kas jo spintoje užima garbingiausią vietą ir kokius įspūdžius jis parsivežė iš vienos didžiausių Europoje prekybos platformų „Zalando“ vasaros kampanijos filmavimo Kroatijoje? Apie tai pasakoja pats atlikėjas.
– Įvaizdis yra paralelus muzikai, mintims, kūrybai. Taip viename interviu esi pasakęs apie savo stilių. Tai ką gi jis reiškia Donatui Montvydui? Ar stilius ir įvaizdis šiandien – vis dar kūrybos bei asmenybės išraiška?
– Anksčiau stilius, drabužiai man būdavo būdas atrodyti gerai, pasitempti prieš kitus. Taip pat visada galvojau – esu viešas žmogus, turiu rodyti pavyzdį. Taigi, privalau save tinkamai reprezentuoti. Tačiau dabar madą, stilių, drabužius labiau vertinu kaip meną. Manau, jog drabužių dizaineriams kūryba yra tokia pat svarbi, kaip ir atlikėjams, muzikantams. Be to, man pačiam drabužių derinių pasirinkimas, įvaizdžio formavimas, jo keitimas tapo saviraiškos priemone. Tai nebėra noras kažką įrodyti kitiems. Žinoma, visada smagu laukti, kaip į įvaizdžio pokyčius žmonės sureaguos. Kartais labai norisi juos šokiruoti. Tačiau stilius man yra labiau saviraiška, esanti šalia muzikos. Galiu net pasakyti, kad drabužiai, mada yra terapija. Taip suprantu ir kūrybą, ir stilių.
– Dabar nenuostabu, kad, vadovaudamasis tokiu požiūriu, ne kartą buvai išrinktas stilingiausiu Lietuvos vyru. O kas tau padeda formuoti įvaizdį, ar turi mėgstamiausią dizainerį?
– Dirbdamas su skirtingais projektais vis atrandu ir naujų žmonių. Tačiau visada stengiuosi ieškoti jaunų dizainerių, būti savotišku medžiotoju. Gerąja prasme. Seku, kas randasi naujo, kokie talentai sužiba mados pasaulyje. Daug metų jau dirbame kartu su stilistu Mariumi Stanevičiumi, tačiau bendradarbiaudamas su skirtingais žmonėmis pasisemiu daug idėjų, pasitikėjimo savimi, patirties. Todėl pastaruoju metu naudodamasis tokiu įkvėpimu savo stilių formuoju ir pats. Ieškau derinių, drabužių. Ne dėl to, kad nepasitikiu kitais. Tiesiog jaučiu, kad subrendau, užaugau pats priimti sprendimus. Tai irgi yra kūryba.
– Tačiau kelias iki to, tikriausiai, nebuvo toks sklandus? Kaip tavo įvaizdis, mados pajautimas evoliucionavo per visą karjerą?
– Man stilius nėra tik geras įvaizdis scenoje. Dar prieš pusmetį atlikau generalinę savo spintos reviziją tik tam, kad neturėčiau ribos tarp kasdienių, laisvalaikio drabužių bei tų, kuriais rengiuosi per pasirodymus. Jei noriu užsidėti švarką ir išeiti į parką, taip ir padarau. Anksčiau galvodavau – gal tai per drąsu, netinkama? Dabar tos ribos tarp scenos ir kasdienio gyvenimo išnyko.
Visgi man šis pokytis įvyko per laiką. Nebuvo taip, kad nuo pat mažų dienų žinojau, kaip noriu atrodyti. Pavyzdžiui, mokykloje pasitikėjimo savimi stokojau. Nebuvo ir didelių galimybių išreikšti save per stilių. Tuo laiku neturėjome dabartinio pasirinkimo, parduotuvių, tik tas, kuriose prekiauta dėvėtais drabužiais. Taigi, madą atrasti buvo sunku. Bet pradėjęs muzikinę karjerą, pasirodęs scenoje, sutikęs daug kūrybingų žmonių, įgijau žinių, savo skonį. Svarbiausia – pasitikėjimo rengtis vienu ar kitu drabužiu. Dabar nebebijau kitų nuomonės. Nesijaudinu, ką žmonės pagalvos.
– Tai ryšku ir scenoje, ir gyvenime. Pastaruoju metu pamėgai ekspresyvią, drąsią devyniasdešimtųjų madą. Ar ji – vis dar aktuali, o gal jau pučia nauji mados vėjai?
– Ši disco, retro synthwave mada pasaulyje dar laikosi. Ji – kol kas iki galo neišsemta, tačiau netrukus keisis. Jau dabar ryškėja naudos įdomios tendencijos. Grįžta Eltono Johno, „The Beatles“ mada. Labai įdomu, kaip tai evoliucionuos. Ką tik pristačiau savo naują dainą „Bėgam“. Jai norėjosi įvaizdžio, kuris atspindėtų 70-ųjų madą. Todėl su stiliste daug kūrėme, ieškojome, eksperimentavome. Taip dainos klipe atsirado plunksnos, „kliošinės“ kelnės, visą veidą dengiantys akiniai. Tai ryškumo, drąsos, kokybės išraiška.
– O jei turėtum 5 minutes pasiruošti svajonių pasimatymui ir atsidurtum prie savo spintos, pasipuoštum taip, kaip atrodai Nidoje nufilmuotame „Bėgam“ klipe? Ar tavo įvaizdis būtų visiškai kitoks?
– Savo svajonių pasimatymą įsivaizduoju visiškai kitaip. Prabangioje, rafinuotoje aplinkoje, kurią supa ilgos aksominės užuolaidos. Tokiam vakarui turiu nuostabų velvetinį „Gucci“ kostiumą, kurį atsisiunčiau iš Italijos. Taip pat apsirengčiau tinklinius marškinėlius, „Tom Wood“ juodą sidabrinį pakabuką su onikso akmenuku. Avėčiau juodus aukštakulnius batus. Tokį save matau svajonių pasimatyme.
– Tikriausiai, šiame derinyje yra ir tavo drabužis – favoritas, be kurio apskritai neįsivaizduoji savo stiliaus?
– Vienareikšmiškai – batai. Gali rengtis bet kokius drabužius, juos derinti, rinktis iš gausybės variantų. Tačiau jei batai bus įspūdingi, kokybiški, prabangūs, jie visą stilių „pakels“ į viršų. Būtent ši aprangos dalis, mano nuomone, yra pati svarbiausia. Prasti batai gali sumenkinti net geriausią įvaizdį. Todėl juos labai mėgstu ir vertinu, savo spintoje turiu gal 30–50 porų.
– Pasimatuoti rinktinius batus galėjai ir visai neseniai, dalyvaudamas naujos „Zalando“ kampanijos „Vasara yra mūsų“ filmavime Kroatijoje kartu su Monika Pundziūte-Monique bei Dovile Tiriūte. Kokias patirtis parsivežei iš šio projekto?
– Man labai patiko šios kampanijos ir visos „Zalando“ komandos filosofija. Jokio streso, šimtaprocentinis pasiruošimas ir viskas apie meilę madai, laisvei rinktis. Nė karto nepajutome skubos, darymo kuo greičiau. Visi mėgavomės procesu. Taip pat labai patiko projekto dalyviai – Lietuvos kolegos, kūrėjai iš Slovakijos, Slovėnijos, Kroatijos. Būtent žmonės ir kelionės tokiuose projektuose yra svarbiausi. Galimybė bendrauti, dalintis patirtimi, karjeros pasiekimais, muzika. Tai – neįkainojama.
– O ar dažnai apsiperki „Zalando“? Kokie didžiausi apsipirkimo internetinėje platformoje privalumai tau?
– Apsipirkti internetinėse platformose pradėjau jau senokai ir dabar išvis nebevaikštau į fizines drabužių parduotuves. Nebejaučiu poreikio – žinau savo dydžius, pasitikiu pardavėjais, o ypač – „Zalando“. Ši platforma man siejasi su greičiu, kokybe, labai plačiu prekinių ženklų pasirinkimu. Čia galima rasti visko – nuo garsiausių pasaulio mados prekės ženklų iki vietinių dizainerių kūrybos. Man tai labai patinka, nes apsipirkdamas „Zalando“ neriboju savęs – ieškau įkvėpimo, dairausi naujų tendencijų, randu savo stiliaus „perliukus“, kuriais tiesiog gera puoštis.