Rusų reperiui Timati Vilniuje užtrenktos durys: atlikėjas laikomas Kremliaus propagandos įrankiu
Vilniuje įsikūrusios „Compensa“ koncertų salės savininkai užkirto kelią Kremlių šlovinančio atlikėjo Timati koncertui. Skandalingas rusiško repo atlikėjas yra laikomas Kremliaus propagandos įrankiu: neigia Ukrainos teritorijos vientisumą, teisina Rusijos agresiją, o savo kūryba stengiasi gausinti jaunųjų Rusijos prezidento Vladimiro Putino šalininkų gretas.
Informacinis saugumas – tokią pagrindinę priežastį, kodėl Timati buvo užvertos „Compensa“ koncertų salės durys, įvardino Koncertų salės projektų vadovė Gintarė Binkevičiūtė. Timati garbina Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną, agituoja už Rusijos vykdomą politiką Ukrainoje, pritaria Krymo aneksijai. Rusijoje garsaus atlikėjo požiūris „Compensa“ koncertų salės vadovams pasirodė nepriimtinas.
„Įkvėpti ar provokuoti – kūrėjo saviraiška neturėtų būti ribojama. Tačiau skirtumas tarp meno ir propagandos yra. Manome, kad Timati atvyksta dalintis ne muzika, bet vykdyti politines užduotis: keisti koncerto dalyvių požiūrį į Rusijos vykdomą politiką“, – kalbėjo G.Binkevičiūtė.
Pasak koncertų salės atstovės, sprendimas dėl Timati koncerto buvo priimtas atidžiai susipažinus su skandalingo atlikėjo deklaruojamomis pažiūromis, pasikonsultavus su kultūros apžvalgininkais ir informacinių karų ekspertais. G.Binkevičiūtės teigimu, sunkiausia yra nustatyti, kada provokuojančios idėjos tampa kryptingos manipuliacijos priemone. Šiuo atveju reikėjo įsitikinti, kad draudimu nebus sukeltas priešingas efektas, nebus suteikta pagrindo kalbėti apie žodžio laisvės ribojimą.
Beje, tai ne pirmas kartas, kada „Compensa“ koncertų salė užveria duris Kremliaus propagandos skleidimu įtariamiems atlikėjams. Informacinio saugumo sumetimais nesutiktą rengti Levo Leščenkos koncertą, atsisakyta ir „Šansono festivalio“ bei „Šansono žvaigždžių“ pasirodymo.
Visgi gynybos ekspertai pabrėžia, kad visuomenės švietimas – kur kas geresnis būdas sukurti imunitetą nuo propagandos. Ekspertų nuomone, žiūrovų kritiškas įvertinimas ir renginių organizatorių savireguliacija yra geriausia visuomenės reakcija. Tuo tarpu valstybės kišimasis ar repertuaro filtravimas – kraštutiniai sprendimai, ne visada atitinkantys demokratijos dvasią.